• 1
  • 2
2021-10-11, 09:26
Medlem
Som vi alla vet är vita svenskar ett hett villebråd på alla skolor där andelen solbrända överstiger en viss procentsats. Då triggas jaktinstinkten och de rör sig i grupp och kallar killar för svennejävlar och tjejer för svennehoror. Det enda sättet du kan vara safe är om de solbrända ”accepterar” dig.

Som blivande far funderar jag därför på att döpa min vita son till Bror. Det kommer bli kortslutning i deras hjärnor eftersom det är deras vanliga kontaktläte till sina artfränder.

”Ey Bror, allt väl Bror? Do är svensk men inte svenne om do fattar vad jag mennar? Wallah, vi ses imorgon Bror.”

Så ser jag framför mig att konversationen kommer att gå.
Citera
2021-10-11, 09:28
Medlem
massuppfittarens avatar
Varför fega? Döp honom till Mustafa istället.
Citera
2021-10-11, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Varför fega? Döp honom till Mustafa istället.

Vill inte ge honom dåliga förutsättningar på arbetsmarknaden. Vill ha ett stolt svenskt namn som samtidigt är strategiskt.
Citera
2021-10-11, 09:33
Medlem
Ja det är synd att man ska behöva oroa sig för mobbing. Förr kunde man döpa sitt barn till Dick och det var inget mer med det.
Citera
2021-10-11, 09:38
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppskattad
Som vi alla vet är vita svenskar ett hett villebråd på alla skolor där andelen solbrända överstiger en viss procentsats. Då triggas jaktinstinkten och de rör sig i grupp och kallar killar för svennejävlar och tjejer för svennehoror. Det enda sättet du kan vara safe är om de solbrända ”accepterar” dig.

Som blivande far funderar jag därför på att döpa min vita son till Bror. Det kommer bli kortslutning i deras hjärnor eftersom det är deras vanliga kontaktläte till sina artfränder.

”Ey Bror, allt väl Bror? Do är svensk men inte svenne om do fattar vad jag mennar? Wallah, vi ses imorgon Bror.”

Det är inte namnet som avgör om man är svensk eller svenne.
Citera
2021-10-11, 09:40
Medlem
Citat:
Vill inte ge honom dåliga förutsättningar på arbetsmarknaden. Vill ha ett stolt svenskt namn som samtidigt är strategiskt.
När han är i arbetsför ålder finns det fler Mustafa än Magnus..
Citera
2021-10-11, 09:45
Medlem
link71s avatar
Har en kamrat som heter Bror .
De väl ett namn som användes mycket förr ?
Citera
2021-10-11, 09:51
Medlem
MASSAGATTIs avatar
hahaha.. Har en hel del "bruschor" på jobbet och jag sade rill en av turkarna att
Bror är ett svenskt namn..

- Fy fan vad fult... Det var svaret jag fick

Intelligens hos invällarna är ytterst begränsad
Citera
2021-10-11, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Har en kamrat som heter Bror .
De väl ett namn som användes mycket förr ?

Ja, vi har ju bland annat Bror Rexed som genomförde du-reformen. Ett klassiskt svenskt namn som borde gå hem i alla läger.
Citera
2021-10-11, 10:55
Medlem
Dimpens avatar
Nu döper man ju inte någon till ett namn. Dop och namn har inget med varandra att göra. Dock så var det en trådstart som får tummen upp
Citera
2021-10-11, 11:06
Medlem
Mina vänner tänkte döpa sin son till Abbe, jag avrådde dom.
Citera
2021-10-11, 11:14
Medlem
Citat:

Har vänner vars son heter Bror. Absolut inga problem i det sociala sammanhanget. Dock något svårt att uttala i andra delar av världen. Försök säga Bror på engelska tex.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in