2022-06-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allvaret-
Bra skrivet 👏🏻
Är man uppväxt med mycket alkohol hela semesterar och andra högtider så reagerar man.
Skrämmande att se hur en del försvara sånt beteende.

DÄR har vi det. DU/ni har en dålig erfarenhet av alkohol. De flesta av oss har det inte och tar ett glas då och då för att det är gott och så är det inget mer med det. Mina föräldrar gjorde lika och aldrig kände jag mig otrygg pga det.
Nu tänker jag lämna denna urlöjliga diskussionen. Hoppas ni inte slösar på Socialens resurser innan ni verkligen vet att barnen far illa.
Senast redigerad av K3tch 2022-06-18 kl. 21:32.
Citera
2022-06-18, 21:28
Medlem
Har Simon tagit över influenser rollen? Tycker Linn har blivit skapligt sämre med uppdateringar på insta medan Simon verkar försöka slå något rekord..
Citera
2022-06-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K3tch
DÄR har vi det. DU/ni har en dålig erfarenhet av alkohol. De flesta av oss har det inte och tar ett glas då och då för att det är gott och så är det inget mer med det. Mina föräldrar gjorde lika och aldrig kände jag mig otrygg pga det.
Nu tänker jag lämna denna urlöjliga diskussionen. Hoppas ni inte slösar på Socialens resurser innan ni verkligen vet att barnen far illa.

Urbota dumt svar av dig.

När han sitter och dricker riktigt starka ölsorter dagtid då är det något som är fel.
Ett glas vin till en god middag är en helt annan sak.
Citera
2022-06-18, 22:01
Medlem
Ett år sedan första dejten idag. Vad var det ni sa om när hon blev gravid? Tycker det är så sjukt att man väljer att bli gravid med en främling..... När man dessutom redan gjort det iaf en gång tidigare...
Citera
2022-06-18, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Semlan3
Ett år sedan första dejten idag. Vad var det ni sa om när hon blev gravid? Tycker det är så sjukt att man väljer att bli gravid med en främling..... När man dessutom redan gjort det iaf en gång tidigare...

Någonstans i augusti så alltså ENDAST 1,5 månad efter första dejten. Sinnessjukt.
Citera
2022-06-18, 22:36
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotheunknown
Har Simon tagit över influenser rollen? Tycker Linn har blivit skapligt sämre med uppdateringar på insta medan Simon verkar försöka slå något rekord..
Linn har väl fullt upp att jaga samarbeten.
Citera
2022-06-18, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allvaret-
Urbota dumt svar av dig.

När han sitter och dricker riktigt starka ölsorter dagtid då är det något som är fel.
Ett glas vin till en god middag är en helt annan sak.

Är ni människor seriösa som tycker detta är något för socialen?
Citera
2022-06-18, 23:13
Medlem
Sex dagar efter första dejten postar Linnsan alltså Simon på sin insta och skriver ”Dör för dig”, mogen mamma.
Citera
2022-06-19, 03:09
Medlem
Senaste vloggen, huuuur håller hon Belle där i slutet?! Får ont i magen. Inget stöd för nacken alls och huvudet bara far omkring. Så säger Simon "vad stark hon är"... Att dessa två får ta hand om barn.
Citera
2022-06-19, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HopefulSecretary
Är ni människor seriösa som tycker detta är något för socialen?

Ingen här har sagt att man borde kontakta soc, enda folk har sagt är att anmälningar säkert kommer komma (finns liksom inte en enda influencer med barn som aldrig blivit orosanmäld…) och att soc tar det på allvar om en förälder dricker dagligen - oavsett mängd.
Citera
2022-06-19, 10:00
Avslutad
Jag har förvisso inte studerat Simons glas på varje bild men inte fått känslan av en ovanligt hög alkoholkonsumtion, utgått från att bubblet de båda dricker är alkoholfritt, jag tycker det kvittar om det är en onsdag eller lördag t ex o s v. Däremot har jag precis som flera andra reagerar på hur även ett ”normalt” intag krockar med Linns väldigt kategoriska uttalanden för inte alls länge sedan och undrat hur hon egentligen ser på det hela. Jag har också funderat över behovet av att sådär tydligt påtala och visa att det är just alkohol man dricker, som att det är nåt speciellt liksom. Kanske är det nåt mest yngre gör? Och som tredje sak har jag också tänkt på hans idrottande, även hockeyspelare några divisioner under elitnivå tränar väl vanligen under sommaren men det syns det inget av på insta och alkoholintaget går heller inte riktigt ihop med det.
Citera
2022-06-19, 11:00
Medlem
MissTrisstesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Jag har förvisso inte studerat Simons glas på varje bild men inte fått känslan av en ovanligt hög alkoholkonsumtion, utgått från att bubblet de båda dricker är alkoholfritt, jag tycker det kvittar om det är en onsdag eller lördag t ex o s v. Däremot har jag precis som flera andra reagerar på hur även ett ”normalt” intag krockar med Linns väldigt kategoriska uttalanden för inte alls länge sedan och undrat hur hon egentligen ser på det hela. Jag har också funderat över behovet av att sådär tydligt påtala och visa att det är just alkohol man dricker, som att det är nåt speciellt liksom. Kanske är det nåt mest yngre gör? Och som tredje sak har jag också tänkt på hans idrottande, även hockeyspelare några divisioner under elitnivå tränar väl vanligen under sommaren men det syns det inget av på insta och alkoholintaget går heller inte riktigt ihop med det.

Plus på den.

Av alla vardagliga bilder som under ett dygn kan tas, så är det en gnutta iögonfallande att det övervägande innehåller ett foto av stark alkoholhaltig dryck.
Allt medan Linn ALLTID påpekat aversion.
Mycket märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in