2024-04-03, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Jo, när hon var ihop med Gabbe. Folk med den typen av personlighet som Linn har bör undvika att ha djur, eftersom de inte har förmågan att hålla fast vid något så länge som ett djur lever.
Jag tror faktiskt att hon hade katten ihop med Marcus. Gabbe ville ju ha en hund men det fick han inte och om de skulle ha en hund så ville Linn att den skulle ha samma namn som hennes mormors hund...(vet inte varför jag minns detta..) nu har Gabbe hund iallafall
Citera
2024-04-03, 07:42
Medlem
Citat:
Jo, när hon var ihop med Gabbe. Folk med den typen av personlighet som Linn har bör undvika att ha djur, eftersom de inte har förmågan att hålla fast vid något så länge som ett djur lever.

Nej, det va faktiskt med Markus hon hade katt med, en väldigt kort stund då dem separera. Men dock hade hon lovat gabbe att om det köpte hus så skulle dem ha en utekatt.
Citera
2024-04-03, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Eller hur, som om hon skulle vara ensam i världen om att handla "ensam" med tre barn. Handla medan de är på dagis, handla online eller be om hjälp eftersom hon uppenbarligen inte är själv. Så patetiskt att hon försöker göra en content och "sympatipoäng" med inlägget, känns som att det enbart är därför hon handlar "själv" med tre barn

Eller hur. Hon av alla människor kan handla när som helst när barnen är på förskolan så att ta med dom till affären är de sista hon ens behöver göra. Allt för att folk ska se vilken ”kämparmamma” hon är som kan göra allt själv fast hon är singel med 3 barn, patetiskt.
Citera
2024-04-03, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blink196
Eller hur. Hon av alla människor kan handla när som helst när barnen är på förskolan så att ta med dom till affären är de sista hon ens behöver göra. Allt för att folk ska se vilken ”kämparmamma” hon är som kan göra allt själv fast hon är singel med 3 barn, patetiskt.

Och så var hon inte själv, hon hade någon som filmade delar av handlingen. Så filmaren kan lika väl ha sett efter barnen när hon gick omkring i affären.
Citera
2024-04-03, 11:42
Medlem
Ser väldigt mycket ut som Simons jacka i videon från affären (är en sekvens där man ser det i spegeln).
Citera
2024-04-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solros89
Och så var hon inte själv, hon hade någon som filmade delar av handlingen. Så filmaren kan lika väl ha sett efter barnen när hon gick omkring i affären.
Jävligt skumt att ta med sig någon som filmar en när man handlar. ”Tja, jag ska dra till maxi, är du schysst och hänger med och filmar mig?”
Måste ju ha sett skitskumt ut för de andra kunderna också.
Och precis som du säger kunde väl kameramannen ha passat barnen istället, så Linn kunde handla själv. Jag är inte helt emot ungar i affärer, måste man så måste man, men kan man lösa det på något annat sätt tar man ju inte med dem. Framför allt av hänsyn till personalen; att tvingas lyssna på gråtande, skrikande och gapande ungar i lokaler med kass akustik hela dagarna borde vara en förbjuden arbetsmiljö. Inte så kul för de andra kunderna heller, andras barn är inte alls de charmiga prinsessor som deras morsor tror.
Citera
2024-04-03, 12:19
Medlem
Citat:
Jävligt skumt att ta med sig någon som filmar en när man handlar. ”Tja, jag ska dra till maxi, är du schysst och hänger med och filmar mig?”
Måste ju ha sett skitskumt ut för de andra kunderna också.
Och precis som du säger kunde väl kameramannen ha passat barnen istället, så Linn kunde handla själv. Jag är inte helt emot ungar i affärer, måste man så måste man, men kan man lösa det på något annat sätt tar man ju inte med dem. Framför allt av hänsyn till personalen; att tvingas lyssna på gråtande, skrikande och gapande ungar i lokaler med kass akustik hela dagarna borde vara en förbjuden arbetsmiljö. Inte så kul för de andra kunderna heller, andras barn är inte alls de charmiga prinsessor som deras morsor tror.

Jag jobbar i butik och vuxna beter sig oftare mycket värre än barnen. De flesta barn beter sig bra. De vuxna är ofta stressade och blir ganska otrevliga eller så pratar dem i telefon när de ska betala.
Citera
2024-04-03, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staffie001
Ser väldigt mycket ut som Simons jacka i videon från affären (är en sekvens där man ser det i spegeln).

Ja precis, bland blommorna. Har han tagit över arbetet från Alva, att filma allt Linn gör 😏
Citera
2024-04-03, 13:58
Medlem
Stackars Simon…
Citera
2024-04-03, 14:00
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenriettaZ
Stackars Simon…

Inte det minsta, hans val.
Citera
2024-04-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Inte det minsta, hans val.
Inte säkert att han har ett val i praktiken. Pengar lär han knappast gå in via bluff-telefonförsäljar-företaget, och det riktiga jobbet han hade blev inte förlängt (eller om han själv valde att sluta). Hockeykarriären död och utbildningen avbruten - det kan vara så att hans sätt att få det att gå runt är att förnedra sig för Linn och ställa upp på hennes stolleprov i utbyte mot att hon står för mat och boende.
Det låter inte särskilt kul, så på så sätt är det ju synd om honom.
Citera
2024-04-03, 14:30
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Inte säkert att han har ett val i praktiken. Pengar lär han knappast gå in via bluff-telefonförsäljar-företaget, och det riktiga jobbet han hade blev inte förlängt (eller om han själv valde att sluta). Hockeykarriären död och utbildningen avbruten - det kan vara så att hans sätt att få det att gå runt är att förnedra sig för Linn och ställa upp på hennes stolleprov i utbyte mot att hon står för mat och boende.
Det låter inte särskilt kul, så på så sätt är det ju synd om honom.

Jo det är sant att han gjort dåliga val, fattar inte varför han avbröt snickeriutbildningen. Oroligt lågt att ta jobb som telefon försäljare, men måste han nu ”jobba” som Linns personliga assistent så är det kanske lite synd om honom ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in