Citat:
Ursprungligen postat av
Uncorruptable
Onödigt att skylla på människor som sitter på flashback. Ganska B måste jag säga, då gillar mycket av vad du har att skriva men här tycker jag du är idiot.
Inte många som sitter här sitter i beslutandeställning. Inte jag heller för den delen. Och då är det vårt fel att skiten ser ut som den gör? Right.
Jag menar att det är de gemensamma hållningarna, värderingarna i eran kultur. Om du gör något fel i samhällets ögon i Sverige; då ska du straffas ut från det och du ska inte ha möjlighet att ta dig tillbaka in. Det ska i vartfall inte vara normalfallet, då ska det vara med tydliga stämplar om att du är "föredetta" kriminell/narkoman etc.
Psykologiskt fungerar det bra för den stora gruppen som ser hur den mindre gruppen sliter. Man kan få känna sig lite bättre för Man är iallafall inte en sådan människa som sliter.
Och en sån här ordning med registrering som aldrig försvinner än en del av en stor cocktail saker som leder fram till den enorma arbetslösheten i Sverige. 4e störst i EU.
När jag bodde i Sverige trodde jag att det bara var fel på alla invandrare som bara gick på bidrag, men i jämförelse med Norge så gör man alla invandrare till offer samtidigt som man vill segregera sig från dom och det gör man på många olika sätt även i kultur på arbetslivet. Det är så många trösklar och nyckelhål att passera.
Och från din synpunkt kanske min verkar galen, men det elände jag ser i Sverige idag; det får ni verkligen tacka er själva för.