2021-10-16, 00:47
Medlem
Hej alla.
Har en fråga. Detta kanske låter jävligt skumt är ganska dålig på att formulera. Jag tänkte på hur egentligen alkoholen påverkar oss på våra fyllor. När jag dricker gör jag idiotiska grejer som jag ångrar dagen efter som jag inte hade gjort om jag var nykter.

Jag har hört att när man dricker och blir full tappar man konsekvenstänk? Så om min polare ger mig bilnycklar säger till mig att jag ska köra hans bil och jag är så full och inte ser riskerna med att köra bil full eftersom jag är så packad så kan jag åka fast för rattfylla pga alkoholen eftersom man tar dumma beslut av alkoholen. Jag är emot att köra bil full, ändras mina åsikter av alkoholen?

Min fråga är ändras mina åsikter av alkoholen? Jag är emot droger men skulle jag vara så packad på en hemma fest och någon frågor mig om snorta? Skulle man snorta om man var för packad?

Jag fattar inte själva alkohol mekanismen. Jag är rädd att jag blir en annan människa när jag blir full. Hörde av en polare att han hade råkat äta gräs när han var så full och han var i chock eftersom han aldrig skulle göra det när han var nykter.

därför tänkte jag lite på detta. Ändras våra åsikter när vi är fulla eller vad händer egentligen. Blir vi oss själva när vi dricker med samma åsikter?

Hoppas att ni fattar va jag menar är dålig på att formulera.
Fyllde nyss 18 och är lite rädd för att dricka då jag har hört att vänner råkat testa knark när de varit så fulla.
Citera
2021-10-16, 00:50
Medlem
Väldigt enkelt förklarat: alkoholen gör att dina neuron i hjärnan kommunicerar med varandra sämre.
Citera
2021-10-16, 00:51
Medlem
GeleZachas avatar
Hämningarna minskar ja, men inte till den grad att du börjar göra sjuka grejer som tex att köra bil rattfull eller ta andra droger så länge du inte vill. Såvida du inte har en riktig jävla snedfylla är det värsta som kan hända att du säger eller skriver något till nån som du ångrar dagen efter
Citera
2021-10-16, 01:19
Medlem
När du är berusad som ovan skrev fingernaglar hjärnan inte på samma sätt, tror vissa delar av den blir som ”bedövad”. Dock är du full och fortfarande har kontroll kan du fortfarande vara vid ett visst medvetande och ha gränser. Som att testa droger. Kanske dåligt formulerat.

Men jag personligen hittar inte på dumma saker när jag är onykter direkt. Jag tar inte droger, är jag borta och för onykter tar jag mig hem. Däremot ringer jag en massa samtal och blir väldigt känslosam. Samma känslor som jag egentligen har när jag är nykter men inte uttrycker av olika skäl. Jag vill helt enkelt få mer kärlek då jag saknar det vid nyktert tillstånd. Gör allt för att bli uppskattad hos andra människor.

Däremot är det en stor ångest dagen efter, även fast jag inte var otrevlig eller gjorde något fel. Blir bara brutalt ärlig.

Men drick så du har kontroll, drick gärna svaga drinkar så har du mer koll än om det är starksprit och du fort blir påverkad av det du drack. Känner du att du inte kan hantera alkohol va öppen med det, avstå gärna från att bli onykter och i bästa fall helt och hållet alkohol.
Citera
2021-10-16, 09:10
Moderator
Allaballawallas avatar
Alkohol och dryck --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem