2021-10-05, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Så att ETT bolag har fullkomlig monopol på media, läkemedel och internet som de utan problem kan skapa ett problem (pandemi) och erbjuda en lösning (vaccin, flera gånger per år) är långsökt?
Ja, att bara påstå det för att det känns misstänkt räcker ju inte.
Citera
2021-10-05, 14:39
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Näman lär sig inte mkt genom tv. Men massor av människor i världen har en ordentlig utbildning.

Varav 3 jobbar på Pfizer och erkänner att deras (Pfizer) motiv är pengar.

Vad ger mest pengar, flera årliga sprutor i resten av ditt liv. Eller kroppens egna immunförsvar?

Jag kan säga såhär, mina investeringar i Pfizer och Moderna (AZ not so much) har säkrat min pension.
Senast redigerad av Daniel501 2021-10-05 kl. 14:42.
Citera
2021-10-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otur2
Att Pfizers forskare påtalar att en utredning startats gällande kopplingen till myocarditis kan däremot visa att vaccinet är dåligt.
Det är känt att vaccin generellt och även Covid-vaccin kan medföra biverkningar. När det gäller Covid-vaccinen är biverkningarna såpass ovanliga att den rimliga bedömningen att göra, både för stater och enskilda människor, är att ta vaccinet trots risken. Eftersom risken att bli smittad och bli allvarligt sjuk i Covid, är en större risk. Detta förhållande är påvisat vetenskapligt, annars hade de inte fortsatt vaccinera folk nu.
Citera
2021-10-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otur2
Du för en pseudodebatt hela tiden. Gör din egna bedömning vad gäller filmen.
Jag kommer inte se era antivaxxer-klipp, det händer inte. Sammanfatta argumenten här i tråden - med källhänvisningar (dvs följ Flashbacks regler) eller håll käften.
Citera
2021-10-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är känt att vaccin generellt och även Covid-vaccin kan medföra biverkningar. När det gäller Covid-vaccinen är biverkningarna såpass ovanliga att den rimliga bedömningen att göra, både för stater och enskilda människor, är att ta vaccinet trots risken. Eftersom risken att bli smittad och bli allvarligt sjuk i Covid, är en större risk. Detta förhållande är påvisat vetenskapligt, annars hade de inte fortsatt vaccinera folk nu.
Du har fel, vi befinner oss i en läkemedelsprövning.

”Samtliga coronavacciner har ett villkorat godkännande. Läkemedelsföretagen har fram till årsskiftet 2022/2023 på sig att visa att vaccinerna håller vad de lovat. Det innebär att vi befinner oss i en fas 3-studie i en läkemedelsprövning. Vad gäller säkerhetsdata har vi endast en begränsad mängd korttidsdata och inga långtidsdata för vuxna. Dessutom används en ny teknologi, mRNA-vaccin, som aldrig tidigare godkänts för användning på människa. De vaccin som nu används i stor skala kanske inte ens blir godkända i slutändan.”
Citera
2021-10-05, 14:47
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary

Jag skulle säga att risken är värd att ta för personer över 70 år eller personer som på annat sätt befinner sig i riskgrupp för Covid. För andra skulle jag inte vilja påstå att det är värt risken med ett outforskat vaccin. Jag förstår inte hur man tänker när man säger som du gör, det är inte ebola vi har att göra med här.
Citera
2021-10-05, 14:47
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Så vill man bota/förhindra eller lindra symptom?
Det är så klart en del av företagets mål/vision, men pengar är det som styr.
Citera
2021-10-05, 14:48
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Varav 3 jobbar på Pfizer och erkänner att deras (Pfizer) motiv är pengar.

Vad ger mest pengar, flera årliga sprutor i resten av ditt liv. Eller kroppens egna immunförsvar?

Jag kan säga såhär, mina investeringar i Pfizer och Moderna (AZ not so much) har säkrat min pension.

Det är 11000-tals, ja 100000-tals männsikor inblandade i forskningen på dessa vacciner. All forskningen, och delstudier med alla data ligger ute på nätet. Skärp dig nu och väx upp!
Citera
2021-10-05, 14:50
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Det är så klart en del av företagets mål/vision, men pengar är det som styr.

Så frågan blir;

Om pengar styr, varför skulle Pfizer (eller de andra bolagen) ge upp ett abbonnemang på sprutor var 6te månad i resten av ditt liv?

Bonusfråga; är det i Pfizers (och de andra bolagen) att hålla "pandemin" igång av dessa monetära skäl?
Citera
2021-10-05, 14:57
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Det är 11000-tals, ja 100000-tals männsikor inblandade i forskningen på dessa vacciner. All forskningen, och delstudier med alla data ligger ute på nätet. Skärp dig nu och väx upp!

Nej, det är ca 20 personer som var inblandade.

https://m.jpost.com/health-science/i...ototype-635978

Israel hosts US envoy at biochem lab, seeks FDA nod for vaccine prototype

A US official described Ambassador David Friedman's visit to the IIBR on Monday as part of the two allies' "robust fight against the coronavirus."

"The vaccine being developed at the Israel Institute for Biological Research (IIBR), in rural Ness Ziona, began animal trials in March. A source familiar with IIBR activities said human trials were expected before year’s end.

A US official described Ambassador David Friedman’s visit to the IIBR on Monday as part of the two allies’ “robust fight against the coronavirus.” Israel’s Defense Ministry, which oversees the IIBR, had no immediate comment."

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Isra...gical_Research

"The institute is widely suspected of being involved in developing chemical and biological weapons. It is also assumed that the Institute develops vaccines and antidotes for such weapons. While refusing to confirm it, Israel is widely suspected of having developed offensive biological and chemical weapons capabilities, and the Israeli intelligence service Mossad is known to have used biological weapons in assassination missions. Israel has not signed the Biological Weapons Convention and has signed but not ratified the Chemical Weapons Convention."
Citera
2021-10-05, 14:58
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Så frågan blir;

Om pengar styr, varför skulle Pfizer (eller de andra bolagen) ge upp ett abbonnemang på sprutor var 6te månad i resten av ditt liv?

Bonusfråga; är det i Pfizers (och de andra bolagen) att hålla "pandemin" igång av dessa monetära skäl?
Vad är frågan? Oklart. Jag har 19 år inom läkemedelsinduustrin, och cynism och pengar präglar mycket av dess agerande. Det framgår väl rätt väl i den video som TS postade?
Citera
2021-10-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag skulle säga att risken är värd att ta för personer över 70 år eller personer som på annat sätt befinner sig i riskgrupp för Covid. För andra skulle jag inte vilja påstå att det är värt risken med ett outforskat vaccin. Jag förstår inte hur man tänker när man säger som du gör, det är inte ebola vi har att göra med här.
Skillnaden mellan oss är att det du påstår ovan är bara din känsla som inte bygger på fakta och vetenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in