Citat:
Ursprungligen postat av
Kolini
Aha amen dåså, om din erfarenhet säger att ALLA eller väldigt MÅNGA använder begrepp felaktigt så lär ju Linn också göra det. Dumt att vi inte stämmer av med din erfarenhet innan så vi vet om det hon skriver är det hon menar. Tokigt av oss också att utgå från egna erfarenheter. Jag förstår nu att det inte spelar någon roll i sammanhanget att min upplevelse är att vab betyder att man stannar hemma från jobb för vård av sjukt barn och att man kan ansöka om pengar från försäkringskassan för förlorad inkomst eftersom dina sociala medier säger att ALLA som vabbar inte tar ut pengar från FK.
Om det uppstår fler oklarheter i hur vi ska tolka det hon skriver är det bra att du hänger kvar här och reder ut det med erfarenhetsbaserad bevisföring. Tack!
Detta har diskuterats ett antal gånger här och ett antal gånger har också perspektivet att väldigt många uttrycker sig så trots att de inte plockar ut ersättning kommit upp.
Jag tycker det blir fjantigt att gång på gång haka upp sig på detta hos Linn när det är så många som uttrycker sig på precis samma sätt som hon gör.
Och ja. Jag vill påstå att det är allmänt vedertaget hos folk att säga att de vabbar oavsett ersättning eller inte (något jag själv stör mig på. Men inget att hålla på att hacka på Linn om)
Om man nu tror att Linn faktiskt fuskar med vabb så är det väldigt lätt att bara anmäla detta till försäkringskassan så är problemet löst.