Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-10-19, 17:13
Medlem
"Jag har typ en miljon på kraken, vettefan vad jag ska göra med dem. Vill inte ta ut för pappa staten ska fan inte sno mina stålar."

Idol.
Citera
2021-10-19, 17:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Jo, så är det nog. Men att välja att citera ett inlägg på Flashback, ange både källan i form av användare och hemsida och dessutom citera fel...säger ganska mycket om företaget.

Man kan ju vända på det. Om jag hade ett företag, så skulle jag kunna skapa massa fejk profiler och skriva bra saker om företaget, för att sedan citera dessa i min reklam.

Det är ganska vågat att citera en anonym användare på fb i sin reklam. Tänk om det är typ en barnamördare som står bakom användarnamnet och det kommer ut? Då ser det inte jättebra ut för företaget.
Citera
2021-10-19, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är ganska vågat att citera en anonym användare på fb i sin reklam. Tänk om det är typ en barnamördare som står bakom användarnamnet och det kommer ut? Då ser det inte jättebra ut för företaget.

Exakt, lite oprofessionellt
Citera
2021-10-19, 18:25
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Å andra sidan håller de på med bitcoin ...
Citera
2021-10-19, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Å andra sidan håller de på med bitcoin ...
Précis, hur mycket barnporr och amfetamin har inte köpts med safellos bitcoins?
Citera
2021-10-19, 19:50
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
LoL, man måste använda BankID oavsett varifrån man köper kryptovaluta Coinbase, Binance eller alla andra 1000 sidor som finns pga lagändring.

Jaså, BankID på utländska sidor? Låter märkligt, men du menar kanske om man använder ett svenskt bank-kort att betala med? (Precis som att man får använda BankID när man handlar en vara med sitt svenska kort på vilken utländsk sida som helst).
Citera
2021-10-19, 20:22
Medlem
Cameltotems avatar
Har någon tänkt på Dioz integritet?
Citera
2021-10-19, 21:11
Medlem
LepraHunks avatar
Trevligt grepp, jag uppskattar alltid när folk inte är så jävla skitnödiga.
Citera
2021-10-19, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Har någon tänkt på Dioz integritet?

Verkligen. Här tänker jag bara på att han ska ha betalt för sitt arbete. Och har helt glömt att det här skurkföretaget verkar ha någon form av slaveri. Där man bara kan stjäla andras arbete utan att betala..

Hette dom Skatteverket? Det var något nytt med krypto va?
Citera
2021-10-20, 04:05
Bannlyst
Jag undrar om användaren Dioz var med på kampanjen eller inte, men skribenternas här på FB inflytande är ju stort, ingen talar om det vanligtvis, eftersom det är "underground". Är det bra att Flashback syns mer i media, ja, jag tror det. Och då pratar jag inte om reklamkupper, utan en politisk ocensurerad folkrörelse. Risken är att några maktgrupper vill censurera åsikter om det blir så.
Senast redigerad av erytmenus-o 2021-10-20 kl. 04:07.
Citera
2021-10-20, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIGAFCE
Du menar att dom har citerat halva meningen? Finns det ett lagkrav på att ett citat måste innehålla hela delar av av text? Jag ser bara att det inte får förändras om det är ett citat alltås inte lägga till eller byta ut ord.

Första steget är väl att avgöra om skribentens inlägg på FlashBack överhuvudtaget är skyddat av upphovsrätten.

Är det inte det så kan man skita i att fundera över citaträtten eftersom denna är en inskränkning i upphovsrätten.
Citera
2021-10-20, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Dioz kanske kan anmäla dem för att citeringsfel eller något.
Eller anmäla för brott mot upphovsrätten! Kan dom kanske har fått lov att sno "hens" citat mot ersättning ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in