2021-11-18, 18:13
Medlem
Stundom roande att läsa hur ett par hundra konspiratoriker/lättkränkta/narcissister/offerkoftor har fått en tråd att samlas i......

Har pratat med ett par kollegor idag (som inte valt att vaccinera sig) och de har full förståelse för att vaccinationspass införs i större folksamlingar inomhus under några månader. Inga konstigheter alls, då vi fortfarande är i en pandemi. De är dock precis som jag vana att tänka på helheten och på de svaga. Och att deras val får konsekvenser.

Fortsätt att kräks här inne (är som sagt rätt roande att läsa), domedagen är nära, samhällskollapsen väntar......, ja ja ni vet ungefär hur ni har låtit sista 20 åren....
Citera
2021-11-18, 18:15
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Gibraltar har nu 0 döda.

De hade fler döda per dag när vågen slog dem när inga var ovaccinerade.

Amish är redan utrett tidigare. Det finns ingen immunitet. Amish-folket har lidit under pandemin.

Nej. Gibraltar har 98 döda, ca 0.35 % av befolkningen. Sverige har knappt hälften covid-döda per capita. Källa: Worldometer.

Amish-folket har flock-immunitet av starkt naturligt slag, vet inte vilka förnekanden av detta som du syftar på.
Senast redigerad av ankademiker 2021-11-18 kl. 18:17.
Citera
2021-11-18, 18:15
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufus101
Du har såklart rätt i att de som genomgått smitta också är skyddade. Vet inte om de var med i den senaste undersökningen men tror inte det. stämmer ju också att majoriteten av de som blivit riktigt sjuka och dött tillhört riskgrupper, i huvudsak pga hög ålder men långt ifrån alla. Fortfarande mängder av folk utanför riskgrupperna som både blivit riktigt sjuka och de som dött. Till det kommer alla de som genomgått sjukdom och fortfarande långt efter inte hämtat sig.
Nej det är inga mängder som dör utanför riskgrupperna. Det handlar om enstaka fall och medelåldern är hela 82-83 år, vilket motsvarar den ålder människor tenderar att dö av hög ålder. Det finns inget som motiverar den här massvaccinationen. Detta då det helt enkelt inte föreligger någon risk för andra att smittas.
Citera
2021-11-18, 18:16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Så varför ska ovaccinerade straffas när det är uppenbart att vaccinpass inte hjälper när det kommer till att minska smittspridning? Viruset sprids lika mycket/inte alls om 8 vaccinerade befinner sig i en pizzeria jämfört med om det är 6 vaccinerade och 2 ovaccinerade.
Men ser du inte skillnad på situationen mellan länderna? Förstår du varför Bulgarien och Rumänien har problem? Fattar du att ett av skälen till vaccin-pass är att få fler människor att vaccinera sig?

Förstår du inte att du har fel i din analys genom ovanstående?
Citera
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Vad är vitsen för alla som vaccinerat sig om allt ska stänga ner gång på gång? Stäng in alla som vägrar vaccinera sig och kalla de för hot om allmänfarlig ödeläggelse om de är ute i det fria. Får räcka det nedstängningar nu.
Sorry gubben men vi sitter alla i samma båt, det spelar ingen roll hur många som tar sprutan, även om / när 100% av befolkningen är injicerad kommer du få leva med nedstängningar och restriktioner. Detta är det nya normala så det är bara för dig att vänja dig vid det. Du kan rikta din ilska mot de ovaccinerade istället för de som faktiskt begränsar ditt liv; politikerna, men det kommer inte ändra ett dugg.
Citera
Medlem
Citat:
Vad är vitsen för alla som vaccinerat sig om allt ska stänga ner gång på gång? Stäng in alla som vägrar vaccinera sig och kalla de för hot om allmänfarlig ödeläggelse om de är ute i det fria. Får räcka det nedstängningar nu.

Du kommer inte att lämnas ifred bara för att du är vaccinerad, om du inbillar dig det. De kommer kräva eviga nya doser, förmodligen var tredje månad eller något liknande. Och du kommer drabbas av lockdowns och tvingas blippa qr-koder till förbannelse överallt. Jag förstår att du är fullständigt hjärntvättad av makten och medierna, men är det verkligen det samhället du vill ha? Du kommer inte att lämnas ifred för att du är vaccinerad, jag lovar. När de har tagit kontrollen över medborgarna så släpper de den inte. För det handlar om makt och kontroll, inte om folkhälsa.
Citera
2021-11-18, 18:18
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
men dom vaxxade smittar ju varandra hur kan det vara dom ovaxxades fel?

dom ovaxxade har ju bättre skydd än dom vaxxade!
"Vaccinet funkar bara om du också tar det", så efterblivna är människor 2021.
Citera
2021-11-18, 18:19
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Sorry gubben men vi sitter alla i samma båt, det spelar ingen roll hur många som tar sprutan, även om / när 100% av befolkningen är injicerad kommer du få leva med nedstängningar och restriktioner. Detta är det nya normala så det är bara för dig att vänja dig vid det. Du kan rikta din ilska mot de ovaccinerade istället för de som faktiskt begränsar ditt liv; politikerna, men det kommer inte ändra ett dugg.

