2021-10-06, 13:33
Medlem
Har endast Swedbank och ingen kreditkort. Funderar på byta bank. Har kollat upp och sökt bästa banken så är Länsförsäkringar på första plats hos de flesta sajter.

Vad har ni för erfarenhet utav LF som bank? Har de bättre förmåner än andra etc? Bättre priser? Såg även att de har lägst ränta på bolån så kanske bra ha åtanke när man ska köpa bostad i framtiden.

Sen tänkte jag också skaffa en kredikort endast använda i kris eller nödläge, hade velat ha AMEX gold metallkortet men månadspriset är ett skämt. Revolt har också metallkort, men för vem är revolt kortet? Verkar som det är för de som oftast är i behov av växla pengar?

Hjälp mig här, tack!
Citera
2021-10-06, 14:47
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Har endast Swedbank och ingen kreditkort. Funderar på byta bank. Har kollat upp och sökt bästa banken så är Länsförsäkringar på första plats hos de flesta sajter.

Vad har ni för erfarenhet utav LF som bank? Har de bättre förmåner än andra etc? Bättre priser? Såg även att de har lägst ränta på bolån så kanske bra ha åtanke när man ska köpa bostad i framtiden.

Sen tänkte jag också skaffa en kredikort endast använda i kris eller nödläge, hade velat ha AMEX gold metallkortet men månadspriset är ett skämt. Revolt har också metallkort, men för vem är revolt kortet? Verkar som det är för de som oftast är i behov av växla pengar?

Hjälp mig här, tack!

130kr/ månaden är väll inget att tjafsa om
Citera
2021-10-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
130kr/ månaden är väll inget att tjafsa om

Vad av dem?
Citera
2021-10-06, 15:22
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Vad av dem?

Amex guld
Citera
2021-10-06, 15:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Amex guld

Står 175 kr i månaden på Amex hemsida.
Citera
2021-10-08, 16:43
Medlem
Citat:

Hjälp mig här, tack!
Har LF för betalningar och försäkringar och det funkar bra, inget direkt att klaga på. Helt ok app och web för att sköta betalningar. Fördelen med att ha försäkringar där också är att man får ganska bra rabatt på dem om man är guldkund (upp till 25 % beroende på vilket LF-bolag man tillhör). Eftersom LF är kundägt brukar man också kunna få ytterligare lite pengar tillbaka per år i återbäring som försäkringskund. Brukar åtminstone kompensera för årsavgiften för banken som är på 275 kr/år.

Kan inte säga något om LFs bolånerbjudande eftersom jag har mitt bolån i en annan bank. När jag tog mitt bolån så låg de dock inte så bra till med räntan. Jag använder heller inte LF för sparande (förutom minimikravet på 500 kr/mån för att nå upp till guldkund-status) men av det lilla jag varit inne på de sidorna så är de väl på ungefär samma nivå som storbankerna, dvs. långt efter Avanza och Nordnet. Duger till att månadsspara i någon fond men inte mycket mer.

Kreditkort: Är metallkort nödvändigt för att kunna flasha på krogen eller? Annars låter det lite dumt att välja kort efter vilket material det är på det själva kortet... Bättre att välja kort efter kostnad och förmåner. I synnerhet om det nu bara ska vara ett reservkort låter det dumt att välja ett med års/månadsavgift. Själv har jag Komplett Banks kreditkort plus ett av bensinbolagens kort. Båda är avgiftsfria samt ger bonus på köp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in