Citat:
Beror p hur man bor, kan bli rtt mnga timmar i veckan i snitt nr man bor i ett ldre hus, har 2 bilar, cyklar, mopeder till ungarna, grsklippare, garage osv.
Det tar 1 minut att ladda tvttmaskinen, 3 minuter att tmma och hnga den, 10 minuter att sortera ut grejerna till rtt garderob.
Diskmaskin 2 minuter i, 2 minuter ur.
De hr vardagsgrejerna tar inte mnga minuter per dag. Jag vet, fr jag gr dem ocks nmligen.
Tar iof inte a lng tid att f upp en hylla heller...
Det tar 1 minut att ladda tvttmaskinen, 3 minuter att tmma och hnga den, 10 minuter att sortera ut grejerna till rtt garderob.
Diskmaskin 2 minuter i, 2 minuter ur.
De hr vardagsgrejerna tar inte mnga minuter per dag. Jag vet, fr jag gr dem ocks nmligen.
Tar iof inte a lng tid att f upp en hylla heller...
Tycker nog du ska ta tid p de dr uppgifterna, lter inte som helt rimliga uppskattningar. Men sen r ju det dr bara en brkdel av hushllsarbetet i en barnfamilj.
Dock s kan jag vara med p att bor man i ett redigt renoveringsobjekt med stora och svra grejer att fixa och familjen faktiskt behver ett flertal fordon, och det r mannen som fixar bde renovering och fordon ensam, s kan jag vara med p att det kan vga upp hushllsarbetet och att det kan g jmnt ut.
Men det r ju en mycket liten del av de svenska hushllen som lever s. ca 40% av hushllen bor i smhus (villa). Av dem r det rimligtvis en majoritet som bor i hus i hyggligt skick och/eller tar in hantverkare fr allt strre som behvs gras. I storstderna finns det mnga hushll utan bil. Men ven i hushllen med bil r det ofta EN bil och nr det r en bil i familjen s r det oftast mannens bil, som han kr till jobbet medan kvinnan ker kollektivt eller cyklar. Sen fr vl hon gldje av den ibland nd, men det blir lite orimligt att tycka att han gr sin del genom att pyssla om sin bil som han anvnder och som hon aldrig haft om inte de levt ihop.