• 2
  • 3
2021-11-07, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Det är extremt vanligt i Tyskland, sägs att 50%(eller något, minns ej exakt) är besprutat med syntetiska noider där och det är ett stort problem som sagt. Så det är inte alls osannolikt att lite av det som finns i Sverige är också besprutat. Liksom tänk, alla som langar även de yngre skulle kunna bespruta det.
Förmodligen tar de något kasst bushweed och besprutar med noider, nybörjare hade inte kunnat känna skillnaden t.ex. men de som har erfarenhet hade märkt det direkt då rusen år väldigt olika idag. Även stött på hasch som innehöll det redan många år sedan.

Riktigt omoraliskt och vidrigt då de förgiftar folk, hoppas verkligen inte det blir lika utbrett i Sverige för då kommer cannabis få ta skiten för att seriösa biverkningar trots det skulle varit syntetiska noider som varit boven i dramat.

Återigen hade en legalisering stoppat detta, jag är säker på att Sverige kommer avkriminalisera personligt bruk inom några år. De kan inte ignorera vetenskap och alla nya rön från omvärlden nu när det håller på att legaliseras överallt förevigt.
Jag säger inte att det inte hänt har själv varit med om det. O säger inte att det inte kommer hända igen. MEN att påstå att det händer ofta är FEL. 1 GÅNG på 100.

Men därimot dina kära cbd buds borde du läsa på mer om och vad du får i dig när du handlar i Sverige.
Citera
2021-11-08, 10:17
Medlem
SlapBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Helt onödigt.

Man kan enkelt göra allt från gummibjörnar till biffar hemma, med hjälp av internet. Kanske en trevlig familjeaktivitet en för fredagskväll istället för att dricka sig kukfull och ha nån jävla nachosfredag.

Word.
Citera
2021-11-08, 11:48
Medlem
sappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Bullshit. Sen när det väl är i Sveriges är det en annan diskussion. Sluta gissa.
+ att såklart tulle kollar vad det är för substans och hur starkt det är ditt troll, hur skulle dem annars kunna fastställa en dom?

Är jag ett troll? Mår du dåligt eller?

Jag sa att tullen inte kollar efter syntetiska cannabinoider i vanligt röka. Fattar du inte det så kan du köra upp din trollhjärna där den passar. Efterblivna bottenskrap.
Citera
2021-11-08, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Är jag ett troll? Mår du dåligt eller?

Jag sa att tullen inte kollar efter syntetiska cannabinoider i vanligt röka. Fattar du inte det så kan du köra upp din trollhjärna där den passar. Efterblivna bottenskrap.
Nej det gjorde du inte, måste vara jobbigt att vara dig :/

För att citera dig exakt. säger det igen, det är ofta spice i skitrökat som hamnar i Sverige. Gissar på att tullen sällan kollar styrkan på hasch och gräs. På edibles måste de ju kolla för att kunna bevisa något.
Så nej. Och ja du är ett troll.
Varför är du på ett diskussions forum om du inte vill diskutera? Håll dig till sak ist din tönt.
Senast redigerad av Robbejao 2021-11-08 kl. 12:16.
Citera
2021-11-08, 12:26
Medlem
sappys avatar
Citat:
Nej det gjorde du inte, måste vara jobbigt att vara dig :/

För att citera dig exakt. säger det igen, det är ofta spice i skitrökat som hamnar i Sverige. Gissar på att tullen sällan kollar styrkan på hasch och gräs. På edibles måste de ju kolla för att kunna bevisa något.
Så nej. Och ja du är ett troll.
Varför är du på ett diskussions forum om du inte vill diskutera? Håll dig till sak ist din tönt.

Kallar du det för diskussion att skriva "troll" och "bullshit" till folk? Kanske det som gäller vid "diskussioner" din inavlade familj, vad vet jag.

Det är vanligt med spice i rökat ja och det är väldigt ovanligt att tullen letar efter annat än THC i rökat de kollar.
Citera
2021-11-08, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Kallar du det för diskussion att skriva "troll" och "bullshit" till folk? Kanske det som gäller vid "diskussioner" din inavlade familj, vad vet jag.

