Citat:
Ursprungligen postat av
Hastaelcielo
Det lät illa. En sådan verklighet låter inte kul. Var det så när du brukade det med jämna mellanrum också?
Mycket möjligt, jag vet inte.
Det var inte förrän runt november 2020 jag fick totalt psykbryt och insåg att jag behövde hjälp.
Var på yrkeshögskolan och skulle komplettera någon kurs. Hade druckit två små glas whiskey kvällen innan.
Jag var fullt övertygad om att läraren var gay och stötte på mig, och såg blod rinns från väggarna. Sedan när jag kom hem och skulle sova så såg jag som en ande framför mig som bytte skepnad och ständigt hånade mig med "Inte kan väl du..." och "inte skulle väl jag...".
Inte jätteobehagligt då det inte var i närheten av vad jag upplevt på svamp och LSD (som när toaletten var full av demoner som skulle suga in mig i den när jag hade fullt upp med att spy, och när möblerna hölls i av stora andar i parallella dimensioner som retade mig), men det var ändå så verkligt att jag morgonen efter gav med mig och ringde psyk akut och var villig att testa mediciner.
Men nu är det väldigt bra, på 20mg risperidon varje kväll.
Brukar bli lite mer lättirriterad dagen efter om jag glömmer ta det en kväll, men annars är det stabilt.
Saknar de starka upplevelserna en aning, eftersom det ändå liknade tillståndet man är i på LSD. Det var som att trippa gratis.
Men det blir påfrestande när hela vardagen handlar om att gå på lina för att inte falla ner i ett djupt tvivel.