2022-07-14, 22:13
  #4981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Äter inte skinka ö h t.
Men som sagt, du skrev ”Protein i skinka? Skojar du?? 😂😂😂”. Och svaret på det är att nej personen skojade inte, skinka har en E% protein på ca 75.

Detta var alltså en enskild måltid som skälldes ut. Det är inte synonymt med att ”leva på” det den måltiden innehåller. Oavsett vad det är för måltid är det dags att ändra kosthållning om man äter samma sak hela tiden.

Ja jag skrev protein i skinka? Skojar du! För att det äta processad kött för att få i sig protein är okunskap.
Citera
2022-07-14, 22:16
  #4982
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Även förskolor & skolor serverar ibland dålig mat. Jag har varit med och kämpa en hel del för att det ska bli ändring på det! Föräldrar bara sväljer allt. Och låter barnen äta skit. Man har ett ansvar som förälder att se till vad man serverar sitt/sina barn. Att skylla på att man inte orkar eller har tid, är lathet & stupid.
Kallskuret är inte synonymt med dålig mat. Ej 100% optimala måltider är inte heller synonymt med dålig mat.
Citera
2022-07-14, 22:19
  #4983
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Ja jag skrev protein i skinka? Skojar du! För att det äta processad kött för att få i sig protein är okunskap.
Inse att du gjorde bort dig och visade på antingen trollande eller okunskap då du sa emot att det är protein i skinka och att barn inte ska äta ägg. Att du nu försöker efterhandskonstruera och hitta på en annan innebörd än det du skrev förändrar inte saken.

Nej dags att ignorera kocktrollet.
Citera
2022-07-14, 22:20
  #4984
Avslutad
[quote=Loversingame|80894744]
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Äter inte skinka ö h t.
Men som sagt, du skrev ”Protein i skinka? Skojar du?? 😂😂😂”. Och svaret på det är att nej personen skojade inte, skinka har en E% protein på ca 75.

Detta var alltså en enskild måltid som skälldes ut. Det är inte synonymt med att ”leva på” det den måltiden innehåller. Oavsett vad det är för måltid är det dags att ändra kosthållning om man äter samma sak hela tiden.[/Q

Nej resten av tiden lever som på sötsaker, chips, sallad, och fruktfat 😀

Då är det rimligare att peka på chips, glass och choklad som bov i eventuellt drama än en helt okej måltid.
Citera
2022-07-14, 22:22
  #4985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Inse att du gjorde bort dig och visade på antingen trollande eller okunskap då du sa emot att det är protein i skinka och att barn inte ska äta ägg. Att du nu försöker efterhandskonstruera och hitta på en annan innebörd än det du skrev förändrar inte saken.

Nej dags att ignorera kocktrollet.
Du smyger omkring på Linns instagram och låtsas vara trevlig men skriver i en tråd där hon inte är omtyckt. Och kallar mig för troll ? 😂😂😂 kasta Sten i glashus var det ja!
Citera
2022-07-14, 22:25
  #4986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Även förskolor & skolor serverar ibland dålig mat. Jag har varit med och kämpa en hel del för att det ska bli ändring på det! Föräldrar bara sväljer allt. Och låter barnen äta skit. Man har ett ansvar som förälder att se till vad man serverar sitt/sina barn. Att skylla på att man inte orkar eller har tid, är lathet & stupid.

Ganska svårt att ta på allvar att du skulle vara kock när du påstår att skinka inte innehåller protein…
Jag håller absolut med dig om att det finns bättre alternativ. Men barnens tillväxt kommer garanterat inte hämmas av en måltid såsom det som åts idag.

Jag vet inte var du bor, men där jag bor är maten på förskolorna allt annat än vällagad och smakrik. Och det serveras absolut korv, makaroner, panerad fisk (köpes, ej egen), köpebröd (sötat), ketchup, köttbullar (ej egengjorda) osv
Citera
2022-07-14, 22:27
  #4987
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Du smyger omkring på Linns instagram och låtsas vara trevlig men skriver i en tråd där hon inte är omtyckt. Och kallar mig för troll ? 😂😂😂 kasta Sten i glashus var det ja!
Låtsas vara trevlig? Jag har inte skrivit ett ord på hennes insta och är inte förtjust i henne ö h t. Det gör inte klagomålet på just dagens lunch mindre fånigt.
Citera
2022-07-14, 22:30
  #4988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henna0313
Men alltså jag dör av skam, behöver en stor grävmaskin så jag kan gräva ner mig själv av sekundärskam, hur kan han med gott samvete publicera det där??? Är det Linn som skrivit texten också, kan han inte åtminstone skriva och prata med egna ord??


(FB) Jag känner att jag måste gräva ett hål..
Citera
2022-07-14, 22:36
  #4989
Avslutad
”Här sitter jag och swirlar”. Är det ett verb yoggi själva använder i sin marknadsföring?
Citera
2022-07-14, 22:48
  #4990
Medlem
Varför har hon alltid toppar på sig som visar upp hennes bh? Det känns riktigt wt
Citera
2022-07-15, 05:05
  #4991
Medlem
Kattihatt07s avatar
Hur patetisk var inte Simon i yt videon när han beställde på McDonalds i drive thru… herregud
Citera
2022-07-15, 06:44
  #4992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattihatt07
Hur patetisk var inte Simon i yt videon när han beställde på McDonalds i drive thru… herregud

Vad gjorde han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in