Citat:
Ursprungligen postat av
Robbejao
Jag säger inte att det inte hänt har själv varit med om det. O säger inte att det inte kommer hända igen. MEN att påstå att det händer ofta är FEL. 1 GÅNG på 100.
Men därimot dina kära cbd buds borde du läsa på mer om och vad du får i dig när du handlar i Sverige.
Förmodligen lite oftare än 1 gång på 100, men det är inte alls vanligt i Sverige nej du har rätt. I andra länder har det blivit väldigt stort problem.
Vad ska jag läsa om CBD buds? Jag kan kolla analys, se om det finns tungmetaller, osv. De flesta butiker kör transperent med öppna kort, ljusår bra bättre än vilket gaturöka som helst som du inte vet ett skit om. Finns både svenskodlat, odlat i Spanien och Italien. Då det är i stort sett lagligt med vanligt gräs i Spanien också finns ingen anledning till att köra lurt.
CBD är inte knark och är en helt annan bransch som är helt laglig (inte gråzon utan helt laglig för konsumtion), man blir inte beroende av det såsom du blir psykiskt utav THCgräs, är en av de största fördelarna. Desto knarkigare desto mer smuttigt är det, kolla horse och kokain hur utblandat det är.
Om du köper det skitsnacket om att det tvättas med kemikalier utav haschlangare som vill smutskasta sina konkurrenter är du inte smart. Finns flera butiker som har helt naturliga buds där man inte har tagit bort den lilla spårmägden THC(eller något annat), och även om någon hade gjort det (säkert extremt sällan det händer) så använder dem något ofarligt såsom UV, inte heller lagt till något. Skulle dock inte bry mig om de la på naturliga terpener, det är inget farligt. Finns även cbd hasch som framställs på klassiskt vis och är inte bara pressad kaka.
Har rökt en del gräs många år sedan, känns så mycket tryggare och säkrare att köpa lagliga CBD buds. Kommer aldrig besprutas med något jävla syntetiska skitnoider för CBD ska inte göra dig väck och ingen förväntar sig den effekten utav det, hade något butik gjort det så hade dem gått i konkurs direkt. Vill man ha något mer sederande och tröttande finns CBN, även 100% ren isolat. Något som är mer energigivande är CBG.
Stor konkurrens har också gjort att butikerna försöker sitt bästa att ta fram en så bra produkt som möjligt, så de får återkommande kunder. En langare kan sälja skitröka om det är torka, utan någon som helst kontroll. Säkert importerat i röven så du röker bajspartiklar också. Nej tack, när naturligt THC gräs blir lagligt i Sverige då ska jag använda det på helgen. Finns givetvis mycket bra gräs i Sverige också minns jag, iaf flera år sedan när jag höll på med det, men ibland vart det katastrof. Med en laglig produkt vet du vad du får.