Citat:
Ursprungligen postat av
geek12
1, hon sa ju mot kvällen ( kväll för barn ) att Tindra hade kompis över hos sig, så är väl rätt självklart att man antar och är mer än sannolikt att hon hade en kompis hos sig och inte vice versa, isåfall hade man om man känner Linn fått en story som lyder något med att hon är o hämtar tindra som sovit över för första gången hos en vän.
2, exakt, lämna över sjuka barn mellan föräldrar är mer vanligt än ovanligt, är väl kanske magsjuka som man kan vänta 1-2 dagar längre.
3, att sova hos en mormor eller farmor är det ingen som diskuterar att man inte får, självklart ska de få sova där ibland.
Det som är intressant är att J ofta gör det på Linns veckor på helgen, alltid just J, Tindra sover aldrig där själv. Det är DET som diskuteras.
Hade missat storyn om att kompisen var där. Men antar att dennes föräldrar ansett det ok att sova över (alltså dom som bör kritiseras isf och inte Linnk).
Jo folk har ifrågasatt att barnet är hos mormor när syskonet är sjukt.
Edit. Såg nu att du hade missat att jag diskuterade sjukt barn
Det kan ju mycket väl vara så att J själv vill sova hos mormor? Nu utgår ju jag bara från mig själv men u min syskonskara var det inte jämn fördelning på vilka som sov borta och hur mycket. Det handlade om våra egna önskemål.
Men visst. Kan ju absolut finnas andra skäl till att J (eventuellt) sover mer hos mormor än T