2021-10-07, 07:46
Medlem
Lägg inte så stor vikt vid det. Han kanske inte orkar snacka och umgås när han mår dåligt eller är stressad. Det betyder inte att han inte gillar dig som kompis, utan han kanske vill skydda dig mot sin dåliga sida.
Citera
2021-10-07, 08:18
Medlem
Facades avatar
Jag förstår dig TS.
Haft flertal sådana kompisar och det är en anledning varför jag ej har dom längre.
En vuxen man skall givetvis klara av att ta tag i saker och kunna höra av sig på eget bevåg, kan denne inte det så är det inte av intresse för mig.
Sedan har jag många kompisar som jag hör av Max 1 gång per år men så är det ju ibland.
Citera
2021-10-07, 09:41
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Jag förstår dig TS.
Haft flertal sådana kompisar och det är en anledning varför jag ej har dom längre.
En vuxen man skall givetvis klara av att ta tag i saker och kunna höra av sig på eget bevåg, kan denne inte det så är det inte av intresse för mig.
Sedan har jag många kompisar som jag hör av Max 1 gång per år men så är det ju ibland.

Japp men då är det ömsesidigt och man vet att polaren tänker på en ibland.
Citera
2021-10-07, 09:44
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANewWayToSayHooray
Japp men då är det ömsesidigt och man vet att polaren tänker på en ibland.

Javisst, det är helt OK för mig.
Vi vet var vi har varandra och är på samma nivå båda två.
Citera
2021-10-07, 10:33
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Lägg inte så stor vikt vid det. Han kanske inte orkar snacka och umgås när han mår dåligt eller är stressad. Det betyder inte att han inte gillar dig som kompis, utan han kanske vill skydda dig mot sin dåliga sida.
Eller,som jag...gillar inte att tala i telefonen,det är för mig en liten tröskel att gå över varje gång jag ska ringa någonstans..
Gillar det inte helt enkelt..
Citera
2021-10-08, 07:54
Medlem
Corona-Chans avatar
Någon gång blir man less om det ska pratas varje dag, inte konstigt alls.

Vill du snacka med han? Ring som vanligt och prata då.

Alla har sina familjer och är upptagna med sina liv större delen av tiden och då blir det som det blir, det går inte att hålla alla relationer i full fart.
Vissa vänner kanske man bara umgås med sporadiskt och ibland med flera år emellan men vi är lika bra vänner som senast. Vi har bara inte tid och möjlighet att umgås eller att prata hela tiden.
Citera
2021-10-12, 17:27
Medlem
Fyllde år nu i helgen som var. Inte ens då skrev han. Inte ett ljud.

Är det också normalt? Vi som snackat dagligen och känt varandra sedan barnsben?
Citera
2021-10-12, 17:39
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Det här är en person som anser att ”gnäll inte ifall du inte gör något åt det själv”, vilket gör att han nu tänker att jag själv hör inte av mig, så varför ska han. Stolthet. Trots 20 års vänskap.

Handlar inte om att vi växt ifrån varandra eller vips lever olika liv. Däremot blir man ju själv bara äldre och lär sig värdera och prioritera sådant som ger energi snarare än tar.

Tycker väl bara det är segt att en relation kan vara i ett sådant dödläge.

Jag vet också med enorm erfarenhet att det inte går att ge denna person feedback eller kritik då han bara slänger tillbaka eller helt stänger av och backar.

I övrigt skrev någon att en nick på stan säger det mesta. Det var i förbifarten på ett större evenemang där vi sågs på avstånd och var påväg mot olika håll.

Däremot störande nog är jag också 110% säker på att skriver man imorgon exempelvis ”Hej, läget?” så svarar han som om inget hänt. Skulle jag skriva och fråga varför han inte skrivit så kommer han bara slänga det tillbaka. Förutsägbar.

1. Grattis att du vet exakt hur han tänker, är du medial?

2. Varför gnäller du och inte gör något själv?

3. Du kanske inte är så skön att hänga med?

4. Hur gav du kritik? Om det gjordes på ett nedlåtande sätt, och inte som en vän, är det inte konstigt att den studsade tillbaka.

5. Brukar han kritisera dig?
Citera
2021-10-12, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
1. Grattis att du vet exakt hur han tänker, är du medial?

2. Varför gnäller du och inte gör något själv?

3. Du kanske inte är så skön att hänga med?

4. Hur gav du kritik? Om det gjordes på ett nedlåtande sätt, och inte som en vän, är det inte konstigt att den studsade tillbaka.

5. Brukar han kritisera dig?

Har redan sammanfattat vår relation i tråden, hur det sett ut genom åren samt att detta som nämnt är min barndomsvän och en av dom närmsta jag har i mitt liv sedan 20 år tillbaka, så jag känner honom mao rätt bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in