2025-06-22, 12:30
Medlem
Något som slår mig är hur oerhört snabbt barnen introducerats för C. Det kan inte ha gått många veckor, om ens det, från att B och T träffade honom för första gången till att dom bodde hos honom ett antal nätter i Stockholm. J måste ju ha träffat honom första gången samtidigt som dom var upp för några dagars ”egentid” i storstaden. I synnerhet måste för T måste det vara jobbigt, som måste ha introducerats för en sisådär fem bonuspappor vid detta laget (G, S, C, P efter M, och D hon nästan blev sambo med i radhuset). Det är verkligen bara rakt på från noll till hundra.
Citera
2025-06-22, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cxx
Undrar hur länge stackars Belle fick gå med fel sko på fel fot när de köpte glass idag? Har man inte koll på sina barn, speciellt när man tar foto och lägger upp på sociala medier och man jobbar som influenser!
Tycker det är positivt att barnen ibland får vara barn och inte alltid accessoar till morsan.
Citera
2025-06-22, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Haha ja! Han är en under cover agent från den här tråden som tar reda på hur Linnsan är på riktigt.

Men näää om jag ska gissa tror jag såhär. Han är en late bloomer som inte har erfarenhet av tjejer, kanske rent av oskuld innan Linnsan. Han är inte jättesnygg och även om han på pappret ser bra ut med lägenhet och utbildning kan han vara en oattraktiv nörd i sitt sätt ( 0 erfarenhet av tjejer , kanske luktar konstigt och är obekväm i sociala situationer).

Utifrån den sitsen kan man förstå att han skulle bli såld på Linnsan.

Ja, kan vara så. Iofs tycker jag att han ser ut som en fb-boy. Men vad vet jag om vad han har för erfarenhet. 😂 Men den auran får jag. Han skulle nog kunna få fler tjejer.
Citera
2025-06-22, 19:32
Medlem
PPD åkte tydligen till Finland utan Linn. Undrar om hon inte ville åka ifrån stora kärleken eller varför hon inte följde med, som ju planen var.
Citera
2025-06-22, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amcar
PPD åkte tydligen till Finland utan Linn. Undrar om hon inte ville åka ifrån stora kärleken eller varför hon inte följde med, som ju planen var.

För att det var ett event, Linn var säkert inte inbjuden pga Finnair är inte intresserade av henne… och PPD reser som vanligt urskiljningslöst utan minsta tanke på miljön! Varför vill två vuxna män flyga till Finland för att besöka Mumin? Ta båten och ta med ungarna liksom? Inte som att ni inte kan betala själva…
Citera
2025-06-22, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpuppy
Otroligt idiotisk kommentar. Är inte särskilt ovanligt att barn får klä sig själva och vill ha kvar skon på fel fot. De dör inte av det.

Jag lät aldrig mina barn gå runt med skorna på fel fot. Om de råkade göra det så påminde jag dem, inte missar man en sådan sak om man är uppmärksamheten på sina barns välbefinnande!
Citera
2025-06-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssonnosslin
Vissa fighter tar man inte med en 3 åring.

Är inte bra för deras fötter att gå runt så där! Löjligt svar!
Citera
2025-06-22, 23:24
Medlem
Storyn på henne och barnen...jösses har inte Belle fått håret kammat sen pappaveckan eller? Usch va misskött håret ser ut, t.om värre än Linns slitna stripor..stackars barn, skönt för B att det blir pappavecka imorgon..
Citera
Igår, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Tycker det är positivt att barnen ibland får vara barn och inte alltid accessoar till morsan.

En treåring behöver viss hjälp med att få rätt kläder på sig osv och inte springa vind för våg!
Citera
Igår, 01:44
Medlem
Stark grund för anmälan

Mamman till barnen har under de senaste åren haft flera kortvariga relationer, där hon snabbt blivit gravid, fått barn, och introducerat nya partners för barnen mycket tidigt i relationerna. Samtliga relationer har tagit slut inom cirka ett år. Direkt efter avslutade förhållanden har hon inlett nya, och barnen har återigen snabbt fått träffa nya vuxna ofta redan inom några veckor eller månader. Dessa vuxna har i flera fall också flyttat in hos familjen kort därefter.

Detta mönster har nu upprepat sig flera gånger, och mamman är nu inne i en fjärde ny relation på kort tid. Även denna gång har barnen redan introducerats för den nya partnern. Barnen ges inte möjlighet till stabil anknytning eller långsiktigt trygga vuxna.

Detta kan ha en påverkan på deras psykiska mående, känsla av trygghet och uppfattning om vad som är normala, säkra familjeförhållanden.

Att ingen i hennes närvara har reagerat men framförallt agerat?
Citera
Igår, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Stark grund för anmälan

Mamman till barnen har under de senaste åren haft flera kortvariga relationer, där hon snabbt blivit gravid, fått barn, och introducerat nya partners för barnen mycket tidigt i relationerna. Samtliga relationer har tagit slut inom cirka ett år. Direkt efter avslutade förhållanden har hon inlett nya, och barnen har återigen snabbt fått träffa nya vuxna ofta redan inom några veckor eller månader. Dessa vuxna har i flera fall också flyttat in hos familjen kort därefter.

Detta mönster har nu upprepat sig flera gånger, och mamman är nu inne i en fjärde ny relation på kort tid. Även denna gång har barnen redan introducerats för den nya partnern. Barnen ges inte möjlighet till stabil anknytning eller långsiktigt trygga vuxna.

Detta kan ha en påverkan på deras psykiska mående, känsla av trygghet och uppfattning om vad som är normala, säkra familjeförhållanden.

Att ingen i hennes närvara har reagerat men framförallt agerat?
De har säkert reagerat, men vad skulle de göra då, menar du? Orosanmäla? Tro mig, det lär vara gjort. Dessa ”influencer”-mammor anmäls ofta. Har man så många följare finns det ju alltid några som anmäler. Men det Linn gör är inte tillräckligt för att socialtjänsten ska gå in med någon intervention, inte ens någon lam föräldrautbildning. Det finns så många barn som har det mycket värre, och socialtjänsten har fullt upp med dem.
Citera
Igår, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
De har säkert reagerat, men vad skulle de göra då, menar du? Orosanmäla? Tro mig, det lär vara gjort. Dessa ”influencer”-mammor anmäls ofta. Har man så många följare finns det ju alltid några som anmäler. Men det Linn gör är inte tillräckligt för att socialtjänsten ska gå in med någon intervention, inte ens någon lam föräldrautbildning. Det finns så många barn som har det mycket värre, och socialtjänsten har fullt upp med dem.
Socialtjänsten har redan fullt upp med barn och familjer som har betydligt större problem som missbruk, våld, kriminalitet osv..Linns barn har alla stabila pappor där barnen får en trygg uppväxt, de har också ett nätverk på Linns sida som en mormor som tar ett väldigt stort ansvar, barnen tillbringar också större delen av dagarna på förskola/fritids..allt detta sammantaget gör att socialtjänsten säkert bedömmer att det inte är någon större fara för Linns barn att vistas med henne några timmar varannan vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in