2021-10-20, 07:56
Medlem
nordicwraths avatar
När jag var långtidsdeprimerad i ett par år innan jag tog tag i mitt liv:

Sov allt för länge, hade ångest för att jag vände på dygnet för mycket. Streckkollade serier. Spelade datorspel. Spelade gitarr, sjöng, spelade bas, spelade in musik, mixade musik, spelade in andras musik. Musiken var det ända som gjorde mig sane, jag var sjukt deprimerad och ville typ dö och hatade mitt liv och var arg över att jag ens hade fötts. Hade sjuk ångest över att jag inte klarade av att jobba.
Citera
2021-10-20, 08:59
Medlem
Janos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Vad man en gör i livet. Jobbar eller går hemma eller lever som jag gör så vill alla må bra och vara lycklig.

Mår man bra att jobba fulltid så är det exakt det man ska göra. Om man lever som mig och är lycklig och mår bra så är det den rätta vägen. Om jag i framtiden hittar något jobb där jag kan hjälpa människor och där jag kan jobba lite som jag vill ( inte för pengarnas skull) då kommer jag göra det ett tag.
Kör hårt! Ditt liv är ditt eget och det är upp till dig själv att leva på det sätt som gör dig lycklig.

Man blir dock nyfiken på hur du får ekonomin att gå runt.
Citera
2021-10-20, 09:14
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Vad man en gör i livet. Jobbar eller går hemma eller lever som jag gör så vill alla må bra och vara lycklig.

Mår man bra att jobba fulltid så är det exakt det man ska göra. Om man lever som mig och är lycklig och mår bra så är det den rätta vägen. Om jag i framtiden hittar något jobb där jag kan hjälpa människor och där jag kan jobba lite som jag vill ( inte för pengarnas skull) då kommer jag göra det ett tag.
Du kan börja hjälpa människor direkt, om du vill. Du behöver inte vänta på att det skall dyka upp ett sådant jobb (vilket både du och jag vet aldrig kommer att hända).

Bara ett tips, om du verkligen drivs av ett äkta patos.
Citera
2021-10-20, 10:16
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
De sitter hemma och runkar till Aftonbladets Coviduppdateringar och hetsar på Flashback om hur farligt Covid är så de ska slippa gå till jobbet. Mest parasiter och lata arbetstagare som är ”rädda” för Covid.

Va?

Snarare är det antivaxxare som sitter och slöar på diverse konspirationssidor och vägrar anpassa sig till samhället.

Det går liksom hand i hand. Oftast de som motsätter sig det hela samhället gör har också problem med att arbeta och göra nytta.

Vi har sett redan att de flesta antivaxxare saknat utbildning, inte kunnat enkel matematik och således svärt att förstå statistik och logiska kopplingar.
Citera
2021-10-20, 10:18
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Kan inte du bara skriva antivaxxer istället?

Exakt. Han beskrev precis en typisk antivaxxare jue haha

Har märkt också att antivaxxare nu förstått att de uppfattas som lata, korkade och lågutbildade...och att de nu för tiden försöker skjuta ifrån sig det genom att vända det mot oss andra som förstått den enkla logiken med vaccin och pandemi. 🤣
Senast redigerad av shevita 2021-10-20 kl. 10:22.
Citera
2021-10-20, 10:20
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz
Småsäljer knark och traedar crypto valutor för det mesta.
Annars mycket gymmande och läsa böcker mm.

Sen kanske man jobbar lite extra i perioder om man vill samla ihop pengar till någon investering mm.

Vi fattar. Du lever på bidrag och är en samhällsparasit.

Hur gör du med pensionen då?
Citera
2021-10-20, 11:01
Medlem
VelvetThornss avatar
Jag var arbetslös i några månader, kanske ett halvår och förutom att söka jobb (vilket går snabbt) så var det inte mycket mer än att sitta vid datorn, spela datorspel eller glo på Netflix/YouTube. Man har inte råd att göra något roligare. Det är lätt att önska sig bort från sitt halvtråkiga jobb men att vara arbetslös är fan det värsta jag varit med om.
Citera
2021-10-20, 11:10
Medlem
Arbetslös sedan i januari, gör inte särskilt mycket på dagarna. Bakar lite, matar skatorna i trädgården som vant sig vid mig. Söker jobb om jag hittar något inom det jag kan men det dyker sällan upp något nära nog. Det är ännu mer sällan någon ens hör av sig för intervju. Brukar gå en lång promenad innan det blir mörkt och fota lite i naturen. Sålt lite bilder som jag postarpå Weibo så jag får in lite pengar.
Citera
2021-10-20, 11:12
Medlem
Guru-Gurus avatar
Vad de gör? Skrattar åt skattebetalare som betalar för deras parasittillvaro. Vad annars?
Citera
2021-10-20, 11:26
Medlem
swebarbs avatar
spelar lite spel, går promenader, lyssnar musik o kollar serier/filmer försöker inte tänka på mitt skitliv.. svårt göra nåt när man inte ens kan få jobb som diskare :x sen går man på medicin också för en sjukdom man fått som man inte bett om men inte får man nån ersättning för det inte, rättvisst.. och så är jag ful också - jackpott.
Senast redigerad av swebarb 2021-10-20 kl. 11:29.
Citera
2021-10-20, 11:28
Medlem
Pieceess avatar
Dricker orimliga mängder te, promenerar, daytradear, petar mig i naveln och kollar youtube. Ibland ringer jag och stör folk som faktiskt jobbar.
Citera
2021-10-20, 12:08
Medlem
promenerar ca 2 mil om dagen med min sambo som också är hemma, brukar nästan alltid grilla till middag varje dag i skogen, fiskar en gång om dagen.
sen ner i kaninhålet och gräva i den gamla världen.
fyfan för att behöva gå upp till ett jobb varje dag och arbeta för att nån annan ska leva lyxliv.
trivs väldigt bra med mitt liv, ingen stress eller några bekymmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in