2022-02-24, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanna00
Har Marcus berättat för dig hur det egentligen var att leva ihop med Linn? Ville han verkligen ha barn så tidigt i livet?

För av det jag såg i "Unga mammor" så verkade hon vara lättirriterad och dominant..och tyvärr så kändes det som att Marcus lät henne få som hon ville..

Jag fick direkt en sån obehaglig känsla när jag såg första programmet och började då kalla henne för robotmamman pga hennes monotona röst..

Pelle var enligt sig själv aldrig kär i Linn..vilket måste ha gjort Linn galen och hon gjorde då allt för att få honom i säng (eller på soffan, tydligen). Hennes låga självkänsla krävde att Pelle iallafall fann henne sexuellt tilldragande (hon har ju skrivit att hon har ett sjukt högt bekräftelsebehov).

Jo han har berättat en hel del. Det funkade bra mellan dem på distans när de bara sågs typ varannan helg o Marcus kunde ha sitt space o egna liv. Men ganska direkt inpå att de flyttade ihop så blev det jobbigt tyckte han. Han fick ingen egentid alls utan så fort han inte plugga skulle han vara med henne. Han tröttnade på det rätt fort och började må dåligt. Utöver det kände han sig rätt överkörd i mycket och hade inte så mycket att säga till om. Han har förklarat för mig att han ofta fick skuldkänslor för nåt man inte borde ha skuldkänslor för. Så varje gång de var oense om nåt blev det alltid som hon ville för Marcus fick skuldkänslor. Till slut blev han riktigt nedstämd och nedbruten , men han stannade ändå kvar och hoppades på att relationen blev bättre. Men som vi alla vet, så blev det inte så.

Vad gäller barn så nej, Marcus ville egentligen vänta och när hon börja prata om att skaffa ett till barn sa han bestämt nej. Det tog nog hårt på relationen då hon gärna ville ha ett till barn tätt.

Vad gäller Pelle så absolut, han hade säkert inga känslor för henne. Men han ansträngde sig otroligt mycket och länge för att få henne i säng. Har svårt att begripa hur någon kan prata skit om en kille han inte känner och förstöra ett förhållande bara för att få ligga. Men men nu är jag lite OT.
Citera
2022-02-24, 20:03
Medlem
Citat från bloggen:
"Fick även jobbiga besked om dåliga provresultat av min barnmorska. Vill inte skriva för mycket om det än innan jag vet helt vad det innebär osv. Men det är inget livshotande för bebisen eller mig. Men ändå hemskt jobbigt"

Ångrar att jag klickade 😂😂men nu så slipper ni andra om ni blev nyfikna haha..det står inget mer än så..misstänker att det är ngt banalt som lågt hb eller dylikt då hon såg blek ut på den osminkade bilden..det innebär inget speciellt annat ön att man får äta järntabletter...och nej varken blodtransfusion eller järndropp är aktuellt i första hand utan man försöker undvika detta in i det sista om det inte är jättelågt under /kring 70 för blodtransfusion brukar vara standard
Citera
2022-02-24, 20:19
Medlem
MissTrisstesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globen5
Citat från bloggen:
"Fick även jobbiga besked om dåliga provresultat av min barnmorska. Vill inte skriva för mycket om det än innan jag vet helt vad det innebär osv. Men det är inget livshotande för bebisen eller mig. Men ändå hemskt jobbigt"

Ångrar att jag klickade 😂😂men nu så slipper ni andra om ni blev nyfikna haha..det står inget mer än så..misstänker att det är ngt banalt som lågt hb eller dylikt då hon såg blek ut på den osminkade bilden..det innebär inget speciellt annat ön att man får äta järntabletter...och nej varken blodtransfusion eller järndropp är aktuellt i första hand utan man försöker undvika detta in i det sista om det inte är jättelågt under /kring 70 för blodtransfusion brukar vara standard

Eller kanske graviditetsdiabetes?!
Citera
2022-02-24, 20:26
Medlem
Citat:
Citat från bloggen:

Jag klicka inte men gick in via Google. Vill inte hon ska ha pengar 😂
Citera
2022-02-24, 20:33
Medlem
Citat:
Citat från bloggen:

Reagerade även att hon lyckas vända kriget i Ukraina till att det är synd om henne.
"Detta skrämde upp mig enormt, har haft svårt att koncentrera mig hela dagen på annat. Varit full av hormoner hela dagen, gråtit och haft mig"
En sak att skriva ett inlägg om det som händer. Men att lägga så mycket fokus på hur mycket hon gråter och hur mycket ångest hon har över detta. Lite osmakligt tycker jag..
Citera
2022-02-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTrisstess
Eller kanske graviditetsdiabetes?!

