2021-10-17, 05:55
Medlem
Det är en viktig anledning till att legalisera naturlig
cannabis, såsom väldigt många andra länder gjort och gör, med stor framgång.
Syntetiska cannabinoider kan vara dödliga, de är billiga och svåra att upptäcka i vanligt gräs. Besprutat röka är ingen myt, är ett stort problem i vissa andra EU-länder och lär bli här också om vi inte legaliserar naturlig cb. Det lär inte bara besprutas SCs utan allt möjligt annat, dels för att göra rökaren mer beroende och/eller öka vikten.

Staten borde ta över då cannabis röks friskt överallt ändå, men kontrolleras inte när det gäller renhet eller om vinsten går till dåliga saker.

Ska Sverige vara modernt, följa vetenskap samt vara på medborgarnas sida så bör vi legalisera och ha ett systembolag som säljer cannabis för de över 20(eller vilken ålder nu anses vetenskapligt vara den passande då hjärnan är färdigutvecklad).

Finns överhuvudtaget inget vetenskapligt stöd för att fortsätta kriminalisera det samt att vi bör lägga resurserserna på annat i allt ökad kriminalitet.

Och nej jag är ingen stoner själv, är däremot väldigt påläst och har erfarenheter sedan väldigt längesedan. Varför vill staten inte ta de kriminellas intäkter? Det är korruption att det inte är helt lagligt ännu medan alkohol och tobak(som både är bra mycket värre) är.

För att inte tala om dess alla medicinska egenskaper som vetenskapen stödjer. Jag skulle kunna fortsätta i all evighet framföra varför det bör legaliseras utan att snacka skit eller vinkla.
Citera
2021-10-17, 16:10
Medlem
Psychadelic1s avatar
Finns det risk att man får syntetisk thc i gummibjörnar t.ex som kommer från Cali?
Citera
2021-10-18, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelic1
Finns det risk att man får syntetisk thc i gummibjörnar t.ex som kommer från Cali?

Inte om de är riktiga från en affär.
Citera
2021-10-18, 11:27
Medlem
Chemicalimbalances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Inte om de är riktiga från en affär.

Låt er inte luras av fancy förpackningar bara. Folk köper tomma förpackningar med t.ex Cookies tryck på och fyller med egen produkt. Jag har själv fått London pound cake i en Cookiesförpackning som såg helt autentisk ut men givetvis inte var det (ingen skulle smuggla gräs i originalförpackning från USA på det sättet för att sedan sälja det för samma pris eller billigare än vad det kostar där). Jag fattade ju att det var fejk men köpte det ändå eftersom gräset ändå höll hög kvalitet.
Jag kan tänka mig att samma tillvägagångssätt används på edibles.
Citera
2021-10-18, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalimbalance
Låt er inte luras av fancy förpackningar bara. Folk köper tomma förpackningar med t.ex Cookies tryck på och fyller med egen produkt. Jag har själv fått London pound cake i en Cookiesförpackning som såg helt autentisk ut men givetvis inte var det (ingen skulle smuggla gräs i originalförpackning från USA på det sättet för att sedan sälja det för samma pris eller billigare än vad det kostar där). Jag fattade ju att det var fejk men köpte det ändå eftersom gräset ändå höll hög kvalitet.
Jag kan tänka mig att samma tillvägagångssätt används på edibles.

Klart nästan allt är fake, jag menar om man har nån man känner/litar på som kan skicka.
Citera
2021-10-21, 23:04
Medlem
Om ens kran fått in "dank gums" nu nyligen, hur sannolikt är det då att det har samma ursprung som knarkgodiset i trådens inledning?
Citera
2021-10-31, 23:06
Medlem
Är det vanligt att gräs/hasch är förpestat med syntetiska cannabinoider med, eller är det främst edibles det gäller?

Är verkligen helt sinnessjukt att vuxna människor inte ska kunna få konsumera cannabis ifred, utan att riskera att bli både lagförda och förgiftade.
Citera
2021-10-31, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaDraggen
Är det vanligt att gräs/hasch är förpestat med syntetiska cannabinoider med, eller är det främst edibles det gäller?

Är verkligen helt sinnessjukt att vuxna människor inte ska kunna få konsumera cannabis ifred, utan att riskera att bli både lagförda och förgiftade.
Verkligen, det är bara säga tack till politikerna & kriminaliseringen/war on drugs egentligen.

