2021-10-09, 22:28
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Skabbigt namn, nst in till barnmisshandel att dpa ngon till det i ett nordiskt land, men kan du leva med det s kr p.
Citera
2021-10-09, 22:28
Medlem
solhatts avatar
Den enda jag knner som heter s r en amerikansk kollega som r bde trevlig och duktig.
Citera
2021-10-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Ett svenskt gossebarn vid namn Brian, hur reagerar ni? Jag vill dpa min framtida son efter Brian Jones, frn Rolling Stones d han har varit en stor frebild fr mig.

Mste uttalas med engelsk accent.. det r lite negativt.
Citera
2021-10-09, 23:03
Medlem
dragonslayer1339s avatar
tnker direkt p en WT psykopat som misshandlar och lser in sin fru, r det en sdan sn du vill ha s go for it.
Hll oss uppdaterade frhoppningsvis har jag fel.
Citera
2021-10-09, 23:44
Medlem
DeValeras avatar
Nu vet jag inte om namnet anvnds i strre utstrckning i Danmark, men de hade en fotbollsspelare med detta namnet p 90-talet. Kanske r det ocks ett danskt namn. Brian lter lite danskt, engelsmnnen stavar vl namnet Bryan annars?
Citera
2021-10-10, 08:12
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Om man vljer stavningen Brajjan tycker jag det r ett ganska fint namn.
Citera
2021-10-10, 12:11
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nu vet jag inte om namnet anvnds i strre utstrckning i Danmark, men de hade en fotbollsspelare med detta namnet p 90-talet. Kanske r det ocks ett danskt namn. Brian lter lite danskt, engelsmnnen stavar vl namnet Bryan annars?

Hr p Flashback har jag ftt lra mig att i just Danmark r namnet Brian vldigt starkt WT-kodad. Det finns till och med ett begrepp, briantyp, fr att beskriva srskilt sluskiga herrar.

Till TS: stt det som mellannamn istllet och ge han ett normalt tilltalsnamn.
Citera
2021-10-10, 12:13
Medlem
Jag har trffat en del amerikaner som heter det. Men dom har alltid varit Latinos.
Det finns skert Caucasians som heter det ocks
Citera
2021-10-12, 15:31
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Lter som vilket importerat namn som helst. Lite mer ovanligt n Josef eller David. Riktigt svenska namn som Einar eller Folke r nstan utdda, s det r knappast konstigare att vlja ett anglosaxiskt namn n ett "vanligt" judiskt namn som dessutom uttalas fel.

Utdda? Finns en unge p grden dr jag bor som heter Folke, samt jag att jag hrt det ropas p nrmaste frskolan. Har ven hrt det ropas Gunnar, Olaf, Sixten osv. Knner till flera mini Einar och s gott som alla bekantas pojkbarn heter ngot "gubbnamn". Bor du i ett vldigt WT-omrde dr alla ungar heter Kevin?
Citera
2021-10-12, 15:58
Medlem
Varfr inte del av ett dubbelnamn? Nils-Brian lter fint.
Citera
2021-10-12, 16:02
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Utdda? Finns en unge p grden dr jag bor som heter Folke, samt jag att jag hrt det ropas p nrmaste frskolan. Har ven hrt det ropas Gunnar, Olaf, Sixten osv. Knner till flera mini Einar och s gott som alla bekantas pojkbarn heter ngot "gubbnamn". Bor du i ett vldigt WT-omrde dr alla ungar heter Kevin?
Mycket trevligt att hra att svenska namn r p modet igen! Jag str fast vid att namnet "Brian" inte r konstigare n ngot annat icke-svenskt namn, vilket var mitt argument.

Jag bor inte i Sverige s jag tror nog att frgan om vad grannbarnen heter r rtt s irrelevant.
Citera
2021-10-12, 16:19
Medlem
hemlighemligssons avatar
Jag gillart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in