Citat:
Ursprungligen postat av
estone
Trodde det samma om dig. Men i denna tråden är det som i alla andra trådar. Mina frågor förblir obesvarade. Det är den kognitiva dissonansen som sätter in?Jag har funderat på att märka mina frågor med ett nummer. Så jag kan påminna er om att svara mig, men det kvittar. Är ni inte intresserade av svar. Så är det så.
Jag har nu kollat igenom hela vår konversation i denna tråden och det enda jag kan se som jag bara delvis svarat på är ditt inlägg nummer #552.
Du skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av
estone
Du vet att amerikanska staten har haft program för detta och det har fungerat. Detta efter att de insåg att Ryssland hade det. Jag vet inte eller kan säga varken bu eller bå. Men det är från bra källor, så varför skulle det inte kunna vara så.
Jag undrar också om du har jobbat något på att själv få någon upplevelse? Typ prova slagruta, det har jag provat och det funkade för mig. Sen kan man prova annat, besöka hemsökta platser.
Många jobbar hårt på att vilja ha det så att det som är övernaturligt är fel. Och att vi lever i en väldigt fysisk värld. Men vet vi att det är så?
Först skriver du om "remote viewing" och att amerikanska staten haft program som fungerat och varför det inte skulle kunna vara så?
Du har dock inget frågetecken så det är lätt att missa men jag tar upp det jag tror om begreppet när besvarar dig.
Sen frågar du om jag själv jobbat på att få någon "upplevelse" och det är väl egentligen det enda i vår historik som jag kan hitta som jag inte utvecklat kring. Finns det något annat så får du ta upp det i ditt svar men att du anmärker så kraftigt kring enbart detta förstår jag inte.
Att jag inte tar upp det som ett direkt svar kan ju i alla fall ge en antydan till att jag inte själv provat på att få någon "upplevelse". Jag skriver dock att jag upplevt ideomotoreffekten (samma som med slagruta) med hjälp av pendel så delvis har jag svarat på frågan.
Och nej, jag har inte besökt det som kallas för hemsökta platser. Detta då jag inte tror att det skulle ge mig något och för att jag inte har obegränsat med tid. Vetenskapsmän med riktiga instrument (och då menar jag inte "spökjägare") undersöker verkligheten varje dag extremt mycket mer noggrant än spökjägare någonsin skulle kunna göra.
Du avslutar inlägget med den öppna och möjligt retoriska frågan ifall vi vet att det är så?
Och svaret är ju givetvis nej, det går inte säga med säkerhet men man får helt enkelt följa evidensen.
Så jag har svarat eller delvis svarat på alla dina frågor förutom den om hemsöka platser. Alltså en missad fråga av väldigt många besvarade... Kanske du blandar ihop mig med någon annan?