Är nog inte jättevanligt, men förekommer def, säkert mer i vissa kretsar
Är främst vanligt röka du bör vara försiktig med & även kommersiellt hasch, syntetiska noider i edibles är relativt nytt tror jag. Men kan tänka mig att det kan potentiellt öka rätt mycket då det nog är lätt & enkelt att göra (för den girige) ingrediensen kanske tom kan köpas helt lagligt tyvär

Det folk tyvär gör kort sagt, är att dom besprutar CBD buds med syntetiska cannabinoider
(Så att folk ska bli höga) Bra inslag om det i Tyskland av VICE
Senast redigerad av Mrsirgentleman 2021-10-31 kl. 23:49.
Citera
2021-11-01, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsirgentleman
Verkligen, det är bara säga tack till politikerna & kriminaliseringen/war on drugs egentligen.

Är nog inte jättevanligt, men förekommer def, säkert mer i vissa kretsar
Är främst vanligt röka du bör vara försiktig med & även kommersiellt hasch, syntetiska noider i edibles är relativt nytt tror jag. Men kan tänka mig att det kan potentiellt öka rätt mycket då det nog är lätt & enkelt att göra (för den girige) ingrediensen kanske tom kan köpas helt lagligt tyvär

Det folk tyvär gör kort sagt, är att dom besprutar CBD buds med syntetiska cannabinoider
(Så att folk ska bli höga) Bra inslag om det i Tyskland av VICE

Skrämmande utveckling. Det enda man kan göra är väl att skicka sitt röka på labbanalys varenda gång man köpt nytt, för att vara helt säker.
För tyvärr får vi nog räkna med att Sverige blir det sista landet i Europa att legalisera cannabis.
Citera
2021-11-01, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaDraggen
Skrämmande utveckling. Det enda man kan göra är väl att skicka sitt röka på labbanalys varenda gång man köpt nytt, för att vara helt säker.
För tyvärr får vi nog räkna med att Sverige blir det sista landet i Europa att legalisera cannabis.

Verkligen skrämmande & tråkig utveckling, att skicka allt man köper på analys känns ju inte riktigt görbart, men vet att det finns snabb test för syntetiska noider (sånna som skiftar färg om det reagerar typ) Sen lär inte alla olika syntetiska ämnen som finns vara inkluderat i testet heller utan det lär säkert bara vara ''standard ämnena'' typ, men vet ej riktigt hur det funkar

tex
https://smoketower.com/ez-test-synth...inoids-se.html (I sverige)
https://www.narcocheck.com/en/identi...-spice-k2.html
https://www.testdrogue.fr/tests-iden...ification.html

Sen det andra bästa (indirekta) man kan göra, är ju faktist att stötta & propagera för en legalisering & reglering i allmänhet
Citera
2021-11-04, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Sagt det förr och säger det igen, det är ofta spice i skitrökat som hamnar i Sverige. Gissar på att tullen sällan kollar styrkan på hasch och gräs. På edibles måste de ju kolla för att kunna bevisa något.
Bullshit. Sen när det väl är i Sveriges är det en annan diskussion. Sluta gissa.
+ att såklart tulle kollar vad det är för substans och hur starkt det är ditt troll, hur skulle dem annars kunna fastställa en dom?
Citera
2021-11-06, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Bullshit. Sen när det väl är i Sveriges är det en annan diskussion. Sluta gissa.
+ att såklart tulle kollar vad det är för substans och hur starkt det är ditt troll, hur skulle dem annars kunna fastställa en dom?

Det är extremt vanligt i Tyskland, sägs att 50%(eller något, minns ej exakt) är besprutat med syntetiska noider där och det är ett stort problem som sagt. Så det är inte alls osannolikt att lite av det som finns i Sverige är också besprutat. Liksom tänk, alla som langar även de yngre skulle kunna bespruta det.
Förmodligen tar de något kasst bushweed och besprutar med noider, nybörjare hade inte kunnat känna skillnaden t.ex. men de som har erfarenhet hade märkt det direkt då rusen år väldigt olika idag. Även stött på hasch som innehöll det redan många år sedan.

Riktigt omoraliskt och vidrigt då de förgiftar folk, hoppas verkligen inte det blir lika utbrett i Sverige för då kommer cannabis få ta skiten för att seriösa biverkningar trots det skulle varit syntetiska noider som varit boven i dramat.

Återigen hade en legalisering stoppat detta, jag är säker på att Sverige kommer avkriminalisera personligt bruk inom några år. De kan inte ignorera vetenskap och alla nya rön från omvärlden nu när det håller på att legaliseras överallt förevigt.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2021-11-06 kl. 05:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in