Citat:
Ursprungligen postat av
Modify
Var det värt det i efterhand? Sjukt trist att fucka upp sin mentala hälsa för resten av livet pga droger.
Jae, alltså, LSD-tripparna kan jag nog känna var rätt så värd det ändå, även om vi utgår från att det var enkom dessa som ställde till det mest.
Antagligen var det de som ställde till det mest.
Tripparna på LSD är förmodligen de mest intensiva upplevelser jag haft i hela mitt liv, och bland de mest meningsfulla också.
Minns särskilt den trippen då jag var så rädd. Ack vad rädd jag var, kände mig hånad av demoner som höll i mina möbler och hela hemmet.
Men det klickade ändå att rädslan i sig inte var farlig, och att jag hade ett val gällande om jag skulle vara rädd eller inte.
Så sedan dess känner jag ändå att jag haft verktyg för att hantera ångest. Inte för att jag haft mycket ångest innan dess, men det har inte varit några tillfällen då jag varit rädd för rädslans skull eller så.
Däremot har jag ju varit psykotisk innan jag började på antipsykotiska och varit övertygad om att hela klassen eller arbetsplatsen varit ute efter att konvertera mig till satanist och liknande grejer.
Och vem är inte åtminstone lite orolig för den sakens skull, så säg?
Sedan är det kanske inte helt säkert att jag är permanent skadad heller, skulle jag vilja hoppas.
Oklart om jag kan bli helt fri medicinen, men om möjligt så skulle jag nog vilja gå ner till 1mg igen istället för 2mg, för att se om jag blir ännu lite piggare och får bättre studiedrift.
Får se om jag testar ta bara 1 per kväll en vecka och ser hur det går.