Jag har själv haft graviditetsdiabetes och det är inte hela världen när man får det sent i graviditeten..kost och motion brukar funka bra...och vid GDB brukar man få stora barn..sen har de låg gräns för fasteglukos som ligger på 5.1 sedan ett antal år tillbaka..tidigare var den på 7.0 och hos icke gravida är gränsen 6.0...anledningen är att fler ska inkluderas och man ska fånga upp de som risker att få stora barn...sen så innebär isåfall ett förhöjt fasteglukos att man gör en glukosbelastning och då kan jag lova dig att L hade gjort värsta grejen av det hela om.hur jobbigt det är etc etc..eftersom det är jobbigt att dricka en sirap med 75 gram socker och sen vänta kvar i 2 timmar med provtagning x flera..

Sen i v 30 brukar man inte ta en massa prover utan det gör man innan oftast i samband med KUB...sen kontrolleras glukos hb och urin vid varje besök...

Skulle kunna vara en UVI med kanske GBS bakterier vilket innebär att man stannar ett extra dygn..finns några skräckexempel på gör nyfödingar fått sepsis när detta inte upptäckts tidigare..

Ja vi vet ju vid det här laget att L överdriver och överdramatiserar allt så det är väl inte otänkbart att det är ngt i stil med dåligt hb
Citera
2022-02-24, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Jag klicka inte men gick in via Google. Vill inte hon ska ha pengar 😂
Haha samma här kom jag på..vet att de får pengar via länk men gäller det även den egna bloggen ?
Senast redigerad av Globen5 2022-02-24 kl. 20:55.
Citera
2022-02-24, 21:16
Medlem
Citat:
Haha samma här kom jag på..vet att de får pengar via länk men gäller det även den egna bloggen ?

Vet inte. Hoppas inte iaf 😂
Citera
2022-02-24, 21:30
Medlem
Citat:

Alla klick genererar pengar i slutändan. Klicken gör att statestiken förbättras. Ju fler som kickar desto bättre. Statestiken är den hon och alla influensers lever för. Hur lång räckvidd det som publiceras får. Hur många följare dom har osv. Därför finns det något som heter clickbite. Alltså överdrivna, dramatiserade rubriker och innehåll som ska "lura" till sig läsare/tittare för att generera att fler klickar in sig på det dem publicerat =bättre statestik. Det är de som gör att dem får sponsorer, samarbetspartners och annat. Så ja i slutändan ger minsta klick pengar i fickan.
Citera
2022-02-24, 23:38
Medlem
MissTrisstesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenfinussnusar
Alla klick genererar pengar i slutändan. Klicken gör att statestiken förbättras. Ju fler som kickar desto bättre. Statestiken är den hon och alla influensers lever för. Hur lång räckvidd det som publiceras får. Hur många följare dom har osv. Därför finns det något som heter clickbite. Alltså överdrivna, dramatiserade rubriker och innehåll som ska "lura" till sig läsare/tittare för att generera att fler klickar in sig på det dem publicerat =bättre statestik. Det är de som gör att dem får sponsorer, samarbetspartners och annat. Så ja i slutändan ger minsta klick pengar i fickan.
Även tik-tok, som hon numera härjar på?
Citera
2022-02-25, 03:32
Medlem
"Influencern" Angelica Lundin skriver på sin story:
"Jag kommer självfallet att pausa alla mina roliga inlägg/samarbeten/adlinks just nu. Det rimmar inte så bra att marknadsföra produkter osv med situationen som pågår just nu. Absolut, alla måste försörja sig, jag köper det. Men gör det med respekt och pausa det som kanske inte står och faller med din privat ekonomi.

Att posta snittblommor kan ni skippa nu och influera kring något viktigt istället.
Uppmärksamma din följarskara på vad som händer, DET ska du använda din plattform till "

Tänkte direkt på Linn när jag läste det om snittblommor 😅 samtidigt har Linn bara skrivit att HON mår dåligt över det som händer i Ukraina och resten av dagen har hon postat som vanligt och även hunnit med en clickbait kring sitt dåliga besked från barnmorskan 🙄
Citera
2022-02-25, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTrisstess
Även tik-tok, som hon numera härjar på?

Ja visst finns det folk som tjänar pengar på tik-tok? Om inte annat är det ett sätt för henne att finna nya följare till de plattformar hon tjänar pengar på. Ett sätt att marknadsföra sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in