Citat:
Ursprungligen postat av
MZW
Det här är en person som anser att ”gnäll inte ifall du inte gör något åt det själv”, vilket gör att han nu tänker att jag själv hör inte av mig, så varför ska han. Stolthet. Trots 20 års vänskap.
Handlar inte om att vi växt ifrån varandra eller vips lever olika liv. Däremot blir man ju själv bara äldre och lär sig värdera och prioritera sådant som ger energi snarare än tar.
Tycker väl bara det är segt att en relation kan vara i ett sådant dödläge.
Jag vet också med enorm erfarenhet att det inte går att ge denna person feedback eller kritik då han bara slänger tillbaka eller helt stänger av och backar.
I övrigt skrev någon att en nick på stan säger det mesta. Det var i förbifarten på ett större evenemang där vi sågs på avstånd och var påväg mot olika håll.
Däremot störande nog är jag också 110% säker på att skriver man imorgon exempelvis ”Hej, läget?” så svarar han som om inget hänt. Skulle jag skriva och fråga varför han inte skrivit så kommer han bara slänga det tillbaka. Förutsägbar.
1. Grattis att du vet exakt hur han tänker, är du medial?
2. Varför gnäller du och inte gör något själv?
3. Du kanske inte är så skön att hänga med?
4.
Hur gav du kritik? Om det gjordes på ett nedlåtande sätt, och inte som en vän, är det inte konstigt att den studsade tillbaka.
5. Brukar han kritisera dig?