2021-10-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackwidow2013
Det här med dejting alltså. Blir inte klok. Jag är 32 år nu och känner att jag ändå har blivit väldigt bekväm med mig själv och tänker på hur jag vill ha det och om någon passar mig. Inte vad den andra tycker om mig.

Men så har vi dessa personer som tydligen sänder dubbla budskap. Är det någon som vet varför?

Jag träffade en jättefin och trevlig kille i torsdags efter ca en månads kontakt, spenderade kväll natt och dagen efter hos honom. Visst det var rätt stelt i början och obekvämt stundtals. Båda var nervösa. Men vi hade pratat mycket innan och då inte stelt alls.

Jag tänkte inte så mycket på det utan mer att jaja han är väl inte intresserad av mig eftersom han är så nervös/hispig/obekväm. Men vi stod dock och kysstes i hans kök innan jag skulle hem. Sen skjutsade han hem mig (jag bor bara ca 10 min bort) och då pratade vi som vanligt och han tog tag i min hand. När jag klev ur kysste jag honom och han sa att det hör gör vi om.

Jag hörde av mig dagen efter och vi tackade för senast. Han svarade på en gång och vi skrev lite och han skrev till och med smileys innehållande hjärta vilket jag aldrig gör så tidigt i dejtingstadiet. Men sen har det varit tyst. Tyst i 4 dagar. Han har väntat nästan lika länge på att höra av sig förr innan vi sågs men känner ändå att det är lite dubbla budskap.

Okej att man inte hör av sig för att man inte är intresserad längre köper jag alla gånger i veckan. Men varför måste man då till exempel ta någons hand eller kyssas om man känner att nej tack och hej och låter det snart gå 5 dagar innan man hörts?Väntar han på att jag ska höra av mig igen? Blir inte det tjatigt kan jag tycka?
Han fick ju vad han ville. Eller hur ?..Han är inte intresserad av dig som person. Men,han håller dörren öppen ifall han inte hittar något annat knull kan det vara smart att ha dig i reservplanen...
Citera
2021-10-19, 18:28
Medlem
Citat:
Så du menar att hålla någons hand är negativt? Han har tagit lång tid på sig förr att höra av sig men inte såhär länge tror jag.

Har väl hänt att man själv gjort saker som avsked som kunde uppfattas annorlunda av de andre.
Citera
2021-10-19, 18:37
Medlem
Kan inte du skriva till honom igen, eller har du gjort det? Jag skulle fråga, orkar inte med spel.
Citera
2021-10-19, 18:44
Bannlyst
Citat:
Men då behöver man inte hålla någons hand sen. Eller kände handen sig ensam?

Ja exakt så säger jag också men både min bror och syster säger att "killar kan också vara jättenervösa,han vet inte vad han ska skriva till dig längre han vill inte framstå som korkad/dryg".

Och återigen varför tog han min hand och höll den i bilen? Det är DET som är det dubbla budskapet just nu. Jag är inte intresserad av dig och då låter jag din hand vara.
Kvinnor och män är olika. Att hålla någon i handen är inte mer än att hålla i en väska eller en mobil. Han fick tömma pungen. Post ejaculation clearity. När det var klart var han inte längre intresserad.
Citera
2021-10-19, 18:53
Medlem
Antingen är han sjukt osäker och lider av prestationsångest, med tanke på det du skrev om att han kändes nervös och obekväm.

Eller så bara spelade han dig.

Låter nästan mer som en osäker människa så jag tippar på alternativ 1.
Han kommer nog inte ta något initiativ och kanske är han så bekväm med att vara singel och är rädd för att du vill mer än honom, att det kanske går för fort fram och därför hoppas han kanske på att det bara ska rinna ut i sanden.
Citera
2021-10-19, 19:08
Medlem
maxatdunders avatar
Bara för att han tog lite i din hand behöver det inte betyda att han vill gifta sig med dig.

Tänk också på att vissa tjejer skriver man enbart till på helgerna, bootycalls. Då kan det gå 5 dagar i mellan och man tycker att det är relativt kul att umgås men inte så pass bra att man skriver dagligen, utan mer som ett mysigt höstknull när man är ensam
Citera
2021-10-19, 19:41
Medlem
Nå, nu är väl killar försiktiga av sig. Det är liksom inte lönt att försöka driva något.

Har själv blivit avsugen och ghostad efter det, så ser det ut på dagens dejtingmarknad.
Citera
2021-10-19, 21:27
Medlem
Det finns faktiskt bara 3 svar.

1. Han är inte intresserad. Vilket är vanligaste orsaken till att killar inte hör av sig.
2. Han har läst "the game". Men iom att han fått ha sex så är det inte så troligt.
3. Han är död.

Män hör av sig morgon till kväll när de funnit en härlig böna.
Är det sporadiskt vill han bara ligga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in