2021-10-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Jesus! Lås in idioten på anstalt istället. När man har en kommunalskatt på nästa 33%, då gör man inte sånt här som politiker, det fan ren korrutption och kakistokrati. En kommun som bara har 3300 invånare, måste väl ha andra hål att stoppa pengar i än att bränna dem på flum projekt.

11885 bor det i kommunen!
Citera
2021-10-16, 15:49
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Idiotin är väl skattefinansierad i vilket fall.

Fattar du inte ens det ?

Varför anser du dig nödgad att anmärka på saker folk inte sagt? Någon slags tvångsmani?
Citera
2021-10-16, 15:53
Medlem
Denna poet "råkar" inte ha någon mor eller nära släkting bland de som bestämde detta?

Det stinker nepotism.
Citera
2021-10-16, 15:58
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalVortex
11885 bor det i kommunen!
Så de snor 75 spänn från varenda invånare?
Citera
2021-10-16, 16:01
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Nu är hans första mästerverk utlagt på kommunens hemsida
https://www.tranemo.se/kultur-fritid...PjzvCUs-sTPHaw
Stilmässigt påminner dikten starkt om det tidigare länkade eposet till Borås ära, knastertorr och mördande tråkig. Det var ingen bra början för "Tranemos Tranströmer".
Får hoppas att han tar ut svängarna när han blivit lite varm i kläderna. Bygden törstar efter niddikter om de lokala småpåvarna.
Citera
2021-10-16, 16:04
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Lyssnade på youtube-klippet nu och det verkar som att han blandar historia och framtidsvisioner (säkert i linje med stadens strategiska arbete). Så rimligtvis behöver han hitta på olika teman, göra research och vara kreativ. Kan tänka mig att dessa texter kommer användas i olika syften, kanske för en bok blandad med bilder på staden, eller blandat med historia.

Först gnäller folk på att det är för flummigt, sedan på att det är för tråkigt, för att det refererar till historia. Tycker det verkar vara ett roligt initiativ, och för dem som känner kärlek för sin hembygd kan det mycket väl vara värt att få den beskriven på detta sätt. Ser inget konstigt att man anställer en person för det arbetet, (900 000 är motsvarande att anställa en person på ett år).

Vad gör ni själva som är så fantastiskt och så mycket värt?
Jag producerar medicinsk utrustning värd miljontals kronor varje dag.
Citera
2021-10-16, 16:15
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Denna poet "råkar" inte ha någon mor eller nära släkting bland de som bestämde detta?

Det stinker nepotism.
Han kanske är Juan Ochoa - Echevarrias pojkvän? Du kan vara något på spåret
Citera
2021-10-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Han kanske är Juan Ochoa - Echevarrias pojkvän? Du kan vara något på spåret

Ja?? Något märkligt är det allt här. Hoppas någon gräver i detta.
Citera
2021-10-16, 16:22
Medlem
anomaligns avatar
Låtsas att följande läses upp med flack diktareröst:

Lös arrytmisk prosa
Utan känsla, utan udd
Blir dyrbar poesi medelst
Tonfall och brott av rad
När aningslösheten
Och slösaktigheten
Och dumheten
Strävar efter att slå
nya rekord

🤮
Citera
2021-10-16, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Tycker det är lite fint att politikerfurstarna i Sverige kan hålla sig med skattebetalade skalder, konstnärer o gycklare.

Vi ska komma ihåg att Sverige är ett rikt land.

Det är rikt när det kommer till detta skräpet. Men när en svensk mans fru ska få kejsarsnitt, nej då är Sverige inte ett rikt land och den svenske mannen som betalat miljontals kronor i skatt får snällt hosta upp pengarna.
Citera
2021-10-16, 16:43
Medlem
Kan göra det för halva priset faktiskt här är
Ett smakprov

Ge mig era skattepengar era dumma fån, sådana här ”konstprojekt ” är bara hån. Detta är något konstigt mani och uttänkt av hjärndöda själar. Varför vill ni ständigt göra oss arbetare till pengaspyande trälar?

Tusentals kronor kastas bort, hamnar till den värsta sort. Falska poeter och smörjande artister. Bidra med pengar istället till tänkande realister.

Mitt hopp är slut för denna gång , låt mig gråta till en vacker sång.

Åh elände och värk , huvudvärk jag menar, detta landet ständigt nedåt skenar

Kan få en till

Saker som istället skulle få bidrag

Vad kan det vara? låt oss tänka ett tag

Kanske några miljoner till en stackars pensionär, kanske en sup till polaren Pär.

Ge en tusing till skog och bär, ett hus åt Greta ett klimat klagande sär

Bidrag i massor till massorna ska ut men till poeten och diktaren han får enbart stå ut
Senast redigerad av Qwrekt 2021-10-16 kl. 16:47.
Citera
2021-10-16, 16:49
Medlem
Dikter i all välmening. Men detta kan omöjligen vara sant? Snarare fritidsintresse där vederbörande bidrar gratis genom visa sitt verkliga engagemang.

Åh Tranemo kvarteren är, skänk mig synd för pengarna bär. Låt oss syna din släkt var är, någonstans i kommunen med beslutningsrätt och makt av gevär.

Säljer denna dikt för sisådär 50.000,- plus moms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in