2021-10-14, 16:11
Medlem
Ronnaskolan, är inte det typ Sveriges i särklass sämsta skola har jag ett minne av?

så pass värdelös och proppad med araber att den borde ha förbjudits att verka helst igår?
Citera
2021-10-14, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det går utför med vårt land när man ens kan läsa en sån här annons i vårt land.
En liten nyfiken fråga bara, det gäller Södertälje och där är det väl mest syrianer? Hur likt är Syrianska och Arabiska?
/ Väldigt likt faktiskt. Men jag tycker de börjar i fel ände här det är bättre att de andra lär sig svenska typ enklare så tycker jag eller är vi svenskar 2a klassen medborgare här ?
Låter väldigt märkligt.
Citera
2021-10-14, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Ronnaskolan, är inte det typ Sveriges i särklass sämsta skola har jag ett minne av?

så pass värdelös och proppad med araber att den borde ha förbjudits att verka helst igår?

Den var full med assyrier och syrianer förrut iaf.
Förvånad om det är araber i majoritet nuförtiden.
Citera
2021-10-14, 16:16
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
/ Väldigt likt faktiskt. Men jag tycker de börjar i fel ände här det är bättre att de andra lär sig svenska typ enklare så tycker jag eller är vi svenskar 2a klassen medborgare här ?
Låter väldigt märkligt.

Oki, tack för info.
Jag håller med dig helt och fullt att det ska finnas krav på att dessa människor ska lära sig svenska istället för att vi ska lära oss deras språk. Vi bor i Sverige och då pratar man svenska.
Citera
2021-10-14, 16:17
Medlem
jesussugers avatar
Fast samtidigt ser jag väl inte direkt nå problem då jag gissar att 98% på skolan är just araber. Men samtidigt ska man väl tycka att dom ska kunna svenska för dom bor ju ändå i sverige.

Om du bor i ett annat land där skolan är 98% svenskar så skulle jag gissa att den skolan kräver att nån dom anställer kan flytande svenska.
Citera
2021-10-14, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Den var full med assyrier och syrianer förrut iaf.
Förvånad om det är araber i majoritet nuförtiden.
Haha, ja det finns väl risk för härdsmälta om kommunen skickar in en ensam arab i en håla späckad med syrianer.
Citera
2021-10-14, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen

Inte en enda svensk elev har gått i den skolan på decennier. 99 % infödda södertäljesyrianer.
Citera
2021-10-14, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Oki, tack för info.
Jag håller med dig helt och fullt att det ska finnas krav på att dessa människor ska lära sig svenska istället för att vi ska lära oss deras språk. Vi bor i Sverige och då pratar man svenska.
/ Ja sist jag kollade är det så.
För om lärare i det språket behöver kunna det är det en annan sak men servicepersonal nej.
Citera
2021-10-14, 16:24
Medlem
DannyButtermans avatar
Originalannonsen.
https://candidate.hr-manager.net/App...tisement=False

Märkligt att det inte står motivering varför man måste kunna just arabiska. T ex ”vissa klasser består enbart av nyanlända från Mellanöstern, därför är det viktigt bla bla bla”. Och om det nu är ett krav, varför inte skriva hela jävla annonsen på arabiska?

Se till att spara annonsen för snart kommer det flyttas från ”krav” till ”meriterande”.
Citera
2021-10-14, 16:25
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
Fråga: Är det rimligt att ställa krav på att en vaktmästare i Södertälje kommun, på en av deras skolor, ska tala flytande arabiska?

Södertälje kommun är en offentlig arbetsgivare som driver skolor. Verksamheten är offentligt finansierad via skatter. Ska nästan alla svenskar som betalar dessa skatter vara portade från att jobba för kommunen?
Citera
2021-10-14, 16:26
Medlem
NeinChads avatar
Vidrigt. De som skrev annonsen borde landsförvisas.
Citera
2021-10-14, 16:26
Medlem
Snaskalasets avatar
Helt jävla sjukt, vad fan har det blivit av vårat land. Snart är vi inte Sverige längre utan ett land fyllt med araber
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in