Citat:
Ursprungligen postat av
Ulrik.Agren
Du kan ha BankID p surfplatta ocks, men kan behva beska ett bankkontor fr att f det aktiverat.
Att ha en backup frstr jag, men varfr vill du ha BankID frn annan bank?
Lite orolig fr att bli sprrad. Inte fr att risken r s hg egentligen, men eftersom konsekvenserna r spass trkiga. Mitt bankkort blev sprrat mot Revolut utan frklaring (det r dock mjligt att de sprrade alla, vad vet jag). Vilket r trist, eftersom jag enbart anvnt Revolut fr att min nuvarande bank inte stdjer Google pay/Apple pay och dylika tjnster fr sina kort. Jag vill ju kunna betala i butik med mobilen. Gjorde ven ett mindre kryptokp fr ngra r sedan fr ett par tusenlappar. Jag tror inte jag blir sprrad p grund av detta, men med tanke p de skrckhistorier jag lst s r jag inte sker.
Min tanke var d att ha ett mobilt bankid frn bank A p telefonen och BankID frn bank B p datorn. Tyvrr har jag ingen surfplatta. Vore det bttre att skaffa ett nytt mobilt BankID frn bank B? Bankerna kommunicerar ju inte med varandra, och bank B kan drmed inte hrleda ngot kryptokp till mig?
Jag oroar mig frmodligen bara i ondan. Men det framstod som en enkel lsning innan jag frstod att bank B slutat utfrda BankID fr dator.