Vattenfall erbjuder 1 krona kw nu under 1 nov till 31 mars.
Elen ligger ca 20-50 öre på natten och mellan 110-289 öre på dagarna (vardagarna)
50-70 öre på helger.
Ingen analytiker i Sverige räknar med att priset kommer sänkas men flera har gått ut med ännu högre elpriser. Idag var det två minus och hade då 110-280 öre på börsen.
Hur ser priserna ut tror ni runt december -februari när det är 15 minus ute och alla ska värma sina hus?
Att regeringen inte bryr sig är helt enkelt att detta är en miljard intäkter eftersom de får in högre moms. En jackpot till sosse kassan.
Vi har gjort det. Vis av erfarenhet vet jag att det inte är kul med en prisfördubbling mitt i vargavintern. Det sammanfaller naturligtvis med att bilfan rasar också. Så mitt tips är att köra fast pris ett tag framöver. Detta eftersom 4% av sveriges befolkning inte förstår att kärnkraft är det säkraste, mest miljövänliga och stabilaste alternativet till energikälla som existerar och därigenom ser till att vi har den situation vi har.
Vattenfall erbjuder 1 krona kw nu under 1 nov till 31 mars.
Elen ligger ca 20-50 öre på natten och mellan 110-289 öre på dagarna (vardagarna)
50-70 öre på helger.
Ingen analytiker i Sverige räknar med att priset kommer sänkas men flera har gått ut med ännu högre elpriser. Idag var det två minus och hade då 110-280 öre på börsen.
Hur ser priserna ut tror ni runt december -februari när det är 15 minus ute och alla ska värma sina hus?
Att regeringen inte bryr sig är helt enkelt att detta är en miljard intäkter eftersom de får in högre moms. En jackpot till sosse kassan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!