2021-11-18, 19:20
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Mycket bra, hoppas dom sänker antalet till 10.

Så kommer det garanterat att bli Blir ändå svårt med tex krav på pass på krogar, då kommer alla välja att köra stora privatfester hemma hos folk istället. Där finns inget passkrav och vem ska i så fall stoppa festen? Polisen?
Citera
2021-11-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Nog finns det en anledning alltid. Därtill vilar ditt argument på en falsk dikotomi. Har inget med ett virus att göra. Det är bara något som sociala ingenjörer använder sig av för att valla mänskliga får till fållan.

Vi behöver varken vaccinera oss eller stänga ner samhället om vi inte vill. Tyvärr är folket så jävla kuvade
Citera
2021-11-18, 19:22
Medlem
Proportionerna. Hur många har vi på IVA nu igen?

Nyss beslutades om att ta emot patienter till IVA från utlandet. Då har man till och med en sån pass överkapacitet.

Proportionerna.
Citera
2021-11-18, 19:22
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kom ihåg att beställa nytt vaccinpass om ni gjorde det för ett tag sedan. Det gamla gällde bara i 90 dagar:

https://covidbevis.se/vaccinationsbevis-web/

SHIT !

Tack för den !!!

Ska utomlands i December och mitt gamla bevis går ut i November. Har inte haft en tanke på det...
Citera
2021-11-18, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Så kommer det garanterat att bli Blir ändå svårt med tex krav på pass på krogar, då kommer alla välja att köra stora privatfester hemma hos folk istället. Där finns inget passkrav och vem ska i så fall stoppa festen? Polisen?
polisen har numera rosa hår och randiga strumpor så dom är en icke faktor i samhället...det enda man ser är videos på poliser som får stryk av babbar och blir ihjälskjutna.

dom skulle inte ens kunna stoppa en hemmafest utan att ta till grovt våld.
Citera
2021-11-18, 19:25
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Lite oklart om du menar att man inte får ligga om man är ovaccinerad, eller att man får ligga om man vaccinerar sig? 😂
Ja det kanske vore något!
Gratisbesök på horhus kanske kunde locka någon kåt att vaxxa sig i röven, eller var det nu är man sätter den?
Citera
2021-11-18, 19:26
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gooza
Så din poäng som jag kan se, med viss ansträngning, är då alltså att av de som är inlagda på IVA men som inte dör är medelåldern 56 (alltså poängterar du härmed att det intr bara är äldre som behöver IV) MEN av de som DÖR så är medelåldern betydligt högre? (eftersom du påpekar att av 80+arna så är 95% vaccinerade, ungefär som att det ska förklara varför 20 av 23 dödsfall var vaccinerade) Har jag förstått dig rätt då?
Du förstår mig rätt.

De på IVA som drabbas av allvarlig sjukdom är yngre. 75% ovaccinerade fast 80% av vuxna befolkningen i Sverige är vaccinerade => Vaccinet hjälper mot allvarlig sjukdom

De som dör är äldre människor som får en genombrottsinfektion => Vaccinet ger inte 100% skydd vilket redan är känt.
Citera
2021-11-18, 19:27
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Gratisbesök på horhus kanske kunde locka någon kåt att vaxxa sig i röven, eller var det nu är man sätter den?

Armen..

Och den är ju Incels vana vid att använda vid sex..
Citera
2021-11-18, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men ser du inte skillnad på situationen mellan länderna? Förstår du varför Bulgarien och Rumänien har problem? Fattar du att ett av skälen till vaccin-pass är att få fler människor att vaccinera sig?

Förstår du inte att du har fel i din analys genom ovanstående?
Ja, i dödstal skiljer det sig. Men smittan är minst lika hög i högvaccinerade länder som lågvaccinerade.

Att använda vaccinpass enbart för att indirekt tvinga ovaccinerade att vaccinera sig luktar illa. Med andra ord erkänner du att vaccinpasset inte handlar om att trycka ner smittan, men att straffa ovaccinerade genom indirekt tvång.
Citera
2021-11-18, 19:29
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Lite oklart om du menar att man inte får ligga om man är ovaccinerad, eller att man får ligga om man vaccinerar sig? 😂
Ja det kanske vore något!

Typ så. Med incel i detta läge menar jag mer att ofrivilligt få vara utanför samhället.
Citera
2021-11-18, 19:31
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Gå och vaccinera dig din gubbe

30 år och fysiskt aktiv så jag skulle inte tro det
Citera
2021-11-18, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Mja, 1921 hade du nog kunnat klara dig rätt bra som modern svensk... Fast det är klart, 1721 hade varit något helt annat. Diktaturer har vi förvisso haft större delen av mänsklighetens historia, men det har ju gått så där vad gäller utveckling och annat då. Glöm den delen och peka i stället på tillfällen då smittskyddsåtgärder lett till befolkningsutrotning och diktatur i modern tid!

Det är lätt att dra paralleller, men det är inte lika lätt att motivera varför dessa ska vara likvärdiga... :P

Vi talar om smittskyddsåtgärder nu. Tror du, seriöst, att du om ett år måste visa ditt covidbevis för att få röra dig fritt? Jag tror inte det. har jag fel så är jag då beredd att ompröva det ställningstagande jag gjort idag.

Se svaret ovan.
Det enda som visat sig ha ett slutdatum i pandemin är dina rättigheter.

Om det inte sker en revolt eller liknande så kommer vaccinpasset användas under många år. Man kommer förneka varje misslyckande och flytta målstolparna för att omfatta flera sprutor eller nya sorters vaccin. Ingen kommer erkänna fel, eftersom det skulle innebära slutet på ens karriär och rykte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in