Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-10-14, 00:23
5 personer döda vad jag förstått det, MEGA rubriker i alla Svenska medier...
https://www.expressen.se/nyheter/mannen-gick-in-pa-coop-sen-borjade-mordandet/
Det skjuts och sprängs och bombhotas dagligen här hemma, men då blir det små notiser!

Varför är det så här!???
Citera
2021-10-14, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Det skjuts och sprängs och bombhotas dagligen här hemma, men då blir det små notiser!

Varför är det så här!???

Risken är stor det rör sig om en vit man
Citera
2021-10-14, 00:45
Medlem
Citat:

Varför är det så här!???
Det är alltid bättre att beskriva att "det är sämre och farligare i annat land" det skänker känslan av att det är lugnt och sköt här hemma.
Citera
2021-10-14, 00:50
Medlem
BallaKlavas avatar
Läste någon rapport i våras om att det var 0 (noll) mord i Norge, så det är väl som vanligt att man vill gotta sig i andras olycka.
Citera
2021-10-14, 06:21
Medlem
Lagerthas avatar
Polsk media tar upp problematiken i Sverige och det är nu få polacker som drömmer om att bosätta sig i Sverige. Polacker har alltid gillat svenskar men nu är det även en stor dos av medömkan.

Svensken hatar uppenbarligen att läsa internationell press och alternativ media. Det som händer i Sverige nu är inget annat än vansinne. Länder med erkända inbördeskrig har mindre skjutningar än Sverige.

Gämför antalet skjutningar i år mellan Sverige och staden Warszawa.

Pinsamt att svensk MSM alls har mage att uppmärksamma pilbågsskytten när vi har fler avlidna pga skjutningar under en lugn vecka i sverige.
Citera
2021-10-14, 06:43
Medlem
Du menar att en pilbågsattack med 5 döda inte skulle bli stora rubriker om det hände i Sverige?

När den killen körde in i folk med en lastbil i Stockholm blev det samma mängd dödsoffer och den händelsen kan jag minnas mig ha sett ganska stora rubriker om.

Det skrevs garanterat om det i Norge också.
Citera
2021-10-14, 07:14
Medlem
Därför att 5 personer är döda, och tillvägagångssättet är ganska spektakulärt i ett modernt samhälle. Kongsberg är ju inte så långt bort geografiskt heller, jag har närmare dit än till många svenska städer.

Vi har ju bombningen i Göteborg där ingen dog vad jag vet, men det uppmärksammades ju rätt friskt.
Senast redigerad av deadpixel 2021-10-14 kl. 07:42.
Citera
2021-10-14, 08:42
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Du menar att en pilbågsattack med 5 döda inte skulle bli stora rubriker om det hände i Sverige?

När den killen körde in i folk med en lastbil i Stockholm blev det samma mängd dödsoffer och den händelsen kan jag minnas mig ha sett ganska stora rubriker om.

Det skrevs garanterat om det i Norge också.

+1

Off duty polis skadad och i övrigt vad som verkar vara random folk utsatta på något köpcenter betyder stor risk för att kleti å pleti åker dit viket ökar allmänintresset.

Gängskjutningar, uppgörelser etc påverkar mest redan de insyltade, alltså lägre allmänintresse.
Citera
2021-10-14, 08:46
Medlem
Citat:

Varför är det så här!???
Man vill väl ta chansen att skifta fokus så ofta det går. Sedan är detta en speciell situation eftersom den verkar orelaterad till gängbrottslighet. Alltså en attack på slumpmässiga civila.
Citera
2021-10-14, 09:06
Medlem
Det finns flera orsaker det här uppmärksammas i hela världen.

Det händer i Norge, det är fem döda vilket är rätt många i en och samma attack utanför USA och så slutligen det som kittlar mest. Det är inte varje dag någon skjuter ihjäl flera människor med en pilbåge.
Citera
2021-10-14, 09:24
Medlem
Jag hade TVn på igår. Stort misstag.
4 saker cirkulerade i 9 h.

Jimmy är en blåbrun sörja
Judar har det jävligt svårt
En svart man blev kallad svart på fobollsplanen
Klimatet är så illa per bolund ska sänka utsläppen till 0.

Nu kom en potentiell ensam vit man pilbågsskytt. Då slår agendan till igen. Nu sitter de o kospirerar hur de ska forma detta till att incels = alla vita män är potentiellt livsfarliga.
Snart kommer de börja med utbildningar i skolorna hur man undviker mörda folk när man är enssm hemma i 3h.
Citera
2021-10-14, 09:48
Medlem
Citat:

Varför är det så här!???
Nyhetsvärdet är starkt kopplat till gm:s hudfärg och nationalitet. Medias globalistiska agenda är solklar.

Tex Vetlandadådet blev sopat under mattan och kraftigt nedprioriterat som nyhetsvärde mindre än 48 timmar efter dådet. Fokus låg istället på att tala om för folket hur synd det var om gm och att han var det egentliga offret.

Skjutningar och sprängdåd är till 99% utförda av importerade förmågor, varvid deras aktivitet sopas under mattan av de globalistiskt styrda msm. Samma media har däremot stora krigsrubriker och bedriver hetsjakt då det för en gång skull är en vit man som anses vara skyldig till ett bombdåd. Då går det alldeles utmärkt att visa en mgm med båda namn och bild, vilket i princip aldrig inträffar om gm är icke vit eller icke svensk.

Media presenterar nyheter utifrån sin värdegrund, dvs; Vita män är alltid gm även när de är offer. Icke vita är alltid offer även när de är gm. Rangordningen ser ut ungefär såhär, lägst till högst: 5 Vita heterosexuella kristna män, 4 vita kvinnor, 3 homosexuella, 2 icke vita, 1 muslimer. Ett slags kastsystem.

Kritik från ett lägre "kast" mot en övre är rasism och kvinnofientlighet. Kritik från ett högre "kast" mot en lägre är alltid befogat och en effekt av socioekonomiska eller utsatta orsaker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in