2021-10-16, 16:56
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Varför anser du dig nödgad att anmärka på saker folk inte sagt? Någon slags tvångsmani?

Du påstår i ditt tidigare inlägg om Tranemo att det är skillnad på kommunala och statliga skatter, vilket det i praktiken inte är.

Båda typerna av skatter är ur en skattebetalares perspektiv lika destruktiva.

Särskilt gäller detta om de tvångsinkasserade skattemedlen inte används till saker som ligger i den skattebetalande allmänhetens intressen eller är på annat sätt till nytta för denna.

Din kommentar var alltså vilseledande, vilket bör påpekas.
Citera
2021-10-16, 17:13
Medlem
Glödskals avatar
Givetvis vansinne. Bara psykiskt störda och troll skriver något annat i den här tråden.
Som psykiskt sjuka räknar jag alla som tycker det är bra lägga pengar på en icke efterfrågat poet i en kommun som skulle gått 200 miljoner kronor i back utan statsbidrag.
Citera
2021-10-16, 17:15
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Du påstår i ditt tidigare inlägg om Tranemo att det är skillnad på kommunala och statliga skatter, vilket det i praktiken inte är.

Båda typerna av skatter är ur en skattebetalares perspektiv lika destruktiva.

Särskilt gäller detta om de tvångsinkasserade skattemedlen inte används till saker som ligger i den skattebetalande allmänhetens intressen eller är på annat sätt till nytta för denna.

Din kommentar var alltså vilseledande, vilket bör påpekas.

Det är oerhörd skillnad på statlig och kommunal skatt, speciellt i praktiken.

Majoriten av skatt du som arbetande privatperson betalar från din lön är kommunal, och kommunal skatt och statlig skatt är öronmärkt åt helt olika saker. De flesta i tråden utgår ifrån att det är kommunal skatt som betalar honom när det de facto inte är det. Tittar du så ser du att det är minst 2-4 inlägg per sida som anmärker på Tranemo kommun, hur de har hög kommunal skatt, inte kan hantera skattepengar, kommunpolitikerna är idioter m.m. när inte ett öre från Tranemos

Jag rekommenderar att du studerar lite så kanske du lär dig något
Senast redigerad av priz 2021-10-16 kl. 17:26.
Citera
2021-10-16, 17:17
Medlem
argaangelicas avatar
Smart drag av Tranemo att anställa honom. Hade aldrig hört talas om orten innan men nu känner snart hela Sverige om Tranemo.
Citera
2021-10-16, 17:23
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Sverige i ett nötskal, men vad är ens poängen med klaga? Det man accepterar förtjänar man.

Ergo: Sverige förtjänar svågerpolitik och korruption. Sverige förtjänar kriminalitet och kaos. Sverige förtjänar Europas snart sämsta utbildning och urusel välfärd.

Lika bra att bara skratta åt det hela, för många som tjänar på korruption för att göra något åt det iaf.
Citera
2021-10-16, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
https://sverigesradio.se/artikel/sta...sta-kommunpoet

Poeten Jimmy Alm har blivit anställd av Tranemo kommun för att en gång i veckan skalda om kommunen. Kostnaden på 894 000 betalas av - skattebetalarna!

Enligt ansvariga chefen Juan Ochoa - Echevarria ska konstnären Jimmy Alm få arbeta fritt och utan styrning. En dikt i veckan i ett års tid ger en kostnad på nästan 20 000 kr/dikt.

Inom ramen för samma statliga projekt finns Kulturbryggan, där konstnärer får flera miljoner kronor för att skapa konst för naturens minsta invånare; fåglar, maskar och skalbaggar.

Frågeställningar:
- Är det rimligt att lägga skattepengar på dikter för nästan 20 000 kr/st?
- Vad hade man hellre kunnat prioritera i Tranemo?
- Är det rimligt att lägga flera miljoner kronor på konst för skalbaggar och fåglar?
Kan du skicka en bättre länk? Kostnaden framgår inte av din länk.
Citera
2021-10-16, 18:03
Medlem
Nippleslips avatar
På Alms adress bor även en Ellen Rönn-blad tydligen fullmäktige-ledamot för V i Tranemo kommun.
Citera
2021-10-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nippleslip
På Alms adress bor även en Ellen Rönn-blad tydligen fullmäktige-ledamot för V i Tranemo kommun.
Källa på det? Det är i så fall mycket graverande för V.
Citera
2021-10-16, 18:27
Medlem
Nippleslips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Källa på det? Det är i så fall mycket graverande för V.

Gör en sökning på Alm. Se vilka som bor på adressen han är skriven på. Sök på dessa namn. Så jag gjorde. Kan såklart inte garantera att det till 100 stämmer. Men ville belysa vad jag fann, och så kan ju andra kolla vidare, som har intresse.
Citera
2021-10-16, 18:40
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Oroa sig inte. Detta är bara ytterligare en liten pusselbit i en väl genomtänkt globalistisk plan.
Ehh… Söndermuterade människor är inte en "globalistisk plan". Det är naturen.
Citera
2021-10-16, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nippleslip
Gör en sökning på Alm. Se vilka som bor på adressen han är skriven på. Sök på dessa namn. Så jag gjorde. Kan såklart inte garantera att det till 100 stämmer. Men ville belysa vad jag fann, och så kan ju andra kolla vidare, som har intresse.
Jo, den delen hittar jag. Men ingen om att Ellen skulle sitta i kommunfullmäktige.
Citera
2021-10-16, 18:50
Medlem
Nippleslips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Jo, den delen hittar jag. Men ingen om att Ellen skulle sitta i kommunfullmäktige.
Ledamot fullmäktigeberedningen.
https://www.tranemo.se/kommun-och-po...e/beredningar/

Edit .Läste kanske lite snabbt där tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in