2021-11-12, 19:33
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
"Definitive edition"

Ett axplock.

Citat:
IGN staff members have come across visual glitches with player models, repeated problems with cutscenes (primarily where the world around the scene continues as normal, even causing cutscene actors to be pushed out of shot), and suffered from corrupted save data.

Citat:
Character models in particular have become the butt of social media jokes, with many seeing new models as downgrades on their much older originals:

https://twitter.com/Saltiest_Gaming/...master-offline

Citat:
Primarily due to technical concerns, the original games used fog effects to mask their worlds – with modern tech, this no longer needs to be done, but many have pointed out that simply being able to see the full extent of each open world with no atmospheric effects is odd rather than impressive:
https://twitter.com/ultrabrilliant/s...master-offline

Citat:
Heavy rain is rendered as almost entirely opaque, meaning that in-game storms can cause the game to become incredibly hard to navigate. Some players have reported simply having to stop playing the game and waiting for rain to pass before continuing.

https://twitter.com/psdadepressao?re...master-offline

Usel Switch version
Citat:
Players have complained about lower-than-expected resolution, an unexpected visual downgrade from other console editions, egregious pop-in, and long loading times.

By far the most recurring issue for players, however, is performance, with many players reporting wildly fluctuating framerates – including IGN's Destin Legarie:

PC version inte ens spelbar

Citat:
On PC, Rockstar has removed the game from sale while its Rockstar Games Launcher service undergoes maintenance. The problem is that, despite being single player games, the Launcher is required to boot the GTA Trilogy (and other Rockstar PC games) in the first place. The upshot is that, at time of writing, PC players have been unable to play the GTA Trilogy for around 17 hours, with no estimate given for when the issue might be fixed.

Mer
Citat:
Other players have complained about changes to the games' original environments, which even appear to include typos and misreadings of the original game content.

Denna remaster är allt som är fel med dagens spelutvecklare. Det här är Cyberpunk nivå. Man tillät inga recensioner innan launch. Precis som ett visst CD project red med Cyberpunks old gen versioner. Sen tog man bort de billigare, och bättre fungerande versionerna för att tvinga folk att köpa en dyrare och sämre version.

Rockstar har gått från en av de bästa, till en av de sämsta i industrin. Men folk köper det, så på sätt är dom ekonomiska vinnare. Man utnyttjar alla gaming cucks där ute.
Citera
2021-11-12, 21:05
Medlem
Elementarts avatar
Det är trist att det har blivit så här i spelbranschen, alldeles för många spel som släpps halvfärdiga som ska buggtestas utav köparna och patchas i efterhand. Och kvalitén på merparten av alla remakes och remasters idag är ju undermåttlig, utvecklare verkar inte ens bry sig så längre. Switch har ju fått utstå med många halvdanna portningar och ändå förväntar sig utgivarna att man ska köpa spelet. Det är nästan heller ingen idé att förboka spel heller längre innan man har läst recensioner.
Citera
2021-11-12, 21:15
Själv har jag inte spelat en sekund sedan jag köpte spelet. Det vägrar ladda klart och åkte jag iväg till jobbet och lämnade konsolen på så har den låst sig i väntan på strömsparläge när jag kommer hem. 3an är fullt nedladdad men vägrar starta. Får väl åka och köpa ett PS5 imorgon om det finns inne. Denna helg gick från bäst till sorglig. Så just nu har jag kastat ut 600kr på ingenting.
Citera
2021-11-12, 21:42
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
"Definitive edition"

Ett axplock.

https://twitter.com/Saltiest_Gaming/...master-offline

https://twitter.com/ultrabrilliant/s...master-offline

https://twitter.com/psdadepressao?re...master-offline

Usel Switch version

PC version inte ens spelbar

Mer

Denna remaster är allt som är fel med dagens spelutvecklare. Det här är Cyberpunk nivå. Man tillät inga recensioner innan launch. Precis som ett visst CD project red med Cyberpunks old gen versioner. Sen tog man bort de billigare, och bättre fungerande versionerna för att tvinga folk att köpa en dyrare och sämre version.

Rockstar har gått från en av de bästa, till en av de sämsta i industrin. Men folk köper det, så på sätt är dom ekonomiska vinnare. Man utnyttjar alla gaming cucks där ute.

Och enligt ett par stjärnor här i tråden ser spelet bra ut, det är meningen att det ska vara så. Om man faktiskt anstränger sig och gör ett spel som håller dagens grafiska standard förstör man ju känslan från originalspelet (som om skiten de släppte inte gör det)
Citera
2021-11-12, 22:21
Nähä, PS5an finns inte att köpa. Och ett Xbox kommer inte på tal. Önskar er ett fortsatt gott år med härliga Definitive Edition. Jag får hålla mig till Liberty City Stories på plattan tills vidare och vara avundsjuk på er bittra gamers som får uppleva den ultimata euforin, även fast det är bortkastat på otacksamma svin. Rip min PS4. Vi ses nästa år med nya tag. Håll flaggan högt och var inte så gnälliga. Här är ett klipp som förklarar hur grymt snyggt spelen är: https://youtu.be/k8xxxyppTRQ
Citera
2021-11-12, 23:48
Medlem
SnilleFixs avatar
Hur fan kan dom ens släppa den här skiten? Ser ju degenerat ut. Hur fan kan ens Rockstargames tillåta att dom släpper den här smörjan - dom pissar ju för fan på sitt eget verk (det är väl inte samma folk där längre som jobbar antar jag...). Jag kommer inte köpa den här skiten, bara för att markera - och gta5 på ps5:an kan dom glömma också!

Om dom forsätter så här och fittar sig, kommer dom gå samma öde som CD Projekt RED med deras jävla Cyberfail/punk.
Senast redigerad av SnilleFix 2021-11-12 kl. 23:56.
Citera
2021-11-13, 08:38
Medlem
Som sagt, detta är en remaster, inte remake, så jag förväntade mig i stort sett en grafisk uppdatering +vissa spelmekaniska uppdateringar.

På sina håll och kanter ser det hyfsat bra ut, men man ser också hur lite jobb Rockstar lagt ner. Känns mer och mer som ett lökigt hafsjobb/cash grab från deras sida.

Felstavade skyltar, diverse grafiska buggar, det extremt fula regnet osv.

Också, längre draw distance i gamla spel betyder inte att det blir snyggare. Trots längre draw distance är pop upsen mycket synliga och närvarande, precis som i originalen. Hoppades att de skulle fixat det iom. bättre hårdvara 2021. Längre draw distance gör också att dessa 20 år gamla kartor känns ännu mindre (speciellt SA), då "dimman" har försvunnit.

Rockstar har verkligen gått ner sig efter GTA 5/RDR 2, de försöker inte ens längre.

2 av 5, knappt. Vänta tills det reas ut billigt om ni vill spela gamla trilogin i "ny" tappning.

OffT:
Min högsta önskan är att folk slutar spela GTA online så Rockstar får försöka rycka upp sig igen. Sålänge folk spelar GTA online-skiten kommer det att se ut såhär från Rockstars sida. Zero-effort.
Citera
2021-11-13, 11:23
Medlem
FoxHounds avatar
Va sugen på detta men bara läst skit. Vad håller rockstar på med? Dom brukade stå för kvalitet
Citera
2021-11-13, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkottStolp1
JAllra bäst vore om jag kunde spela originalen genom mitt gamla ps2, men bilden som blir när man kopplar upp det till moderna skärmar är förfärlig, så tills jag inte hittar ett sätt att förbättra bilden så får det tyvärr bli remastrarna för mig.

Köp dig en tjock-TV eller dra åtminstone ner "sharpening" så du inte får lysande kanter runt allt.
Citera
2021-11-13, 12:15
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Och enligt ett par stjärnor här i tråden ser spelet bra ut, det är meningen att det ska vara så. Om man faktiskt anstränger sig och gör ett spel som håller dagens grafiska standard förstör man ju känslan från originalspelet (som om skiten de släppte inte gör det)
Nu var det ju dock så att inget i marknadsmaterialet såg särskilt dåligt ut. Det som upptäckts i efterhand har ju dykt upp efter att spelet kommit ut.

Jag står fortfarande fast vid att det som visades upp innan releasen såg bra ut. Det som kommit i efterhand är givetvis en katastrof.
Citera
2021-11-13, 14:41
Medlem
Studsbolls avatar
Jaha. Detta blev exakt som förväntat. Eller kanske t o m lite sämre. Jag anser att spelen är bättre i original om man bortser från de begränsningar i grafik det innebär; detta är väldigt gamla titlar. Att komma på att ta 600 kr för skiten är fräckt och löjligt. Ska bli intressant att se hur bra det säljer.
Citera
2021-11-13, 15:15
Intressant kritisk video av Darkviperau https://youtu.be/xOgFz6ZcjX8

Blir genuint ledsen. Dock är detta detaljer som jag aldrig skulle upptäckt tror jag. Det enda felet som Rockstar gjort, enligt vad jag kan se, är att de tagit bort originaltrilogin. Och det är ju faktiskt inte så bara. Själv har jag beställt en ny tv och en konsol enbart för att lira denna remaster, så jag är gladeligen investerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in