2021-10-14, 16:29
Medlem
När blev det tillåtet att utestänga svenskar från att söka jobb i sitt eget land?
Ett fall för DO!!!!
Citera
2021-10-14, 16:31
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Fast samtidigt ser jag väl inte direkt nå problem då jag gissar att 98% på skolan är just araber. Men samtidigt ska man väl tycka att dom ska kunna svenska för dom bor ju ändå i sverige.

Om du bor i ett annat land där skolan är 98% svenskar så skulle jag gissa att den skolan kräver att nån dom anställer kan flytande svenska.

Lite märkligt krav kan man tycka om det inte vore så att man skulle jobba som tolk eller språklärare.
Citera
2021-10-14, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
Fråga: Är det rimligt att ställa krav på att en vaktmästare i Södertälje kommun, på en av deras skolor, ska tala flytande arabiska?

Södertälje kommun är en offentlig arbetsgivare som driver skolor. Verksamheten är offentligt finansierad via skatter. Ska nästan alla svenskar som betalar dessa skatter vara portade från att jobba för kommunen?

Sverige byter väl namn snart till Swerabia
Citera
2021-10-14, 16:35
Medlem
Jag tycker det är rasistiskt att man ska behöva kunna svenska på jobbet. Detta är ett steg i rätt riktning. Snart slipper vi förhoppningsvis läsa i jobbannonser att svenska är ett krav
Citera
2021-10-14, 16:36
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Fast samtidigt ser jag väl inte direkt nå problem då jag gissar att 98% på skolan är just araber. Men samtidigt ska man väl tycka att dom ska kunna svenska för dom bor ju ändå i sverige.

Om du bor i ett annat land där skolan är 98% svenskar så skulle jag gissa att den skolan kräver att nån dom anställer kan flytande svenska.

Så vad bestämmer du dig för? Är det rätt eller fel?
Citera
2021-10-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Vad händer om man skriver som krav i en jobbannons att den sökande INTE får kunna flytande arabiska?
Woow, den var bra.😂
Ärligt talat så hade det varit skitkul att se, vem blir upprörd först, wokevänstern, eller massa upprörda hucklen som skriker, varför tog ni hit oss då? ...😳
Citera
2021-10-14, 16:40
Medlem
Farbaute666s avatar
Ni behöver vänja er... det kommer att dyka upp tusentals sådana här annonser riktade mot förskoleverksamhet och kanske framför allt inom äldrevården, när det skapas en mängd nya arbeten där invandrare tar hand om gamla invandrare, som inte behärskar svenska språket så bra. Somalier och araber kommer att ta om hand av landsmän av första eller andra generationens invandrare.

Var glada så länge språkkravet "svenska" står med, vad nu det innebär i praktiken.
Citera
2021-10-14, 16:41
Medlem
Finns mycket vårdjobb som också kräver att man skall prata arabiska. Väldigt märkligt...
Citera
2021-10-14, 16:47
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaskalaset
Helt jävla sjukt, vad fan har det blivit av vårat land. Snart är vi inte Sverige längre utan ett land fyllt med araber
Ja det känns som att man bor i ett arabland.
Citera
2021-10-14, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Inte en enda svensk elev har gått i den skolan på decennier. 99 % infödda södertäljesyrianer.

Redan på 80-talet var Ronna fullt med assyrier/syrianer. Att som etnisk svensk sätta sitt/sina barn på en sådan skola vore att likna vid barnmisshandel. Svenska lär knappast pratas på rasterna i Ronnaskolan
Citera
2021-10-14, 16:51
Medlem
Duvlorts avatar
Man blir så ledsen av att läsa sånt här.
Dessa människor har väl lämnat sina länder för att de har havererat?
Och nu händer samma sak här, vad är de? Gräshoppor, virus?
Citera
2021-10-14, 16:51
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Låter ju sinnesjukt. Svenskens skattepengar går till att diskriminera svenskar på arbetsmarknaden. Genom detta krav så eliminerar du 99 % av etniska svenskar. Det var en ny nivå

Kan du posta länk till annonsen?
99%.

Tror knappast att 1 av hundra svenskar talar flytande arabiska.

100% är mer korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in