2021-10-13, 05:32
Medlem
AngelsKit-V.47s avatar
Tjena!
De senaste veckorna har varit en av mina sämsta veckor på länge så för å dämpa känslorna var det meckbordet som gällde. Ca 4 joints per dag i 18 dagar sträck. Nu har det gått 4 dagar sen min sista joint och jag sitter här i sängen helt svettig, kan inte blunda ögonen, mår JÄTTEILLA i magen plus att jag knappt åt något de senaste 2 dagarna och på tal om mat så kan jag inte, jag kan inte stoppa något i munnen utan o bli spyfärdig, fast vatten och väldigt lätta vätskor kan jag dricka.

Observera att jag har rökt på under bra del av mitt liv, det här är ej första gången. Fast det är definitivt första gången jag rökte så mycket.
Även att det var hasch jag rökte och inte grönt.

Så vad fan kan jag göra åt detta? Skriver i detta ögonblick i helt sinneslöst arg då jag inte kan sova (har ej sovt i +30 timmar) eller äta. Jävligt ÄCKLIG känsla.

Börja få lite ångest för vad jag utsatte min kropp för om jag ska va ärlig.

Jag vet att det måste vara någon form av en abstinens jag upplever och jag har sökt upp det och inget med värde hittades.

Är jävligt tacksam för upplysning och tips i denna fruktansvärda sits
Citera
2021-10-13, 05:41
Medlem
Drattenpattens avatar
Sömn och matlust blir alltid fuckat när man slutar.
Försök att träna eller promenera för bli trött. Tvinga i dig mat, det blir bättre med tiden jag lovar.
Citera
2021-10-13, 06:27
Medlem
Du får inte fysisk abstinens av cannabis, så antingen sitter allt i huvudet eller så trollar du, och med tanke på dina andra trådstarter så...
Senast redigerad av Astrid79 2021-10-13 kl. 06:37. Anledning: Stavning.
Citera
2021-10-13, 07:40
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid79
Du får inte fysisk abstinens av cannabis, så antingen sitter allt i huvudet eller så trollar du, och med tanke på dina andra trådstarter så...
Jo det får man så sluta leka expert o ta dig i kragen.
Citera
2021-10-13, 10:13
Medlem
Mjälls avatar
Jag känner inte igen symptomen alls, utan brukar enbart få besvär med sömnen. Men samtidigt låter det som väldigt logiska besvär att ha när man slutar med cannabis.

Det bästa man kan säga är nog att du får stå ut i några dagar och sedan skippa att röka så mycket igen.
Citera
2021-10-13, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Jo det får man så sluta leka expert o ta dig i kragen.

Men det är väldigt milt. Är fd. rökare och kunde röka bra mycket mer, längre och oftare utan att få sådan AT, spice däremot gav störd AT snabbt, ush.

Skulle inte förvåna mig om ditt skit är besprutat med syntetiska skitnoider, dessa ger sådana utsättningssymptom du snackar om.

Sedan har nog hög THC/låg CBD orsakat obalans och därför påverkar kroppen på så sätt.

Testa använda CBD hampa, borde hjälpa med matlusten och sömnen utan att göra dig bäng. Nästa gång du använder THCgräs, blanda ut det med CBD buds för att balansera THC/CBD nivån..
Trappa ner CBDt sen och börja använd THC med måtta istället, blir mycket bättre så.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2021-10-13 kl. 10:19.
Citera
2021-10-13, 10:20
Avslutad
Jag röka hasch från morgon till kväll under många år och de få dagar som jag inte röka så blev det alltid som du beskriver.
Första gången jag tog ett längre break efter typ 10år så var det som det sved i röva och klia i ögonen också en svettig avtändning blev det, 18 dagar i sträck är ingenting så var glad att du inte har rökat varje dag i 18år, det går snart över mannen.
PS. Man klarar sig utan skiten
Citera
2021-10-13, 10:28
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelsKit-V.47
Tjena!
De senaste veckorna har varit en av mina sämsta veckor på länge så för å dämpa känslorna var det meckbordet som gällde. Ca 4 joints per dag i 18 dagar sträck. Nu har det gått 4 dagar sen min sista joint och jag sitter här i sängen helt svettig, kan inte blunda ögonen, mår JÄTTEILLA i magen plus att jag knappt åt något de senaste 2 dagarna och på tal om mat så kan jag inte, jag kan inte stoppa något i munnen utan o bli spyfärdig, fast vatten och väldigt lätta vätskor kan jag dricka.

Observera att jag har rökt på under bra del av mitt liv, det här är ej första gången. Fast det är definitivt första gången jag rökte så mycket.
Även att det var hasch jag rökte och inte grönt.

Så vad fan kan jag göra åt detta? Skriver i detta ögonblick i helt sinneslöst arg då jag inte kan sova (har ej sovt i +30 timmar) eller äta. Jävligt ÄCKLIG känsla.