Precis det jag gör ju
Citera
2021-11-18, 18:20
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Du kommer inte att lämnas ifred bara för att du är vaccinerad, om du inbillar dig det. De kommer kräva eviga nya doser, förmodligen var tredje månad eller något liknande. Och du kommer drabbas av lockdowns och tvingas blippa qr-koder till förbannelse överallt. Jag förstår att du är fullständigt hjärntvättad av makten och medierna, men är det verkligen det samhället du vill ha? Du kommer inte att lämnas ifred för att du är vaccinerad, jag lovar. När de har tagit kontrollen över medborgarna så släpper de den inte. För det handlar om makt och kontroll, inte om folkhälsa.

Det där är foliehattsteorier, samhället får vara öppet så länge sjukhusen klarar av situationen. Vilket de gör om ALLA vaccinerar sig.
Citera
2021-11-18, 18:21
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gooza
Ok... Men du svarar inte riktigt.

Jag är införstådd med att vaccinerna inte ger 100% skydd. Det var dock inte det som var poängen. Poängen var att trots att fler och fler är vaccinerade så går smittkurvorna UPPÅT i Europa. Ditt svar på detta poängterande kan väl inte vara bara att vaccinerna inte skyddar till 100%?
De går uppåt ja. Men det är fortfarande iögonfallande liten mängd som intensivvårdas och dör.

Citat:
Jag tycker dessutom vi går tillbaka till min ursprungliga kommentar, nämligen att 3 av 23 covid-dödsfall i exemplet var ovaccinerade. Vad hade du för kommentar till detta? Vilken är din slutsats? Jag frågar eftersom du tidigare i tråden la fram att "11 av 14 på IVA är ovaccinerade" som ett argument för vaccinets förträfflighet.
Att 95% av av ålderskategorin 80+ som avlidit är vaccinerade. Jag är faktiskt nästan mer förvånad att 15% av de döda är ovaccinerade.

Citat:
Lägg märke till att jag inte är emot vacciner, detta eller andra. Jag är däremot upprörd över dessa åtgärder som införs med bakgrund av den statistisk vi har tillgång till. För mig framstår det som fullständigt orimligt att införa covid-pass och liknande frihetsbegränsningar när statistiken visar vad den visar, t.ex då att vaccinen inte skyddar så bra som man ursprungligen haft som utgångspunkt.
Jag är också emot sådana åtgärder men jag förstår också varför de överväger att införas. Vaccinen skyddar bra mot allvarlig sjukdom och död. Det är lögn att påstå något annat.
Citera
2021-11-18, 18:23
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Det där är foliehattsteorier, samhället får vara öppet så länge sjukhusen klarar av situationen. Vilket de gör om ALLA vaccinerar sig.
Sjukhusen klarade av situationen utan att någon var vaccinerad, världen gick inte under. Själv kommer jag aldrig under någon omständighet att ta sprutan, så ALLA kommer aldrig att vaccinera sig :^)
Citera
2021-11-18, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det visar att du är kränkt och tänker i affekt och inte logiskt . Typiskt rättshaveristbeteende . Vem är tyrannen ? Magda Andersson tillsammans med Jimmy och Ulf och Per Bolund i deras lilla hemliga sekt ?? Logiskt ? Där sitter de och myser på Skype med Putin och Boris och Herr Gates ..

Att påstå att någon är "kränkt" och "rättshaverist" är inga argument. Det är epitet och vittnar om att man inte har något att tillföra i sak.

De makthavare du ser på tv, när du hjärntvättas av public service, eller läser om i Aftonbladet eller DN är inte den här världens verkliga makthavare. De är proxys, marionetter. Det vet alla som har någon inblick i sakernas tillstånd. Större krafter styr, och de är definitivt tyranniska. Känner du till World Economic Forum och Klaus Schwab? Vet du något om Bill Gates stiftelser? Känner du till George Soros och hans Open Society Foundation? Nej, såklart du inte gör. Men du försöker mästra de som gör det. Sätt dig ner i båten, är du snäll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in