2023-11-19, 14:22
Medlem
Varje gång Linn skriver att T är med en kompis lägger hon aldrig upp någon bild på T o kompisen. Börjar undra om hon fabulerar?? Hon la nyss upp i storyn att T haft sleepover med en vän. Varför ingen bild på barnen? Hon kunde ha fotat dom bakifrån eller på långt håll om hon inte vill lägga upp bild på någon annans barn. Dessutom hade B hög feber igår, vem låter sitt barn ta hem en kompis o sova över när man har ett syskon hemma som är sjuk?!
Citera
2023-11-19, 14:29
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Varje gång Linn skriver att T är med en kompis lägger hon aldrig upp någon bild på T o kompisen. Börjar undra om hon fabulerar?? Hon la nyss upp i storyn att T haft sleepover med en vän. Varför ingen bild på barnen? Hon kunde ha fotat dom bakifrån eller på långt håll om hon inte vill lägga upp bild på någon annans barn. Dessutom hade B hög feber igår, vem låter sitt barn ta hem en kompis o sova över när man har ett syskon hemma som är sjuk?!

Tror hon ljuger. Men det sjuka är hur hon favorisera T så hårt. Bara för att Linn tycker att T är en kopia av henne. Hon är på vissa bilder lik Linn. Men ingen kopia förutom enstaka bilder, men hon lägger ju ut bild på henne o texten ” mini me ” bara för att få bekräftelse att de är lika.

Juvelia orkar hon inte med långa stunder,
Belle på S vecka är det synd om, sen på Linns vecka så är det väl bra iallafall.
Men tindra är Linns stora favorit resten kommer långt ner på listan hos henne
Citera
2023-11-19, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Tror hon ljuger. Men det sjuka är hur hon favorisera T så hårt. Bara för att Linn tycker att T är en kopia av henne. Hon är på vissa bilder lik Linn. Men ingen kopia förutom enstaka bilder, men hon lägger ju ut bild på henne o texten ” mini me ” bara för att få bekräftelse att de är lika.

Juvelia orkar hon inte med långa stunder,
Belle på S vecka är det synd om, sen på Linns vecka så är det väl bra iallafall.
Men tindra är Linns stora favorit resten kommer långt ner på listan hos henne

På senaste bilden ser hon ut att ha Linns näsa.
Citera
2023-11-19, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
På senaste bilden ser hon ut att ha Linns näsa.
Håller med om att hon verkar ha Linns näsa men i övrigt ser jag inte många likheter.
Citera
2023-11-19, 15:20
Medlem
Ja det är hemskt att se hur hon favoriserar Tindra hela tiden, hur smart och bra hon är och hur dom sitter uppe och äter "gotte" när de andra sover... jag har aldrig förut sett en mamma favorisera ett barn så mycket som Linn gör.. sen vet jag att det som syns på instagram inte alltid är verkligheten men då Linn får du nog fundera på hur du framställer dina barn och dina känslor för dom...för som det verkar på det du visar så betyder Tindra absolut mest för dig.
Citera
2023-11-19, 15:30
Medlem
Citat:
Häromdagen när någon här skrev att hen trodde att T var en enstöring som inte hade så många kompisar, då skrev Linn nästa dag att T hade 4 kompisar hemma..men ingen bild såklart...
Citera
2023-11-19, 17:32
Medlem
Bara jag som tycker det är märkligt att lämna bort till barnvakter om man är hemma med annat barn som är sjukt? Alla i hemmet bär troligtvis på samma virus/bakterier.
Citera
2023-11-19, 17:42
Medlem
Det jag tycker är konstigast i denna sova över veva är att hon inte kan gå på dop för att B haft 39 graders feber, men Ts kompis kan sova över utanproblem?
Citera
2023-11-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamolnfluff
Det jag tycker är konstigast i denna sova över veva är att hon inte kan gå på dop för att B haft 39 graders feber, men Ts kompis kan sova över utanproblem?
Och så skyller hon på vaccinet. Av MPR-vaccinet kommer biverkningar inte efter så få dagar utan efter 7-10 dagar.
Citera
2023-11-19, 17:55
Medlem
Står ingenstans att det var kompisen som sov hos dem. Kan lika gärna varit T som sov borta.

Jag som förälder hade inte godkänt att nåhon lade ut en bild på mitt barn oavsett om det är bakifrån på långt håll. Tycker inte bristen på bilder är något som indikerar att Linn skulle ljuga.

Att ett barn som är lite sjukt byter vecka skulle jag säga är högst vanligt.
Om man ska ta hänsyn till varenda förkylning så kommer det aldrig gå att hålla en kontinuitet (negativt för barnen).
Min uppfattning är att de flesta byter så länge barnen inte är väldigt sjuka/smittsamt såsom magsjuka.

Sova över hos mormor. Inte heller konstigt trots att syskon är sjukt
Citera
2023-11-19, 19:31
Medlem
Citat:

Spännande tanke, aldrig tänkt på innan men jag stämmer nog. Sorgligt nog.
Citera
2023-11-19, 20:31
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Står ingenstans att det var kompisen som sov hos dem. Kan lika gärna varit T som sov borta.

Jag som förälder hade inte godkänt att nåhon lade ut en bild på mitt barn oavsett om det är bakifrån på långt håll. Tycker inte bristen på bilder är något som indikerar att Linn skulle ljuga.

Att ett barn som är lite sjukt byter vecka skulle jag säga är högst vanligt.
Om man ska ta hänsyn till varenda förkylning så kommer det aldrig gå att hålla en kontinuitet (negativt för barnen).
Min uppfattning är att de flesta byter så länge barnen inte är väldigt sjuka/smittsamt såsom magsjuka.

Sova över hos mormor. Inte heller konstigt trots att syskon är sjukt

1, hon sa ju mot kvällen ( kväll för barn ) att Tindra hade kompis över hos sig, så är väl rätt självklart att man antar och är mer än sannolikt att hon hade en kompis hos sig och inte vice versa, isåfall hade man om man känner Linn fått en story som lyder något med att hon är o hämtar tindra som sovit över för första gången hos en vän.

2, exakt, lämna över sjuka barn mellan föräldrar är mer vanligt än ovanligt, är väl kanske magsjuka som man kan vänta 1-2 dagar längre.

3, att sova hos en mormor eller farmor är det ingen som diskuterar att man inte får, självklart ska de få sova där ibland.

Det som är intressant är att J ofta gör det på Linns veckor på helgen, alltid just J, Tindra sover aldrig där själv. Det är DET som diskuteras.

Edit: läste tydligen inte noga det du skrev om att sova hos mormor, och nej exakt, det är inga konstigheter, det får mormor/farmor bestämma själv om de vill om barnen är sjuka
Senast redigerad av geek12 2023-11-19 kl. 20:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in