Börja få lite ångest för vad jag utsatte min kropp för om jag ska va ärlig.

Jag vet att det måste vara någon form av en abstinens jag upplever och jag har sökt upp det och inget med värde hittades.

Är jävligt tacksam för upplysning och tips i denna fruktansvärda sits
Klev av efter dagligrökande i bra många år, mkt större mängder än dig också.
Mitt tips är ta långa promenader, träna samt gå upp i vettig tid även om man inte sovit bra.
Allt handlar om disciplin.
Dessa saker gör att din naturliga hunger kickar igång då CBn hijackar dom systemen när man är på't.

Sen är det alltid värst dag 2-5 typ. Brukar lugna ner sig efter det.
Sen kan tomhet uppstå om man rökt dagarna I ända tidigare och inte ersätter det med nått.

Har själv haft exakt som du beskriver otaliga gånger då jag varit lite av periodare, rökte vansinniga mängder under typ 2-3 veckor. Klev av i 4-5 dagar. Så har det sett ut för mig på senaste. Men nu har jag klivit av i flera månader, tränar och så vidare.

Hehe ett tips är att aldrig bli beroende av något tyngre om du tycker abstinensbesvären från CB är outhärdliga.
Dom är extremt lätta i jämförelse. Men ja kan va jobbigt om man inte är beredd och vet hur man kontrar riktigt.

Som sagt. Bygg upp din naturliga hunger, ditt välmående genom rörelse och träning.
Typ enda som funkar enligt mig.
Och jag har varit där du är säkert 50 gånger senaste åren.
Säger inte att det är att fnysa åt, men lösningen är just att kickstarta dom naturliga sätten man får hunger/blir trött.
Kan kännas tungt till en början, men sen dör man inte av sämre sömn/hunger i några dagar/en vecka.

Så ta det piano, så länge du inte röker igen under längre perioder är det ett ickeproblem.
Men lättare sagt än gjort, därför bara gör det. Börja med promenader!
Citera
2021-10-13, 12:25
Medlem
4 joints om dagen. Wow, verkligen wow vilken massiv konsumtion.

Rökte 2,5g om dagen i flera år innan jag själv slutade. Visst var det tufft de första 3 dagarna men sålänge man har annat för sig så blev det inte så jobbigt. Allt sitter i huvudet. Försök trycka i dig flytande föda, soppor, krämer och liknande, kanske det hjälper.

Det här att man ska få avtändning på cb verkar vara högst individuellt, oavsett tid man brukat.
Citera
2021-10-13, 13:58
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Oavsett om du ligger inne på avgiftning på sjukhus/förlängd avgiftning på stödboende, för alkohol eller andra övriga kända droger, så är varje person ense om en sak på dessa platser: Cannabis är som att dricka kaffe ungefär..

Längre dagligt rökande brukar manifestera sig i sömnsvårigheter ett par-tre dagar, möjligtvis något tråkigare kvällar. Att livet sen kan vara tråkigt, det är en annan sak. Det är därför man röker, man accepterar att ha tråkigt, eller vill ha roligare när man har roligt.

Om du tycker Cannabis är jobbigt att sluta med: använd inte någon annan drog överhuvudtaget. Dricker du alkohol? Gör det en gång i veckan Max i rimlig mängd men håll dig borta från Allt annat. Det är ett helvete på jorden att vara abstinent på Alkohol, dessutom dödligt. För fem dagar sen la jag en kille i framstupa sidoläge som kollapsade och slog huvudet i golvet och fick ett krampanfall, detta efter en kort nedtrappning på benzo i sjukhusmiljö och någon dag efter hans utskrivning efter att ha krökat ordentligt. Du kan inte äta, bajsa, du kan inte ens dricka en kopp vatten då du skakar utav helvete och spyr upp allt du får i dig, du svettas och har en puls på 130 slag och du tror att du ska dö.
Senast redigerad av Sleepyoh22 2021-10-13 kl. 14:05.
Citera
2021-10-13, 14:57
Medlem
Brukade också få stora problem med apititen (och sömnen) när jag slutade/tog pauser

Kolhydrater är bra på att ge en stor aptit.

Så ät massa skit, donuts, peanut and jelly rostmackor, brownies, ostkaka, chips you name it

Alla dom där grejorna som man i vanliga fall tar en av och sen inte kan stoppa sig från att ta en till trots att man inte borde

få igång aptiten igen liksom

klarar du inte av att äta fast föda alls så gör du egna milkshakes

mixa vaniljglass, banan, honung, frysta bär

Vid desperation: Sup dig redlös, riktigt packad, sen går du förbi donken och fyllekäkar en jävla massa cheesare. Då får du igång aptiten och snart däckar du pga av fyllan+matkoman
Senast redigerad av stezt 2021-10-13 kl. 15:01.
Citera
2021-10-13, 20:42
Medlem
AngelsKit-V.47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drattenpatten
Sömn och matlust blir alltid fuckat när man slutar.
Försök att träna eller promenera för bli trött. Tvinga i dig mat, det blir bättre med tiden jag lovar.

