När du är berusad som ovan skrev fingernaglar hjärnan inte på samma sätt, tror vissa delar av den blir som ”bedövad”. Dock är du full och fortfarande har kontroll kan du fortfarande vara vid ett visst medvetande och ha gränser. Som att testa droger. Kanske dåligt formulerat.
Men jag personligen hittar inte på dumma saker när jag är onykter direkt. Jag tar inte droger, är jag borta och för onykter tar jag mig hem. Däremot ringer jag en massa samtal och blir väldigt känslosam. Samma känslor som jag egentligen har när jag är nykter men inte uttrycker av olika skäl. Jag vill helt enkelt få mer kärlek då jag saknar det vid nyktert tillstånd. Gör allt för att bli uppskattad hos andra människor.
Däremot är det en stor ångest dagen efter, även fast jag inte var otrevlig eller gjorde något fel. Blir bara brutalt ärlig.
Men drick så du har kontroll, drick gärna svaga drinkar så har du mer koll än om det är starksprit och du fort blir påverkad av det du drack. Känner du att du inte kan hantera alkohol va öppen med det, avstå gärna från att bli onykter och i bästa fall helt och hållet alkohol.