2024-04-30, 13:27
Medlem
Linn skriver att eftersom hon arbetar hemifrån kan hon passa på att tvätta, städa etc ”istället för att ha rast i ett fikarum”.
Jobbigt för henne om hon tror det är så det går till i arbetslivet. I de lågkvalificerade yrken som skulle kunna bli aktuella för Linn med hennes tomma cv, t ex handel och hemtjänst, är väl fikarummen och rasterna försvunna sedan årtionden tillbaka.
Citera
2024-04-30, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Linn skriver att eftersom hon arbetar hemifrån kan hon passa på att tvätta, städa etc ”istället för att ha rast i ett fikarum”.
Jobbigt för henne om hon tror det är så det går till i arbetslivet. I de lågkvalificerade yrken som skulle kunna bli aktuella för Linn med hennes tomma cv, t ex handel och hemtjänst, är väl fikarummen och rasterna försvunna sedan årtionden tillbaka.
Jag jobbar i hemvården (som jag tycker är världens bästa jobb) vi har en rast varje dag och ett matuppehåll varje dag. Men det är ju inte säkert att man har rast med kollegor, ibland sitter man själv på rasten.
Citera
2024-04-30, 15:22
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:

Jobbar inom lss och vi har matuppehåll men är vi kort om personal kan dessa 30 minuter bli kanske enbart 15-20 för en boende behöver hjälp, går upp i affekt eller det dyker upp något annat som måste tas i itu med. Som du skriver är jobb inom lss och liknande det som står till buds för Linn, människan är 26 och aldrig haft ett jobb mer en enstaka inhop på "glitter". Hon vet inte vad det innebär att ha ett riktigt jobb och det kommer bli ett hårt uppvaknande den dag hon måste möta verkligheten.
Citera
2024-04-30, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolini
Aha amen dåså, om din erfarenhet säger att ALLA eller väldigt MÅNGA använder begrepp felaktigt så lär ju Linn också göra det. Dumt att vi inte stämmer av med din erfarenhet innan så vi vet om det hon skriver är det hon menar. Tokigt av oss också att utgå från egna erfarenheter. Jag förstår nu att det inte spelar någon roll i sammanhanget att min upplevelse är att vab betyder att man stannar hemma från jobb för vård av sjukt barn och att man kan ansöka om pengar från försäkringskassan för förlorad inkomst eftersom dina sociala medier säger att ALLA som vabbar inte tar ut pengar från FK.

Om det uppstår fler oklarheter i hur vi ska tolka det hon skriver är det bra att du hänger kvar här och reder ut det med erfarenhetsbaserad bevisföring. Tack!

Detta har diskuterats ett antal gånger här och ett antal gånger har också perspektivet att väldigt många uttrycker sig så trots att de inte plockar ut ersättning kommit upp.

Jag tycker det blir fjantigt att gång på gång haka upp sig på detta hos Linn när det är så många som uttrycker sig på precis samma sätt som hon gör.
Och ja. Jag vill påstå att det är allmänt vedertaget hos folk att säga att de vabbar oavsett ersättning eller inte (något jag själv stör mig på. Men inget att hålla på att hacka på Linn om)

Om man nu tror att Linn faktiskt fuskar med vabb så är det väldigt lätt att bara anmäla detta till försäkringskassan så är problemet löst.
Citera
2024-04-30, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Detta har diskuterats ett antal gånger här och ett antal gånger har också perspektivet att väldigt många uttrycker sig så trots att de inte plockar ut ersättning kommit upp.

Jag tycker det blir fjantigt att gång på gång haka upp sig på detta hos Linn när det är så många som uttrycker sig på precis samma sätt som hon gör.
Och ja. Jag vill påstå att det är allmänt vedertaget hos folk att säga att de vabbar oavsett ersättning eller inte (något jag själv stör mig på. Men inget att hålla på att hacka på Linn om)

Om man nu tror att Linn faktiskt fuskar med vabb så är det väldigt lätt att bara anmäla detta till försäkringskassan så är problemet löst.
Det är väl alltid du som påpekar detta? Själv tycker jag det är märkligt att livnära sig på att basunera ut sitt liv på internet men det är jag som mottagare som förväntas förstå att det hon skriver inte är vad hon menar. Jag får inte pröjs att tolka hennes inlägg. Hon får pröjs för att leva, det kan ju inte vara för mycket begärt att förvänta sig att det hon uttrycker är det hon menar.

Håller med om att det är fjantigt av dig att haka upp dig på en sån här sak. Om Linn skriver att hon vabbar så måste ju jag som konsument av hennes vara lita på att hon menar just vabba oavsett vad du som följare har för annan erfarenhet i ditt privata liv. Jag följer Linn, inte dig.
Senast redigerad av Kolini 2024-04-30 kl. 19:54.
Citera
2024-04-30, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolini
Det är väl alltid du som påpekar detta? Själv tycker jag det är märkligt att livnära sig på att basunera ut sitt liv på internet men det är jag som mottagare som förväntas förstå att det hon skriver inte är vad hon menar. Jag får inte pröjs att tolka hennes inlägg. Hon får pröjs för att leva, det kan ju inte vara för mycket begärt att förvänta sig att det hon uttrycker är det hon menar.