Sanningen asså sömnen igår var bland det värsta jag upplevt. Ska tränga i så många kalorier som möjligt inatt. Tack för tipset

Citat:
Ursprungligen postat av Astrid79

Jasså?? Det är mycket möjligt att det var en placebo eller något... Efterblivna horunge, jag skakade till sängs igår natt. Om du inte vet så skriv inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Jag känner inte igen symptomen alls, utan brukar enbart få besvär med sömnen. Men samtidigt låter det som väldigt logiska besvär att ha när man slutar med cannabis.

Det bästa man kan säga är nog att du får stå ut i några dagar och sedan skippa att röka så mycket igen.

Haha fyfan ska aldrig röka lika mycket igen. Så jag får vänta o se om det blir bättre.
Spoiler: känns lite bättre idag än igår då jag nästan bara satt framför toalettstolen hela natten.

Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Jag röka hasch från morgon till kväll under många år och de få dagar som jag inte röka så blev det alltid som du beskriver.
Första gången jag tog ett längre break efter typ 10år så var det som det sved i röva och klia i ögonen också en svettig avtändning blev det, 18 dagar i sträck är ingenting så var glad att du inte har rökat varje dag i 18år, det går snart över mannen.
PS. Man klarar sig utan skiten

Har inte upplevt ett sved i röven eller kliande ögon fast svettig är jag som fan.

Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Klev av efter dagligrökande i bra många år, mkt större mängder än dig också.
Mitt tips är ta långa promenader, träna samt gå upp i vettig tid även om man inte sovit bra.
Allt handlar om disciplin.
Dessa saker gör att din naturliga hunger kickar igång då CBn hijackar dom systemen när man är på't.

Sen är det alltid värst dag 2-5 typ. Brukar lugna ner sig efter det.
Sen kan tomhet uppstå om man rökt dagarna I ända tidigare och inte ersätter det med nått.

Har själv haft exakt som du beskriver otaliga gånger då jag varit lite av periodare, rökte vansinniga mängder under typ 2-3 veckor. Klev av i 4-5 dagar. Så har det sett ut för mig på senaste. Men nu har jag klivit av i flera månader, tränar och så vidare.

Hehe ett tips är att aldrig bli beroende av något tyngre om du tycker abstinensbesvären från CB är outhärdliga.
Dom är extremt lätta i jämförelse. Men ja kan va jobbigt om man inte är beredd och vet hur man kontrar riktigt.

Som sagt. Bygg upp din naturliga hunger, ditt välmående genom rörelse och träning.
Typ enda som funkar enligt mig.
Och jag har varit där du är säkert 50 gånger senaste åren.
Säger inte att det är att fnysa åt, men lösningen är just att kickstarta dom naturliga sätten man får hunger/blir trött.
Kan kännas tungt till en början, men sen dör man inte av sämre sömn/hunger i några dagar/en vecka.

Så ta det piano, så länge du inte röker igen under längre perioder är det ett ickeproblem.
Men lättare sagt än gjort, därför bara gör det. Börja med promenader!

Fyfan vilket härligt inlägg. Intressant att du oxå upplevde just dessa symptom. Är för jävligt kan jag bara säga. Åt inte i 48 timmar och lyckades ändå spy. Och om så som du säger att cannabis abs typ är som att sluta med kaffe fick mig o känna mindre ångest, tack. Gällande tyngre droger som alkohol (vilket jag uppenbarligen är tursam då jag aldrig gillat alkohol) kommer jag fanimej aldrig fastna för. Cannabis och slätskivlingar. Där går min gräns. Opiater, centralstimmare(hoppa över nikotin) och benz kan dra åt helvete, aldrig att jag rör skiten.
Fast annars ska jag sätta igång med o cjecka din checklista då du ladda upp inlägget med bästa avsikter.
Tack så jävla mycket

Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Brukade också få stora problem med apititen (och sömnen) när jag slutade/tog pauser

Kolhydrater är bra på att ge en stor aptit.

Så ät massa skit, donuts, peanut and jelly rostmackor, brownies, ostkaka, chips you name it

Alla dom där grejorna som man i vanliga fall tar en av och sen inte kan stoppa sig från att ta en till trots att man inte borde

få igång aptiten igen liksom

klarar du inte av att äta fast föda alls så gör du egna milkshakes

mixa vaniljglass, banan, honung, frysta bär

Vid desperation: Sup dig redlös, riktigt packad, sen går du förbi donken och fyllekäkar en jävla massa cheesare. Då får du igång aptiten och snart däckar du pga av fyllan+matkoman

Hahaha. Ska testa på mig med kolhydrater och se hur det går därifrån, tack.
PS. Ingen fylla för mig då bakfylleri är en MARDDRÖM
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in