What the fuck? Jag blir inte klok på detta. Är det två skjutningar? Det talas om att man pepprat en busskur. Farsta och ett annat ställe men vi har kanske missuppfattat och får avvakta lite.
Vi såg tre killar. En såg rädd ut och var på väg därifrån. Två som hade en animerad diskussion om pengar. Jag antog att det rörde sig om drogaffärer. Vi såg en kniv och backade undan och gömde oss i en port. När det lugnat ner sig tittade vi ut och såg en blodpöl på backen. En bit bort satt killen som blivit knivskuren. Han var inte så kaxig längre. Han trodde han skulle dö.
En granne sade att bråket börjat i en pizzeria på Lysviksgatan. Det ryktades också om skjutvapen.
BO,vars namn jag inte tänker nämna, var på väg hem när han blev överfallen av några rånare som under hot försökte tvinga av honom sina hörlurar och mobiltelefon. BO stretade mot och lyckades knocka en av killarna och då flydde resten av gänget.
Olyckligtvis så visste en av rånarfittorna vilken adress som BO bor på och valde att åka och hämta fler kumpaner och en pistol för att hämnas. De lyckades, av okänd anledning, att få BO att lämna sin lägenhet och sedan skjuta honom i axeln.
Källa? BO är lillebror till en av mina goda vänner.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!