Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-10-19, 12:58
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Safello annonserar i oligarkpressen !

En bra anledning att sakna tillit till både företagskulturen och produkterna.

Samma press som hyllade Think Pink
och gav dom det fina Gasellpriset två ggr!
Citera
2021-10-19, 13:01
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Hela iden med krypto (Krypto (av grekiska kryptos, 'förborgad', 'dold') faller liksom om man måste använda KYC-KnowYourCustomer eller BankID som i Sveriges fall.
Så Safello skjuter sig i foten här.
Citera
2021-10-19, 13:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Känns rätt dumt att använda "Vi tvekar inte att anmäla dig till polisen" som reklam när det är krypto man sysslar med. Vad var syftet med det egentligen? Laglydiga skiter väl i om de samarbetar med myndigheterna eller inte?
Det finns väldigt mycket mer pengar i att stora företag intresserar sig för och börjar investerar i krypto, än att några tusen ungdomar köper hasch på Darknet.
Citera
2021-10-19, 13:13
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Hela iden med krypto (Krypto (av grekiska kryptos, 'förborgad', 'dold') faller liksom om man måste använda KYC-KnowYourCustomer eller BankID som i Sveriges fall.
Så Safello skjuter sig i foten här.

Tror inte det är meningen.

Det är mera troligt att Safello är ett verktyg för finans- bank- och skatte-oligarkerna i Sverige.

Skottet är nog mer ämnat för människor som genomskådat slav och utsugarekonomin och inte längre vill bidraga till denna/ dessa.

Skottet är dessutom ämnat att ta lite högre upp än i foten.
Citera
2021-10-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
De nämner flashback för att det är väldigt känt och gör helt enkelt en varumärkes-snyltning, vilket ju även pushar FB så ingen negativt med det. Flashback är helt enkelt ett varumärke man vill förknippas med.

Jag kan se annonsen framför mig. "Hårbalsam XY, rekommenderas på flashback".

Men annonsens poäng är väl tvärtom. Safello annonserar att de kommer samarbeta med myndigheter som vill ta dina pengar. Eller uppfattar jag det fel?

"Hårbalsam PK-Sjuklövern, för dig som vill ha den rumsrena känslan! Rekommenderas INTE på flashback"
Citera
2021-10-19, 14:10
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -azurskiftande-
Men annonsens poäng är väl tvärtom. Safello annonserar att de kommer samarbeta med myndigheter som vill ta dina pengar. Eller uppfattar jag det fel?

"Hårbalsam PK-Sjuklövern, för dig som vill ha den rumsrena känslan! Rekommenderas INTE på flashback"
Det finns ingen reklam som är negativ, varken för FB eller safello. Även den här tråden är reklam för safello. Aftonbladet hade kunnat göra en reklamannons för sig själva där FB nämns och nått publik.
Senast redigerad av Paris24 2021-10-19 kl. 14:12.
Citera
2021-10-19, 14:19
Medlem
Bluebeast72s avatar
Kul att media o företag inte bara följer oss, skapar poddar osv..nu citerar man friskt i sin reklam..Flashback är o kommer alltid stå på kniveggen rocka
Citera
2021-10-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
LoL, man måste använda BankID oavsett varifrån man köper kryptovaluta Coinbase, Binance eller alla andra 1000 sidor som finns pga lagändring. Så förstår inte riktigt vad de marknadsför förutom att försöka sticka ut.

Dessutom hade jag inte förlitat mig på ett svenskt företag som ligger under Skatteverkets uppsyn.

Nej du måste använda någon sorts valuta för att köpa kryptovaluta.

Självklart har man sina pengar så långt bort från Skatteverket och fogden man kan.
Citera
2021-10-19, 15:19
Medlem
Jag tar för givet att Dioz blivit ersatt för sitt arbete som copywriter.

Eller?
Citera
2021-10-19, 15:30
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Kan lika gärna vara en av företaget betald/kontrakterad användare i FB som skrivit

Min första tanke, men det är ändå ett konto från 2007. Dioz jobbar förövrigt med ganska slagkraftiga kommentarer överlag som skulle funka i reklamsammanhang:

"Jag har typ en miljon på kraken, vettefan vad jag ska göra med dem. Vill inte ta ut för pappa staten ska fan inte sno mina stålar."

"Drog en skraplott för den sista 0,51 euron man hade kvar, ding 100€, triss kan ju slänga sig i väggen"
Citera
2021-10-19, 16:48
Medlem
lighten-ups avatar
Fyndigt ändå I like it
Citera
2021-10-19, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Har svårt att tänka mig att du kan göra en anmälan under pseudonym. Om Dioz vill anmäla får nog hen gå ut med sitt riktiga namn.

Jo, så är det nog. Men att välja att citera ett inlägg på Flashback, ange både källan i form av användare och hemsida och dessutom citera fel...säger ganska mycket om företaget.

Man kan ju vända på det. Om jag hade ett företag, så skulle jag kunna skapa massa fejk profiler och skriva bra saker om företaget, för att sedan citera dessa i min reklam.
Senast redigerad av S0urce 2021-10-19 kl. 17:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in