2024-04-03, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Som någon annan skrev också...Vem tvättar bilen iklädd lång ljus kappa o högklackat??? Jo LInn!! Känns verkligen inte äkta nånstans...Har hon någonsin visat sig i mjukisbyxor, T-shirt o helt osminkad?? Så ytlig o osäker hon är!!!
Trots att jag håller med om den märkliga städklädseln måste jag lyfta hur fantastiskt jag tycker Linn passar i det uppsatta håret! Ser sofistikerad och mogen ut, till skillnad från annars..
Citera
2024-04-03, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Jo det är sant att han gjort dåliga val, fattar inte varför han avbröt snickeriutbildningen. Oroligt lågt att ta jobb som telefon försäljare, men måste han nu ”jobba” som Linns personliga assistent så är det kanske lite synd om honom ändå.

Tycker väldigt synd om honom! Fy fn det hon gör mot honom, utnyttjar o säkert förnedrar honom. Ja jag tycker iallafall synd om honom, han hade säkert hellre bort i Luleå, spelat hockey o haft ett vanligt jobb, han älskar så klart sin dotter så han är fast hos henne.
Citera
2024-04-03, 15:52
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixenmix
Tycker väldigt synd om honom! Fy fn det hon gör mot honom, utnyttjar o säkert förnedrar honom. Ja jag tycker iallafall synd om honom, han hade säkert hellre bort i Luleå, spelat hockey o haft ett vanligt jobb, han älskar så klart sin dotter så han är fast hos henne.

Tänk vilket gott liv han hade haft i Luleå, hade ju kunnat dragit hem så fort han lade av med hockeyn. Hans allra sämsta val var ju att inseminera Linn från första början.
Citera
2024-04-03, 15:56
Medlem
Citat:
Tänk vilket gott liv han hade haft i Luleå, hade ju kunnat dragit hem så fort han lade av med hockeyn. Hans allra sämsta val var ju att inseminera Linn från första början.

Absolut. Han kan nog både ångra sig o inte, såklart ångrar man inte barnet när man väl har det. Ja fy hoppas det inte blir fler hon lurar i fällan.
Citera
2024-04-03, 16:37
Medlem
Citat:
Precis så är det. Tänk när han flyttade till Lindesberg, någorlunda lovande spelare, utvecklingsmöjligheter, god fysik.
Och nu fast i en stad där han inte har några vänner, ingen idrottskarriär, inget jobb han kan försörja sig på, ingen utbildning, beroende av sitt ex och med sin dotter (dom han säkert älskar) som en mental fotboja.
Allt detta pga lite oskyddat sex.
Det kan ju knappast vara detta han drömde om för trevår sedan.
Citera
2024-04-03, 17:11
Medlem
Förstår inte hur ni kan tycka så synd om Simon? Han har ju valt sin situation helt själv då han valde att inleda ett förhållande och skaffa barn med Linn. Att han sitter i en stad långt bort från Luleå utan jobb är hans eget fel. Utbilda sig el skaffa ett jobb - svårare än så är det ej. Hans hockeykarriär var väl inte på topp när han valde att sluta! Vänner får man inte på posten det får man skaffa sig själv. Tror inte att det bara är Linn som utnyttjar honom utan de är nog lika duktiga på att utnyttja varandra isf.
Citera
2024-04-03, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagintedu
Förstår inte hur ni kan tycka så synd om Simon? Han har ju valt sin situation helt själv då han valde att inleda ett förhållande och skaffa barn med Linn. Att han sitter i en stad långt bort från Luleå utan jobb är hans eget fel. Utbilda sig el skaffa ett jobb - svårare än så är det ej. Hans hockeykarriär var väl inte på topp när han valde att sluta! Vänner får man inte på posten det får man skaffa sig själv. Tror inte att det bara är Linn som utnyttjar honom utan de är nog lika duktiga på att utnyttja varandra isf.
Frågan är ju hur mycket han valde att skaffa barn med Linn. Jag tror att han helt enkelt inte fattade det där med hennes så kallade preventivmedelsapp, han är ju inte den allra skarpaste kniven, och förmodligen trodde han på henne om hon sa att appen förhindrade graviditet. Det kan tyckas väldigt dumt, ja, men han var väl kåt och litade på henne.

Visst har du rätt i att man har ett eget ansvar att skaffa jobb, vänner och utbildning, men det hade ju varit lättare för honom om han varit kvar i Luleå där han har familj, vänner och hela sitt sociala sammanhang.

Även om han gjort en del ogenomtänkta val så verkar han ändå vara en schysst kille som vill väl. Han betalar ett ganska saftigt pris för sin ungdomliga obetänksamhet.
Citera
2024-04-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Frågan är ju hur mycket han valde att skaffa barn med Linn. Jag tror att han helt enkelt inte fattade det där med hennes så kallade preventivmedelsapp, han är ju inte den allra skarpaste kniven, och förmodligen trodde han på henne om hon sa att appen förhindrade graviditet. Det kan tyckas väldigt dumt, ja, men han var väl kåt och litade på henne.

Visst har du rätt i att man har ett eget ansvar att skaffa jobb, vänner och utbildning, men det hade ju varit lättare för honom om han varit kvar i Luleå där han har familj, vänner och hela sitt sociala sammanhang.

Även om han gjort en del ogenomtänkta val så verkar han ändå vara en schysst kille som vill väl. Han betalar ett ganska saftigt pris för sin ungdomliga obetänksamhet.
Att han idag är pappa är väl ändå något man får se som ett val. Att sex kan resultera i barn är inget nytt, och det kan hända oavsett preventivmedel. Att han har satt sig själv i situationen gör det dock inte mindre synd om honom. Att vara ensamstående pappa, tvingas ge upp hockeyn och så pass sällan ha möjlighet att träffa sina nära var nog inte vad ha såg framför sig.
Citera
2024-04-03, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst

Håller helt med dig!
Citera
2024-04-03, 18:42
Medlem
Absolut att bli pappa är ett val, men det krävs inte många hp i valfri psykologigrundad kurs för att se problematiken djupare än så. Även om han valde att bli pappa så är jag av åsikten att som hans liv ser ut just nu var inte det liv han hade föreställt sig.

Sen kan man ha två tankar i huvudet samtidigt, jag tycker synd om Simon som är "fast" i Örebro samtidigt som jag inte tycker att det var speciellt genomtänkt av honom att skaffa barn så tidigt.
Citera
2024-04-03, 21:10
Medlem
Känns som att linnsan älskar att slafsa runt och fingra på kött (och mat överlag), fattas bara att hon ska röra runt i grytan med händerna också
Citera
2024-04-03, 21:50
Medlem
”Min jättegoda thaigryta”, hon har inte kommit på detta recept själv som hon får det att framstå 😂
Pluspoäng för att hon ändå inte säger wokgryta 👍

Jag förstår att hon lagt ner mycket tid och omsorg på blommorna till hennes morfars begravning och hon har helt rätt i att det är ett ärofyllt uppdrag. Men, kan inte låta bli att konstatera att de röda rosorna sitter väldigt ojämnt högt. Hade jag köpt denna hade jag inte godkänt den. Jag är själv utbildad inom trädgård med blomsterbindning som inriktning och vet att det går att få till jämnt och snyggt! Här är det väl hon själv som är kunden, åtminstone delvis, men ute i butik är det alltid kunden som godkänner innan betalning, detta gäller även vid buketter.
De andra hjärtan tyckte jag faktiskt var det finaste hon gjort hittills, dock inget som kräver en utbildning…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in