Citat:
Ursprungligen postat av
nesroF
Ska vi ha ett BMI pass för att få äta vad man vill också? känns det ok? Det är ju bara banta...
Förr eller senare är det nått som kommer drabba dig och du kommer känna dig utfryst av samhället.
Man kan ju vända på steken också och säga "Det är ju bara stanna hemma om du är rädd för Covid."
listan kan göras lång med idiotiska pass man borde ha, för det är bra för din hälsa.
Jag är absolut inte emot vaccin i allmänhet men ett vaccin som uppenbarligen inte skyddar mot smitta, har ju väldigt liten effekt på smittspridningen.
Och om nu vaccinet är så bra som många verkar tro, varför är alla så rädda för ovaccinerade?
Som vaccinerad borde det väl inte skrämma dig att sitta jämte en ovaccinerad på t ex en hockeymatch?
Men..fetma smittar ju inte?
Det vaccinet gör är att det skyddar dig mot att bli ALLVARLIGT sjuk. Det innebär alltså att risken för dig att dö minskar kraftigt. Vilket också innebär en minskad belastning på att sjukvården måste ge dig intensivvård så att du klarar dig.
Om sjukhusen måste ge väldigt många personer intensivvård samtidigt innebär det att man måste omprioritera sina resurser för det.
Vilket i sin tur innebär att alla andra sjukdomar, olyckor och operationer kommer bli lidande pga tid och den då pressade sjukvården.
Vilket då i sin tur innebär att folk inte får den hjälp dom behöver för cancer eller annat. Lägg då till att folk dör i Covid både på IVA och i samhället för att IVA är fullt och sjukvården tungt belastad.
Jag är inte rädd för ovaccinerade. Jag irriterar mig på dom för att dom gör så att sjukvården blir högre belastad och vilket gör att vi återigen måste börja med restriktioner. Bara för att man måste rädda ovaccinerade som vägrar ta vaccinet pga internet-kunskaper.
Det är väl bara att lyssna på dom som faktiskt kan sånt här, eller?
Vill du ha ett samhälle med restriktioner eller utan? Det är bara att välja.
Och kom inte prata om fri vilja. Absolut fri vilja slutade att existera dagen du föddes, tro det eller ej.