2023-11-19, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
1, hon sa ju mot kvällen ( kväll för barn ) att Tindra hade kompis över hos sig, så är väl rätt självklart att man antar och är mer än sannolikt att hon hade en kompis hos sig och inte vice versa, isåfall hade man om man känner Linn fått en story som lyder något med att hon är o hämtar tindra som sovit över för första gången hos en vän.

2, exakt, lämna över sjuka barn mellan föräldrar är mer vanligt än ovanligt, är väl kanske magsjuka som man kan vänta 1-2 dagar längre.

3, att sova hos en mormor eller farmor är det ingen som diskuterar att man inte får, självklart ska de få sova där ibland.

Det som är intressant är att J ofta gör det på Linns veckor på helgen, alltid just J, Tindra sover aldrig där själv. Det är DET som diskuteras.

Hade missat storyn om att kompisen var där. Men antar att dennes föräldrar ansett det ok att sova över (alltså dom som bör kritiseras isf och inte Linnk).

Jo folk har ifrågasatt att barnet är hos mormor när syskonet är sjukt.
Edit. Såg nu att du hade missat att jag diskuterade sjukt barn

Det kan ju mycket väl vara så att J själv vill sova hos mormor? Nu utgår ju jag bara från mig själv men u min syskonskara var det inte jämn fördelning på vilka som sov borta och hur mycket. Det handlade om våra egna önskemål.

Men visst. Kan ju absolut finnas andra skäl till att J (eventuellt) sover mer hos mormor än T
Citera
2023-11-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamolnfluff
Det jag tycker är konstigast i denna sova över veva är att hon inte kan gå på dop för att B haft 39 graders feber, men Ts kompis kan sova över utanproblem?

Håller med!! Är nästan hundra på att det inte är sant att T har haft en kompis hemma som nattgäst.
Citera
2023-11-19, 20:53
Medlem
Provrorsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Hade missat storyn om att kompisen var där. Men antar att dennes föräldrar ansett det ok att sova över (alltså dom som bör kritiseras isf och inte Linnk).

Det kan ju mycket väl vara så att J själv vill sova hos mormor? Nu utgår ju jag bara från mig själv men u min syskonskara var det inte jämn fördelning på vilka som sov borta och hur mycket. Det handlade om våra egna önskemål.

Men visst. Kan ju absolut finnas andra skäl till att J (eventuellt) sover mer hos mormor än T

Tänker liknande, även fast jag kan tycka att mamman ställer upp otroligt mycket, men det kan ju vara en fin gest å andra sidan. Vår 3åring vill sova hos mormor ofta, men vår 6åring trivs bäst hemma. Dock kan mormor inte ställa upp varje helg liksom utan snarare någon kväll i kvartalet 😂 (vi frågar inte så ofta heller då de sover bra hemma liksom)
Citera
2023-11-19, 20:59
Medlem
Citat:
Står ingenstans att det var kompisen som sov hos dem. Kan lika gärna varit T som sov borta.

Jag som förälder hade inte godkänt att nåhon lade ut en bild på mitt barn oavsett om det är bakifrån på långt håll. Tycker inte bristen på bilder är något som indikerar att Linn skulle ljuga.

Att ett barn som är lite sjukt byter vecka skulle jag säga är högst vanligt.
Om man ska ta hänsyn till varenda förkylning så kommer det aldrig gå att hålla en kontinuitet (negativt för barnen).
Min uppfattning är att de flesta byter så länge barnen inte är väldigt sjuka/smittsamt såsom magsjuka.

Sova över hos mormor. Inte heller konstigt trots att syskon är sjukt

Linn brukar inte vara sparsam med att dela med sig vad barnen gör. Hon kunde ha lagt upp någon bild som visade att T hade en kompis på sleepover. Men inte ett spår av att någon vän sov över hos T. Är ganska säker på att hon inte talar sanning.
Citera
2023-11-19, 20:59
Avslutad
”Tbt till att barnen hade en Volvo xc90 före mig”.

Tips: använd uttryck och förkortningar du vet betydelsen av.
Citera
2023-11-19, 21:07
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
”Tbt till att barnen hade en Volvo xc90 före mig”.

Tips: använd uttryck och förkortningar du vet betydelsen av.

Är det inte torsdag idag?
Citera
2023-11-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Linn brukar inte vara sparsam med att dela med sig vad barnen gör. Hon kunde ha lagt upp någon bild som visade att T hade en kompis på sleepover. Men inte ett spår av att någon vän sov över hos T. Är ganska säker på att hon inte talar sanning.

Linn har alltid varit sparsam med bilder på andra barn. När det inte handlar om barn till vänner som använder sociala medier på samma sätt som hon själv.
T är också såpass stor att det faktiskt (tro det eller ej) skulle kunna handla om respekt och integritet. Skulle inte förvåna mig om Pappan sagt ifrån gällande exponering av T. Hon visas upp väldigt ytligt mot tidigare.

Uteblivna bilder bevisar för mig ingenting. Efersom Linn som sagt alltid varit sparsam med den typen av bilder.
Men absolut. Med hennes historik av lögner så kan det natuligtvis vara en lögn
Citera
2023-11-19, 21:29
Medlem
Citat:

Men… du är väl med på att Linn inte kritiseras för att tindra eventuellt haft en kompis hemma utan det är ju snarare sanningshalten i det påståendet som ifrågasätts?
Citera
2023-11-19, 22:52
Medlem
geek12s avatar
Linn går hellre på en första dejt hemma hos någon än bland folk pga det är sjukt stelt bland folk om man inte klickar.

Är väl ingen som bryr sig om det? Sen är det för säkerhetens skull säkrare med första träffen bland folk…
Citera
2023-11-19, 23:26
Medlem
Varför vill hon åka till en vingård när hon inte ens är intresserad av vin?
Citera
2023-11-19, 23:26
Medlem
Frågorna är lika felstavade som svaren...kan det vara samma person som skrivit både frågor och svar...
Citera
2023-11-19, 23:37
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindyfindy
Frågorna är lika felstavade som svaren...kan det vara samma person som skrivit både frågor och svar...

Garanterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in