Det är vanligt med spice i rökat ja och det är väldigt ovanligt att tullen letar efter annat än THC i rökat de kollar.
Det är inte alls vanlig med Spice i rökat. Motbevisa gärna.
Det du säger är ren bull som du hittat på? Såååååå. Inavel? Nu är du inne på bull igen.
Men antar att det blir väl så när man är så socialt inkompetent att man inte ens kan få en brud så man måste köpa en fucking knulldocka mannen.
Citera
2021-11-08, 15:05
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Helt onödigt.

Man kan enkelt göra allt från gummibjörnar till biffar hemma, med hjälp av internet. Kanske en trevlig familjeaktivitet en för fredagskväll istället för att dricka sig kukfull och ha nån jävla nachosfredag.
Trevlig familjeaktivitet? Du måste skämta va? Sen så känner jag inte någon alls som dricker sig "kukfull" I vuxen ålder. Några öl gör knappast någon dyngrak.
Citera
2021-11-09, 06:48
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Trevlig familjeaktivitet? Du måste skämta va? Sen så känner jag inte någon alls som dricker sig "kukfull" I vuxen ålder. Några öl gör knappast någon dyngrak.

Troligtvis.
Kan lova dig att många vuxna dricker sig rakt in i fördärvet flera helger om året, spelar ingen roll om du eller jag känner några. Det va aldrig poängen.
Citera
2021-11-09, 17:34
Medlem
Citat:
Jag säger inte att det inte hänt har själv varit med om det. O säger inte att det inte kommer hända igen. MEN att påstå att det händer ofta är FEL. 1 GÅNG på 100.

Men därimot dina kära cbd buds borde du läsa på mer om och vad du får i dig när du handlar i Sverige.

Förmodligen lite oftare än 1 gång på 100, men det är inte alls vanligt i Sverige nej du har rätt. I andra länder har det blivit väldigt stort problem.

Vad ska jag läsa om CBD buds? Jag kan kolla analys, se om det finns tungmetaller, osv. De flesta butiker kör transperent med öppna kort, ljusår bra bättre än vilket gaturöka som helst som du inte vet ett skit om. Finns både svenskodlat, odlat i Spanien och Italien. Då det är i stort sett lagligt med vanligt gräs i Spanien också finns ingen anledning till att köra lurt.

CBD är inte knark och är en helt annan bransch som är helt laglig (inte gråzon utan helt laglig för konsumtion), man blir inte beroende av det såsom du blir psykiskt utav THCgräs, är en av de största fördelarna. Desto knarkigare desto mer smuttigt är det, kolla horse och kokain hur utblandat det är.

Om du köper det skitsnacket om att det tvättas med kemikalier utav haschlangare som vill smutskasta sina konkurrenter är du inte smart. Finns flera butiker som har helt naturliga buds där man inte har tagit bort den lilla spårmägden THC(eller något annat), och även om någon hade gjort det (säkert extremt sällan det händer) så använder dem något ofarligt såsom UV, inte heller lagt till något. Skulle dock inte bry mig om de la på naturliga terpener, det är inget farligt. Finns även cbd hasch som framställs på klassiskt vis och är inte bara pressad kaka.

Har rökt en del gräs många år sedan, känns så mycket tryggare och säkrare att köpa lagliga CBD buds. Kommer aldrig besprutas med något jävla syntetiska skitnoider för CBD ska inte göra dig väck och ingen förväntar sig den effekten utav det, hade något butik gjort det så hade dem gått i konkurs direkt. Vill man ha något mer sederande och tröttande finns CBN, även 100% ren isolat. Något som är mer energigivande är CBG.

Stor konkurrens har också gjort att butikerna försöker sitt bästa att ta fram en så bra produkt som möjligt, så de får återkommande kunder. En langare kan sälja skitröka om det är torka, utan någon som helst kontroll. Säkert importerat i röven så du röker bajspartiklar också. Nej tack, när naturligt THC gräs blir lagligt i Sverige då ska jag använda det på helgen. Finns givetvis mycket bra gräs i Sverige också minns jag, iaf flera år sedan när jag höll på med det, men ibland vart det katastrof. Med en laglig produkt vet du vad du får.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2021-11-09 kl. 17:37.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in