• 1
  • 2
2021-10-17, 00:03
Medlem
Skjutning på Järntorget alldeles nyss.
Finns inget på msm ännu.
Polisen har anlänt och ena skottet kan ha skjutits av polisen.
Någon som vet något?
Senast redigerad av FrokenL 2021-10-17 kl. 00:05.
Citera
2021-10-17, 00:05
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Någon som är träffad?
Citera
2021-10-17, 00:15
Medlem
Mycket i lilla E-tuna nu...
Citera
2021-10-17, 00:25
Medlem
Mindbusinesss avatar
Mer info här

Ännu en skottlossning skakar Eskilstuna. Den här gången besköts en fastighet i i Råbergstorp i Eskilstuna på fredagskvällen. Två män sitter anhållna misstänka bland annat för försök till mord.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...i-eskilstuna-3
Citera
2021-10-17, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Mer info här

Ännu en skottlossning skakar Eskilstuna. Den här gången besköts en fastighet i i Råbergstorp i Eskilstuna på fredagskvällen. Två män sitter anhållna misstänka bland annat för försök till mord.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...i-eskilstuna-3
Fast detta hände nu vid midnatt på Järntorget.
Citera
2021-10-17, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenL
Fast detta hände nu vid midnatt på Järntorget.

Eskilstuna Kommun får väl byta namnet till Skjutjärntorget.
Citera
2021-10-17, 03:18
Medlem
Kl. 03 natten mot söndag hittar jag ingen information om denna skottlossning i något medium. Ingenting vare sig på polisens webbplats, på Eskilstuna-kurirens webbplats, på SVT Sörmland, på Expressens webbplats eller på Aftonbladets.

Jag är tveksam till om denna skottlossning ägt rum eller om den som startat tråden hittat på det hela, alternativt misstolkat information.
Citera
2021-10-17, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Kl. 03 natten mot söndag hittar jag ingen information om denna skottlossning i något medium. Ingenting vare sig på polisens webbplats, på Eskilstuna-kurirens webbplats, på SVT Sörmland, på Expressens webbplats eller på Aftonbladets.

Jag är tveksam till om denna skottlossning ägt rum eller om den som startat tråden hittat på det hela, alternativt misstolkat information.
Var i Eskilstuna är detta Järntorget någonstans då? Eller snarare, vad är det för område? Mest barnfamiljer eller äldre? Blandat?
Citera
2021-10-17, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman

Jag har absolut inte hittat på. Länkar till bild.
Citera
2021-10-17, 04:13
Medlem
http://www.bilddump.se/bilder/202110...9.198.229.jpeg

Bild från Järntorget
Citera
2021-10-17, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenL
Jag har absolut inte hittat på. Länkar till bild.

Ok, jag ser blåljus på bilden. Men är du 100% säker på att det hade avlossats skott? Jag skriver inte detta för at vara otrevlig mot dig. Jag tycker bara det är märkligt att en skottlossning inte omtalats i något medium, inte ens av lokaltidningen på orten.
Citera
2021-10-17, 10:43
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid79
Mycket i lilla E-tuna nu...

100000 invånare. Vi pratar inte Sörbröle i Norrland direkt. Eskilstuna är en mellanstor stad med en stor gruppering våldsbenägna invandrare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in