2021-10-15, 23:12
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Kör ett 4 år gammalt os (ios 10) på en padda (detta skrivs på en annan device). När den förnicklade ”Godkänn cookies”-dialogen dyker upp kommer jag inte förbi den. Att trycka på någon av knapparna gör knappen grön, men dialogen ligger kvar. Skitjobbigt, har varit så i kanske en månad. Kan man be om en roll-back på forumkoden här? Tack!
Citera
2021-10-15, 23:24
Medlem
Jag stötte på ett liknande problem förra veckan, fast den här "vi värdesätter din integritet"-popupen som vanligtvis bara dyker upp en gång, men som helt plötsligt började dyka upp varje gång jag laddade en ny sida.

Sitter också på en ganska inaktuell hårdvara som inte är uppdaterad på länge.

Hittade ingen lösning så fick tillslut ladda hem ett tillägg till Chrome som gömmer all cookies/policy popups.
Citera
2021-10-16, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Kör ett 4 år gammalt os (ios 10) på en padda (detta skrivs på en annan device). När den förnicklade ”Godkänn cookies”-dialogen dyker upp kommer jag inte förbi den. Att trycka på någon av knapparna gör knappen grön, men dialogen ligger kvar. Skitjobbigt, har varit så i kanske en månad. Kan man be om en roll-back på forumkoden här? Tack!

Har exakt samma problem. Dock inte i en månad, det “slog till” nu på morgonen. Verkar som att godkännande för cookies måste göras då och då, och nu var det dags igen. Problemet är inte unikt för flashback, utan har även stött på det på annan site.
Citera
2021-10-16, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av APFSDS
Har exakt samma problem. Dock inte i en månad, det “slog till” nu på morgonen. Verkar som att godkännande för cookies måste göras då och då, och nu var det dags igen. Problemet är inte unikt för flashback, utan har även stött på det på annan site.

Var precis samma för mig.

Fick som sagt ladda hem ett tillägg som blockerar denna popup, går dock att byta webbläsare. Tillägget jag laddade hem fungerar dock inte optimalt eftersom vissa hemsidor flaggas som "osäkra webbplatser". Men tog bara första bästa som jag hittade.

https://chrome.google.com/webstore/d...dddfaoknhalnja

Källa: https://www.reddit.com/r/gdpr/commen...policy_popups/
Citera
2021-10-16, 13:20
Medlem
Kör ni gammalt windows så är det ett certifikat som har gått ut.

Svarade i en annan tråd;
(FB) Flashback integritet meddelande mm.

Den här löste problemet för mig (w7 sp1 64b) Windows6.1-KB3004394-v2-x64

https://www.microsoft.com/en-us/down....aspx?id=45633

Välj språk och ladda ner och sen bara att köra och starta om.
den finns säkert för 32b också, men jag ids inte leta.
Citera
2022-02-19, 10:11
Medlem
monstas avatar
Problem på iPad med safari att ”godkänna cookies” kommer upp titt som tätt när man ”backar” ur en tråd. Går inte att trycka på ”fler alternativ” eller ”godkänn” utan måste ladda om sidan. Fler med detta problem?
Senast redigerad av monsta 2022-02-19 kl. 10:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in