Citat:
Ursprungligen postat av
Kabeltattaren
Skippa Risifruttin, det är massvis med socker i den. Ät ordentlig mat istället!
Tack för tipset. Trodde Risifrutti var någorlunda nyttigt.
Om jag byter ut den mot nån smaksatt yoghurt kanske?
Jag har börjat göra i ordning en shake med två bananer, 2 dl proteinpulver o chokladmjölk på kvällen innan att ta som frukost varje morgon. Jag vill gå ner i vikt, men inte bli spinkig, hellre att vikten sätter sig på bättre ställen. Så jag vill gärna få i mig protein.
Började boxas lite smått igen, det är kul!
Det svåra är att byta ut dagens huvudmål, min dagliga glass. Ibland lyckas jag att byta ut den mot nått färdigfabrikat, vilket är viktigt att jag också får i mig.
Fick brev från läkaren att jag har blodbrist, då med stor sannolikhet är det för att jag inte får i mig tillräckligt med järn. Jag medicinerar redan med B12, Folsyra o D-vitamin o har säkert brist på annat också, men det blir en multivitamin rätt ofta.
Ett mål jag satt i sommar, mer än att gå ner i vikt, är att öva upp min kondition. Rökningen förstörde ju konditionen helt. Det kanske även vajpen gör, men jag tror inte lika mycket. Ska ut o gå i skogen med ca 23 kg packning, förra sommaren körde jag ut med det på ryggen på min sparkcykel, sen var det väldigt svårt att gå i terräng utanför stigarna med all den packningen o dessutom släpa på sparkcykeln.