2021-11-17, 20:21
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Men om det verkligen var så att alla världens länder i konspiration med i princip alla världens läkare försöker lura i befolkningen en dödsdos med fejkvaccin (mot ett virus som inte finns) med start i Israel av alla länder... Då måste man väl även göra bedömningen att vi alla körda oavsett.

Vad ska du ens göra mot en sådan konspiration som vill mörda alla? Tror du att de låter dig komma undan bara för att du 'inte vill vaccinera dig'?

Det kanske var ett drastisk metafor men jag tror inte det handlar om att "mörda alla" utan mer se hur långt dom kan gå för att få folk ska acceptera nermontering av sina mänskliga rättigheter och skapa hat och våld mellan olika grupper. Härska genom att söndra. Nu vet dom att folk i grupp är som en fårskock som springer mot stupet utan att ifrågasätta någonting. Varför söker du inte efter alternativmedia om detta? Det finns många etablerade och seriösa läkare och forskare som protesterar mot galenskaperna med massvaxxination och pekar på hur farligt och meningslös det är men dom behandlas som "foliehattar" och skrattas ut av massmedia. Det hela är mycket lömskt.
Det handlar om att få ner dej på knä och i långa loppet förslava dej.
Citera
2021-11-17, 20:22
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Helt sant!

När boktryckarkonsten uppfanns (med typer) dröjde det inte länge innan staterna/kungarna/diktatorerna hårdreglerade denna. När yttrandefriheten (ungefär vid franska revolutionen "uppfanns") dröjde det inte länge innan vi "vi" fick den reglerad och begränsad. I postmodern tid är det cirka "internet" som har varit fritt och oreglerat men numera ska vara genomreglerat av länder/makthavare/skitstövlar.

Så om du menar som jag menar, är vi oerhört ense!

Däremot så anser jag det inte ska stå var och en fritt att smitta sina medmänniskor med en potentiellt dödlig sjukdom "bara för han vill gå på match och hosta på andra"..
-My 3 cents.
Jo da, vi är nog ense vad gäller det essentiellt viktiga och huvudsakliga. Sedan avseende det av mig fetade så kan ju precis allting i virus- och bakterieväg vara potentiellt dödligt, för den med nedsatt immunförsvar. Men det är en helt annan diskussion. Sunt förnuft har i långliga tider kunnat råda och avgöra, uppenbarligen så tyvärr inte samtiden längre.
Citera
2021-11-17, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Borde inte detta bryta mot diskrimineringslagstiftningen?

Dels har vi personer som av religiösa skäl inte vaccinerat sig (diskriminering på grundval av religion).
Dels har vi personer som av hälsoskäl inte kan vaccinera sig (diskriminering på grundval av funktionsnedsättning).
Sen har vi de som inte haft möjlighet att vaccinera sig i Sverige, d.v.s. människor från andra länder. Kanske kan gå under diskriminering också?

De första två är dock solklar diskriminering. Så hur är de tänkt att denna åtgärd ska kringgå detta?
Nej det är inte frågan om någon solklar diskriminering. Dessutom väger smittskyddslagen mycket tungt här. Det är väl heller inte helt uteslutet att man liksom i andra länder också kommer att kunna komplettera med ett covidtest som är ett visst antal timmar gammalt om man inte är vaccinerad. Men vi får väl se.
Citera
2021-11-17, 20:23
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoektriks
De tackar nej till ett vaccin som de får helt gratis. Här ställer samhället upp för dem, det är bara att tacka och ta emot. Men otacksamma som de är, så vägrar de, som en envisa åsnor. Då får man skylla sig själv

Hur du får man bli? Den är inte gratis. Du betalar via skatten och vaxxbolagen blir rika som troll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
I Australien precis som i Sverige, försöker staten göra dessa två saker på samma gång:

