2021-10-19, 17:28
Medlem
Det här med dejting alltså. Blir inte klok. Jag är 32 år nu och känner att jag ändå har blivit väldigt bekväm med mig själv och tänker på hur jag vill ha det och om någon passar mig. Inte vad den andra tycker om mig.

Men så har vi dessa personer som tydligen sänder dubbla budskap. Är det någon som vet varför?

Jag träffade en jättefin och trevlig kille i torsdags efter ca en månads kontakt, spenderade kväll natt och dagen efter hos honom. Visst det var rätt stelt i början och obekvämt stundtals. Båda var nervösa. Men vi hade pratat mycket innan och då inte stelt alls.

Jag tänkte inte så mycket på det utan mer att jaja han är väl inte intresserad av mig eftersom han är så nervös/hispig/obekväm. Men vi stod dock och kysstes i hans kök innan jag skulle hem. Sen skjutsade han hem mig (jag bor bara ca 10 min bort) och då pratade vi som vanligt och han tog tag i min hand. När jag klev ur kysste jag honom och han sa att det hör gör vi om.

Jag hörde av mig dagen efter och vi tackade för senast. Han svarade på en gång och vi skrev lite och han skrev till och med smileys innehållande hjärta vilket jag aldrig gör så tidigt i dejtingstadiet. Men sen har det varit tyst. Tyst i 4 dagar. Han har väntat nästan lika länge på att höra av sig förr innan vi sågs men känner ändå att det är lite dubbla budskap.

Okej att man inte hör av sig för att man inte är intresserad längre köper jag alla gånger i veckan. Men varför måste man då till exempel ta någons hand eller kyssas om man känner att nej tack och hej och låter det snart gå 5 dagar innan man hörts?Väntar han på att jag ska höra av mig igen? Blir inte det tjatigt kan jag tycka?
Citera
2021-10-19, 17:33
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Han kanske kysste farväl.
Citera
2021-10-19, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdstyrelsen
Han kanske kysste farväl.

Ja absolut men varför tog han och höll min hand sen då? Jag menar det behöver man absolut inte göra om man säger tack och hej?
Citera
2021-10-19, 17:37
Medlem
Han kanske har fått vetskap om killen du sög av i lördags?
Citera
2021-10-19, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Han kanske har fått vetskap om killen du sög av i lördags?

Det är samma kille, skrev fel dag 😊
Citera
2021-10-19, 17:42
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackwidow2013

Det var bara det han ville ha! Klart slut.

Ändring.
That escalated quickly!
https://www.flashback.org/t3363991
Senast redigerad av Mobscene 2021-10-19 kl. 17:46.
Citera
2021-10-19, 17:42
Medlem
Varför gör du en tråd om sånt här? Han är intresserad punkt. Låt mig citerar Michael Bolton som förklarar hur en kille som är att anses som normal och inte konstig eller har någon bakomliggande agenda med dig, tänker:

When a man loves a woman
Can't keep his mind on nothin' else
He'd trade the world
For the good thing he's found…

Ont: hade det varit en tjej jag träffat som är pang i mina ögon, skulle jag inte tvekat av att höra av mig direkt. Du måste förstå att när han inte gör det så visar han att han är oduglig och det borde lätta ditt hjärta. En bra kille hade sagt till direkt hej för mig klickade vi inte
Citera
2021-10-19, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Det var bara det han ville ha! Klart slut.

Men då behöver man inte hålla någons hand sen. Eller kände handen sig ensam?

Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Varför gör du en tråd om sånt här? Han är intresserad punkt. Låt mig citerar Michael Bolton som förklarar hur en kille som är att anses som normal och inte konstig eller har någon bakomliggande agenda med dig, tänker:

When a man loves a woman
Can't keep his mind on nothin' else
He'd trade the world
For the good thing he's found…

Ont: hade det varit en tjej jag träffat som är pang i mina ögon, skulle jag inte tvekat av att höra av mig direkt. Du måste förstå att när han inte gör det så visar han att han är oduglig och det borde lätta ditt hjärta. En bra kille hade sagt till direkt hej för mig klickade vi inte

Ja exakt så säger jag också men både min bror och syster säger att "killar kan också vara jättenervösa,han vet inte vad han ska skriva till dig längre han vill inte framstå som korkad/dryg".

Och återigen varför tog han min hand och höll den i bilen? Det är DET som är det dubbla budskapet just nu. Jag är inte intresserad av dig och då låter jag din hand vara.
Citera
2021-10-19, 17:56
Medlem
Citat:
Var han nervös, hispig och obekväm före, under eller efter sexet?

Skrev ni något om att ses igen?

Hör han inte av sig igen är det ju ett svar på frågan i din andra trådstart, men är du angelägen om att träffa honom igen får du ju fråga honom om att ses.
Citera
2021-10-19, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Var han nervös, hispig och obekväm före, under eller efter sexet?

Skrev ni något om att ses igen?

Hör han inte av sig igen är det ju ett svar på frågan i din andra trådstart, men är du angelägen om att träffa honom igen får du ju fråga honom om att ses.

Inte hispig kanske men han var nervös och obekväm både före och efter.

Nej vi skrev bara typ att det var trevligt och att det kan bli ännu trevligare.
Citera
2021-10-19, 18:05
Medlem
Citat:
Och återigen varför tog han min hand och höll den i bilen? Det är DET som är det dubbla budskapet just nu. Jag är inte intresserad av dig och då låter jag din hand vara.

Tycker ändå det viktiga är varför det dröjer så länge för honom att svara. Att han höll din hand i bilen behöver inte betyda något positivt kan också vart negativt.

Du borde fråga honom och fråga dig själv om du kan acceptera att detta kan va hans "normala"
Citera
2021-10-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av interiktigt
Tycker ändå det viktiga är varför det dröjer så länge för honom att svara. Att han höll din hand i bilen behöver inte betyda något positivt kan också vart negativt.

Du borde fråga honom och fråga dig själv om du kan acceptera att detta kan va hans "normala"

Så du menar att hålla någons hand är negativt? Han har tagit lång tid på sig förr att höra av sig men inte såhär länge tror jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in