Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2021-10-15, 22:26
  #61
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Framförallt måste vi som män visa våra söner vad det innebär att vara man och inte tillåta att moderns känsloregister blir deras rättesnöre. Rätt och fel, vad arbete innebär, vikten av utbildning, vikten av att vara stark både psykiskt och fysiskt osv. Barn gör oftast som vi gör, inte som vi säger.

Vi fäder måste undervisa våra barn, eftersom de vansinnigheter som dagens förskola/skola indoktrinerar våra barn med är förödande och vaggar in barnen i en politisk verklighet som inte existerar utanför skolans väggar. Det är våra barn, inte statens barn. Tyvärr är det få som inser detta. Det är en ond cirkel som pågått i över 50 år.

Dagens marxistiska samhälle är männens fiende nr1. De vill ha oroliga, svaga och rädda beta-män som lyder maktelitens minsta vink. De kommer inte lyfta ett finger för att ändra den inslagna vägen.

Vi som uppfostrar våra barn är inte perfekta, vi gör många fel. Men vi skapar tusenfalt bättre förutsättningar för våra barn att klara vuxenlivet än vad kvinno-männen gör. Risken att våra barn slutar som oroliga och söndertrasade känslomiffon, är betydligt lägre.

Att inte uppfostra sina barn till att fungera i vuxenvärlden så som naturen avsett, är ett svek.
Du har helt rätt! Så är det.
Citera
2021-10-15, 22:28
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Tjena Flashback

Nu har jag funderat länge på detta och bestämde mig för att starta en tråd. En tråd där vi löser ett av framtidens större problem, tillsammans!

Män "domineras" av kvinnor nuförtiden, kvinnan har tagit hans plats. Hon är stark och självständig och kör över mannen, men männen har utvecklats som "försiktiga, rädda, osäkra och typiska okejsägare". Vad ska vi göra? Den här utvecklingen är en nedgången spiral, vi måste rädda framtiden!

Männen har blivit veka, vart är vikingasinnet? Styrkan, modet, självständigheten?

Jag har lite egna teorier men vill höra er säga vad ni tror att det beror på och vad det finns för lösningar för det här är inte bara ett problem, det är ett PROBLEM. Hur tycker ni att mammor och pappor ska uppfostra sina söner för att dom inte ska bli veka/känsliga/rädda och få en massa psykiska problem? Vi behöver mentalt starka och intelligenta och modiga män för framtiden. Ge era bästa tips!

Vänligen, diskutera!
Det löser sig av sig självt, i alla fall vad en del av er män påstår.
Citera
2021-10-16, 05:31
  #63
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det var väl ingen dålig idé? Låter sunt. Varför vill man att någon annan ska uppfostra ens ungar? Är inte det lite sjukt? Om vi bortser från mamman alltså. Ska fritidsläraren Annette uppfostra min framtida son? Då föredrar jag faktiskt att pappan gör det. Fan vet jag vad Annette har för problem med sig själv liksom. Det är inte alla som är pedagogiska eller har en bra moral.

Barn blir traumatiserade lätt i en så ung och sårbar ålder. Tror det är bra för barnen att spendera mer tid med sina föräldrar under sin uppväxt. Det är förmodligen också så dom blir tryggare när dom väl växer upp.
Självklart är det sjukt att "fritidsläraren Anette ska uppfostra din son". Det är bättre att du gör det i sådana fall, men har pojken en mor som dessutom är första anknytningsperson är det bästa att hon fostrar pojken till dess att han är stor nog. Någon måste försörja familjen, och kvinnor blir inte bra mödrar av att ha arbetet att tänka på under barnafödar/ småbarnsåren. Läs gärna mina tidigare inlägg i tråden!
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Är det verkligen så?

Jag menar..har en man inte varit ett barn själv en gång i tiden? Tror det är väldigt individuellt.
Nej det är inte individuellt. 6- årsverksamheten (förskoleklass) är inte heltid. Du kanske tänker på dagis/ förskola?
Citera
2021-10-26, 16:37
  #64
Medlem
--corys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Tjena Flashback

Nu har jag funderat länge på detta och bestämde mig för att starta en tråd. En tråd där vi löser ett av framtidens större problem, tillsammans!

Män "domineras" av kvinnor nuförtiden, kvinnan har tagit hans plats. Hon är stark och självständig och kör över mannen, men männen har utvecklats som "försiktiga, rädda, osäkra och typiska okejsägare". Vad ska vi göra? Den här utvecklingen är en nedgången spiral, vi måste rädda framtiden!

Männen har blivit veka, vart är vikingasinnet? Styrkan, modet, självständigheten?

Jag har lite egna teorier men vill höra er säga vad ni tror att det beror på och vad det finns för lösningar för det här är inte bara ett problem, det är ett PROBLEM. Hur tycker ni att mammor och pappor ska uppfostra sina söner för att dom inte ska bli veka/känsliga/rädda och få en massa psykiska problem? Vi behöver mentalt starka och intelligenta och modiga män för framtiden. Ge era bästa tips!

Vänligen, diskutera!
Av sin far, med separat egentid ifrån modern. Mycket kött som mat också. Pappan bör ha hobbyer som gym eller jakt.
Citera
2021-10-26, 16:43
  #65
Avstängd
styckets avatar
Lära unga män vad det egentligen innebär att vara man.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback