• 1
  • 2
2021-10-05, 07:41
Medlem
Hur förändras dina tankar när man slutar dricka?

Det pratas mycket om de fysiologiska effekterna av att sluta dricka men lite mindre om de psykologiska effekterna. Märker att jag är piggare, mycket piggare och känner mig mer fokuserad. Kanske dagdrömmer mindre. Känner mig lugnare. I och med att jag blivit smalare så känner jag mig inte lika plufsig och gubbig.
Citera
2021-10-05, 07:56
Medlem
Efter 3 månader märkte jag att jag fick mer energi och kreativitet.Jag har alltid rökt cannabis paralellt med drickandet och trodde att det var det som gjorde mej slö och omotiverad men icke.Jag blir helt enkelt deprimerad av alkohol, något jag inte tror är speciellt ovanligt
Citera
2021-10-05, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Hur förändras dina tankar när man slutar dricka?

Det pratas mycket om de fysiologiska effekterna av att sluta dricka men lite mindre om de psykologiska effekterna. Märker att jag är piggare, mycket piggare och känner mig mer fokuserad. Kanske dagdrömmer mindre. Känner mig lugnare. I och med att jag blivit smalare så känner jag mig inte lika plufsig och gubbig.

Lugnare, gladare, inte lika mörk och tung i sinnet.

Citat:
Ursprungligen postat av ludendorf
Efter 3 månader märkte jag att jag fick mer energi och kreativitet.Jag har alltid rökt cannabis paralellt med drickandet och trodde att det var det som gjorde mej slö och omotiverad men icke.Jag blir helt enkelt deprimerad av alkohol, något jag inte tror är speciellt ovanligt

Samma här.
Citera
2021-10-05, 10:15
Medlem
hetofestligs avatar
Steg 1: Sluta drick och vara en jobbig jävel.
Steg 2: Profit.
Citera
2021-10-05, 10:20
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Man tänker mer rationellt och fokuserat. Det är kul att supa när man är ung men i mogen ålder finns det bara nackdelar med det.
Citera
2021-10-05, 10:21
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludendorf

Bli deprimerad av alkohol är nog vanligare än man tror, många som bekämpar sin ångest/depression med alkohol för att känna sig lugnare. Vilket fungerar i små mängder någon gång. Det är när det blir en ond cirkel där man dricker för att dämpa sin ångest/depression, sen vaknar upp har ännu mera ångest från gårdagens drickande & sen dricker mer för att dämpa den ångesten och hjulet är igång. Då har man hamnat där man nästan måste ha alkohol i systemet hela tiden för att inte känna dipparna av ängslan
Citera
2021-10-05, 10:26
Medlem
Bizmarcks avatar
Rastlös, uttråkad, tungsint, negativ, energilös
Citera
2021-10-05, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Rastlös, uttråkad, tungsint, negativ, energilös
Jag är inne på dag 10 utan en droppe. Känner mig irriterad samt har lätt ångest, jag tolkar det som att det har en direkt koppling till att jag slutat dricka.

För några år sedan tog jag en paus på 6 månader utan en droppe och jag mådde väldigt bra i slutet av det.
Citera
2021-10-05, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iKILL
Jag är inne på dag 10 utan en droppe. Känner mig irriterad samt har lätt ångest, jag tolkar det som att det har en direkt koppling till att jag slutat dricka.

För några år sedan tog jag en paus på 6 månader utan en droppe och jag mådde väldigt bra i slutet av det.

Hur mycket drack du innan stoppet?
Citera
2021-10-05, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Hur mycket drack du innan stoppet?

För runt 10 år sen krökade och knarkade jag varje dag. Slutade med drogerna och drog ner på krökandet till slut. Nu har jag druckit fredag-måndag. 6-7 bärs varje fredag och lördag. 1-5bärs varje söndag och måndag. Någon gång i månaden blir det en helkväll med x antal bärs och x antal cl sprit.

Men nu är jag utan en droppa sen 10 dagar tillbaka.
Citera
2021-10-05, 13:25
Medlem
carminaburanas avatar
Farsans slutade dricka i ca 8 månader, nu är han tillbaka på det igen. innan drack han 1 falsks vin och en halv-2/3 flaska konjak varje kväll, det gjorde han i ca 15 år. sen inget. Det räckte för att "bevisa" för han själv att han inte är alkis" Nu dricker han en flaska till 1.5 samt 1-2 glas konjak. Det är rejäla glas.

MEN han är upp kl 8-9 för det mesta nu, lägger sig runt 00-02, hans händer har slutat skaka och tydligen är han levervärden normala. Han är 73 år. Innan gick han upp runt 2-3 på eftermiddagarna, fortfarande full, började kröka vid 17, och var uppe till 5-7 på morgonen.

Nu är han ju tillbaka mot samma bana han var på innan s det dröjer nog inte länge tills han är tillbaka på ruta ett.
Citera
2021-10-05, 15:38
Medlem
Det märks väl att nära och kära är positivare inställda till er som har slutat/hållit upp med alkoholdrickandet, än vad de var när ni söp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in