Staten får inte tillräckligt med cred för allt hårt arbete den lägger ner på att försöka övertyga oss om dessa två saker samtidigt - först försöker de övertyga alla som inte är jabbade att jabba sig för att skydda sig själva. Samtidigt så försöker de övertyga dem som redan har tagit två sprutor att de behöver en booster för att skydda sig, eftersom de första två inte skyddar dem längre.
Så med andra ord, om du inte tar vaxxet så är du oskyddad men om du har tagit två jabbar, så är du... också oskyddad.
https://t.me/News_3Dto5D/3324

Klart vi behöver ett vaccinpass eftersom ingen är skyddad, varken vaxxad eller ovaxxad

Skönt att snart man snart kan porta anti-vaccinerade, när vaccinpass införs i kollektivtrafiken, vilket man får hoppas. Det är inte OK att dessa smitthärdar (många knepiga människor med bokstavskombinationer) får röra sig hur de vill. De behöver själva vård.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Kommer tilltron till staten att öka eller minska hos den stora gruppen som valt att inte vaccinera sig?

Den extremt lilla gruppen menar du?
Citera
2021-11-17, 20:24
Medlem
jesussugers avatar
Hoppas det blir mer våld, mer brott, och att alla dessa som tycker detta är bra blir utsatta
Citera
2021-11-17, 20:25
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MieFredriksen
Om jag vill vaccinera mig 10 gånger eller ingen alls ska jag själv bestämma. Om jag betalar för de 8 gångerna själv. De som inte vaccinerar sig får väl teckna egen sjukförsäkring som täcker för corona ifall de skulle behöva vård för just covid. Sen får de andra som är så himla rädda ta två sprutor till, om de vill.
Alla som fått diabetes av dålig kost då. Ska de också få stå för den vården själva? Rökare och lungcancer?
Citera
2021-11-17, 20:26
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Rätt oväntat, måste jag säga. Jag trodde inte Sverige skulle införa vaccinpass. Vi får se hur det fungerar i praktiken, och hur länge det varar.

Ja, det blir jävligt konstigt ju mer man tänker på det. Samma människor som påstår att vaccinen dödar, är de som påstår att judar styr världen. Skulle judarna verkligen börja sitt globala folkmord i Israel?
Att Sverige för närvarande har relativt till andra länder i västvärlden otroligt låg smittspridning, trots att Sverige i särklass är det land som haft minst åtgärder för att förhindra just smittspridning, visar just hur pass totalidiotisk den Corona-politik som förs i västvärlden är. Sverige fungerade tidigare som kontrollgrupp och resultatet var förödande för vaxxpass- och lockdown-förespråkarna, då detta otvetydigt visade att vaxxpass och lockdowns inte bara är meningslösa utan rent av kontraproduktiva och skadliga. Lösningen på problemet är det som hände i dag; att införa vaxxpass och i förlängningen säkerligen lockdowns även i Sverige och på så vis eliminera kontrollgruppen.
Citera
2021-11-17, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spoektriks
De tackar nej till ett vaccin som de får helt gratis. Här ställer samhället upp för dem, det är bara att tacka och ta emot. Men otacksamma som de är, så vägrar de, som en envisa åsnor. Då får man skylla sig själv

Jag har inte bett "samhället" att ställa upp för mig och erbjuda mig ett undermåligt vaccin som jag inte behöver.

Du belyser på ett tydligt sätt att staten fungerar likadant som beskyddarverksamhet gör för kriminella organisationer.
Citera
2021-11-17, 20:28
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Hur du får man bli? Den är inte gratis. Du betalar via skatten och vaxxbolagen blir rika som troll.

Rätt, det betalas med våra skattepengar. På individnivå blir det dock oväsentligt då man inte betalar någon avgift vid vaccinationstillfällena. Samtidigt har man ännu större anledning att låta sig vaccineras och då utnyttja den service man har betalat för.
Citera
2021-11-17, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Den extremt lilla gruppen menar du?

2 miljoner + är en ganska omfattande del av befolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in