Håller med om att det är fjantigt av dig att haka upp dig på en sån här sak. Om Linn skriver att hon vabbar så måste ju jag som konsument av hennes vara lita på att hon menar just vabba oavsett vad du som följare har för annan erfarenhet i ditt privata liv. Jag följer Linn, inte dig.

Vi får enas om att vara oeniga.
Anmäl henne till Fk så kanske hon är övertydlig i framtiden
Citera
2024-05-01, 00:23
Medlem
Katciu88s avatar
Jag har flera barn. Jag har aldrig uttryckt mig att det varit "vab" om det varit sjukt barn hemma samtidigt som föräldraledig sambo. Jag använder bara ordet i sin rätta mening. Dvs för när jag tar hand om sjukt barn då jag skulle arbetat, och ska söka ersättning från FK. Så jag stör mig också på Linn, som jag är helt säker på använder ordet felaktigt. Hon har barnen hemma men "jobbar" mer eller mindre som vanligt. Tror dock inte att hon söker ersättning ändå. Men hon vill svänga sig med begreppet VAB för att känna sig som "gemene man" och få extra sympatier. Det är fult. Vi vanliga icke-influencers får dubbel smäll, det är jobbigt att ta hand om sjukt barn, och det är framförallt jobbigt att tappa ekonomiskt och hamna efter på jobbet. För linnsan gäller bara det förstnämnda, så det är knappt synd om henne.

Men spännande att hon blivit så pass klok att hon postade en story idag om att träffar hon en ny snubbe, ska hon lära känna honom först innan han får träffa barnen. *applåder*
Senast redigerad av Katciu88 2024-05-01 kl. 00:29.
Citera
2024-05-01, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag har flera barn. Jag har aldrig uttryckt mig att det varit "vab" om det varit sjukt barn hemma samtidigt som föräldraledig sambo. Jag använder bara ordet i sin rätta mening. Dvs för när jag tar hand om sjukt barn då jag skulle arbetat, och ska söka ersättning från FK. Så jag stör mig också på Linn, som jag är helt säker på använder ordet felaktigt. Hon har barnen hemma men "jobbar" mer eller mindre som vanligt. Tror dock inte att hon söker ersättning ändå. Men hon vill svänga sig med begreppet VAB för att känna sig som "gemene man" och få extra sympatier. Det är fult. Vi vanliga icke-influencers får dubbel smäll, det är jobbigt att ta hand om sjukt barn, och det är framförallt jobbigt att tappa ekonomiskt och hamna efter på jobbet. För linnsan gäller bara det förstnämnda, så det är knappt synd om henne.

Men spännande att hon blivit så pass klok att hon postade en story idag om att träffar hon en ny snubbe, ska hon lära känna honom först innan han får träffa barnen. *applåder*

Och jag som är hemma på dagarna av andra orsaker och inte ens har rätt att få ersättning kallar det också vabb när jag är hemma med sjuka barn. Om inte så är det lättare för omgivningen att fatta vad som är på gång man direkt säger ”jag vabbar” än att ”jag är hemma med ett sjukt barn”
Citera
2024-05-01, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88

Det sa hon efter Gabbe också. Att hon ville vara ”i världens tryggaste och stabilaste relation” innan hon skaffade barn igen.
Det gick tydligen snabbt att bygga upp ”världens tryggaste och stabilaste relation” med Simme sen 😄
Citera
2024-05-01, 11:24
Medlem
Citat:
Det sa hon efter Gabbe också. Att hon ville vara ”i världens tryggaste och stabilaste relation” innan hon skaffade barn igen.
Det gick tydligen snabbt att bygga upp ”världens tryggaste och stabilaste relation” med Simme sen 😄

Med Simon kunde hon nog fort se sig själv som blivande hockeyfru (som sin tidigare kollega från Unga mammor) och sen när det kom fram att Simon ljög om körkort och att han spelade på en rätt så låg division så föll polletten ner och då va väl det lite för sent (gravid med B)

Så bra att hon känner att det är en fördel att faktiskt lära känna sin partner innan man skaffar barn🙃 men tog bara 3 olika relationer och inse det
Senast redigerad av Kladdkakautankladd 2024-05-01 kl. 11:51.
Citera
2024-05-01, 12:07
Medlem
MissTrisstesss avatar
Så bra att hon känner att det är en fördel att faktiskt lära känna sin partner innan man skaffar barn🙃 men tog bara 3 olika relationer och inse det[/quote]
Den lärdomen har hon påstått sej tagit efter varje uppbrott.
F.ö en kommentar till sin egen red flag om att nästa partner måste acceptera hennes chips å dip i sängen.
Bara goggla om tiingelinn ang. uppoffringar i relationer. Chips å dip i sängen torde väl ändå vara en av de enklare uppoffringar man kan göra för sin partner?
Å hur å varför försvann hennes bästis Wilma med ros'e vinet vägen? (hon som figurerade under Gabbe-tiden)
Sedan mobbinginlägget med cellotjejen lyser syster Fanny med sin frånvaro i Linns flöden. Vad kan ha osakat detta?
Citera
2024-05-01, 12:57
Medlem
Linn är i kolmorden med Marcus och barnen verkar det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in