• 1
  • 2
2021-10-06, 18:18
Medlem
Hej jag tjänar 70k brutto alltså 46k netto. Jag vill leasa en ferrari för 20k i månaden för skojs. Har jag råd med detta eller är det en för dyr bil för någon med min inkomst? Ferrari är en rolig leksak, iallafall ett par år.
Citera
2021-10-06, 18:24
Medlem
BENZOMOORs avatar
Beror väl på dina övriga kostnader......
Citera
2021-10-06, 18:24
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataModeraterna
Hej jag tjänar 70k brutto alltså 46k netto. Jag vill leasa en ferrari för 20k i månaden för skojs. Har jag råd med detta eller är det en för dyr bil för någon med min inkomst? Ferrari är en rolig leksak, iallafall ett par år.

hur tänkte du att vi ska svara på det.. har du 26 lax kvar så hänger ju allt på dina övriga kostnader.. boende.. mat.. livet i övrigt och sprarande är en ganska viktig del i din kalkyl.. om du kan plus och minus så borde du kunna svara på frågan själv.
Citera
2021-10-06, 18:25
Medlem
Låter som en bra plan, livet är för kort för att investera pengarna i en trygg framtid. Köp en Philippe Patek på avbetalning också, så du kan visa upp din framgång som Ghetto-rapparna gör!
Citera
2021-10-06, 18:28
Medlem
Deckard-Cains avatar
Det låter idiotiskt om du frågar mig.
Du har inte ekonomin till det.
Citera
2021-10-06, 18:28
Medlem
14kaptenen88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Låter som en bra plan, livet är för kort för att investera pengarna i en trygg framtid. Köp en Philippe Patek på avbetalning också, så du kan visa upp din framgång som Ghetto-rapparna gör!
Exakt.
Går inte att glida leasad Ferrari utan en Patek Philippe och tio guldkedjor runt halsen och armarna.
Citera
2021-10-06, 18:29
Avstängd
Citat:

Finns det garage vid studentboenden där du bor?
Citera
2021-10-06, 18:35
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:

Handlar väl om vad du prioriterar..

Spontant känns det som att du bör ligga på den dubbla lönen för att "axla" en bil i Ferraris prisklass...
Citera
2021-10-06, 18:40
Medlem
Farbaute666s avatar
Varför vill du leasa i en hel månad och inte bara hyra för några dagar? I Baltikum är det här ett vanligt fenomen, killar som egentligen inte har råd hyr en lyxbil i en vecka, träffar en gold-digger, de bygger en "relation", sedan får han väl problem med firman och tvingas sälja bilen (official story...).
Citera
2021-10-06, 18:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Varför vill du leasa i en hel månad och inte bara hyra för några dagar? I Baltikum är det här ett vanligt fenomen, killar som egentligen inte har råd hyr en lyxbil i en vecka, träffar en gold-digger, de bygger en "relation", sedan får han väl problem med firman och tvingas sälja bilen (official story...).

Han vill leasa i ett par år....
Citera
2021-10-06, 19:38
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Han vill leasa i ett par år....
Ojoj... Ja, ja, det är väl hans pengar. Har han de så kan han väl göra så, men i hans ställe skulle jag nog hellre ha investerat i åtminstone en Brf-lägenhet.
Citera
2021-10-07, 08:22
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:

Om du hade investerat pengarna så hade haft ca 530.000 SEK på 2 år. Som du förstår är din plan inget vidare rent ekonomiskt. Detta räknat på 20.000 SEk per månad, men du kommer behöva lägga ännu mer pengar på bilen, räkna med minst 25.000 SEK månad med alla extra utgifter, speciellt förvaringen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in