Jag har inte förstått det själv riktigt men jag har varit borta från mitt jobb i över 6 månader. Känns knappt som jag hunnit sätta mig ner och andas. Är sjukskriven 50%.
Sömnstörningen jag burit på merparten av mitt liv är förmodligen en katalysator till kollapsen som gick av stapeln efter att ha bitit ihop och kämpat på, enligt min uppfattnig, mer än vad en  självrespekterande samhällsmedborgare vanligtvis står ut med. Är snart 30 f.ö.
Har haft en nedåtgående sprial med ångest, stress, oro och sedemera kollaps med apati, håglöshetens gammelmoder, depressionen är inte fastställd men det är tydligare än en flashback-kuk's verkliga storlek. 
Självskadebeteende med stegrande suicidal-tanke & verksamhet. 
_________
Det är på eget bevåg jag är hemma sjukskriven, vilket är en skam i sig... Men det gör inte situationen mindre svårhanterad eller allvarlig. 
För att få en paus överlag samt motverka att jag går av stapeln (kan bli den plötsliga orsaken med jag vet) så har jag gått på rusmedlens temporära hjälp. Men, eftersom jag gick ner i tid ett år innan från över 100% till 65% så är det knapert i kassan, som egentligen är slut. Nu lånar jag pengar av bekanta och har börjat kunna försöka få hjälp på annat håll än tidigare.   
Men nu blev det lite snyft Off-topic! Ska svara på frågan vad jag gör:
Gjorde absolut ingenting de första månaderna förutom att försöka andas, få lite sömn utan att behöva förhålla mig till någon tid samt försöka förklara vad fan som pågick/hände för de få jag (egentligen inte) klarade av att prata med. 
Sen gick det över till en hopplöshet men också en acceptans, vilket fick mig att iaf umgås nån timme med någon, eller åtminsone gå utanför dörren ett tag. Firade midsommar och en skolavslutning (dock med 10 alprazolam som back-up så jag inte skulle få för mig att avsluta livet i panik framför de nyexade, lyckliga stundenterna! 
Sedan började kraven komma från diverse håll och kanter, vilket för mig bara betytt att jag ej kunnat förmedla allvaret i situationen. Men, medgörlig som man är försökte jag bemöta kraven med krav på mig själv att vara och verka enligt mitt gamla glada och produktivt sociala manér... Vi säger hej till Tjackelinas vrålintag vilket snart är inne på månad 4. 
Fick en del löst och fixat första veckorna tror jag. Men sen kom en personlig tragedi som vände mörkret till känslan av att vara den ljusa lösningen efter att fått den kallaste pissen i mun och svalj från vad vi kallar psyk"vården". 
Summering: Promenerar korta bitar, pratar och umgås med vänner om jag är rejält fjuttad och berusad, lika så men lägre krav på ruskraft om det är över nätet, skriver texter till mig själv med tillhörande illustrationer, tänker mycket, försöker vila, försöker äta, försöker göra det jag egentligen vet att jag vill och som till 78% ockuperar mina tankar - Men INTE kan utföra. Börjat umgås en del med främlingar/alkisar/pundare jag hittar i diverse stadsdelar eller städer där jag planlöst glider runt... Vilket är det enda som ger mig ett sånär fullbordat inre lugn tills jag kommer hem igen. Börjat lyssna på musik igen nu på senaste, även spelat lite dataspel ca 2h på kvällarna med närmsta vännerna. Försöker vara med min familj så mycket jag orkar vilket är max en gång i veckan helst mindre. 
Men svarar i högsta möjliga mån familjen i telefon och meddelar samtliga vid varje samtal att jag verkligen älskar dom... Känns viktigt att de får en minimerande risk för dåligt samvete ifall något skulle ske spontant och oplanerat. Vilket också tar upp en del av vardagen då jag nästan blir provocerad av mitt, livet självt då jag skulle vilja kunna ta avsked då det är en av de sorgligaste bitarna i kategorin död. Att en inte vet, att man faktiskt inte fick säga just hejdå. Men, är rätt kreativ så har ju givetvis massa finurliga och fina idéer som jag INTE kan genomföra, haha ah, oh you... me. 
Vill tex att det ska vara rent och fint i mitt hem när det är deras stackars uppgift att ta hand om skiten som är kvar. 
Vill skriva ett par utförliga uppskattande brev till de jag känt för i livet/känt gott för/haft en inspirerande inverkan. 
Summering nr 2: 80% går åt som tidigare nämnt att sitta och tänka, eller mer försöka få mig till att göra allt det jag vet att jag behöver och i vissa fall verkligen vill göra. 
Summering av båda mina summeringar och mitt inlägg i stort: Slog i mig en alldeles för stor dos av dos. Ser nu att jag skrivit jävel helt i onödan dessutom. Eventuella upprepningar, tryckfel och osammanhängande procentsatser tar jag ej ansvar för i detta läge. Återkommer eventuellt när jag fått sova mina första timmar på de 40 timmar som gått sedan mina senaste sömntimmar. 
Ps! Knarkandet påbörjades efter negligeringen från vården. Innan följdes allt godtroget och lydigt. Sa till och med tack i tid och otid för den hjälp jag aldrig fick